Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Świece żarowe - telepaniem silników, wymiana i problemy...

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post Świece żarowe - telepanie silnika, wymiana i problemy...

    Akurat w mojej S miałem obecnie jazdę z telepaniem się zimnego silnika i kumpel przyjechał 530d z tym samym efektem.

    Odłączyłem jedną świecę, silnik przy 5'C prawie wyskoczył z ramy - tak nierówno chodził. Wywaliło przy tym błąd świecy "open circuit".

    Pomiar oporu świec można sobie wsadzić w ciemne miejsce - wszystkie miały 0,6-0,8 Ohm, a po wymianie świec na nowe problem z odpalaniem znikł - zarówno w Mercedesie, jak i w BMW.

    Zaczął się natomiast inny, akurat w moim Mercedesie - kręcił na zimnym nawet 5s zanim załapie. Okazało się, że jedna świeca była nieszczelna. Nagar się zebrał na dnie i mimo, że dokręcałem 10Nm gwint posmarowany pastą miedziową, to i tak nie zapewniło to szczelności. Odkręciłem, wyczyściłem, zakręciłem silnik na wykręconej świecy, żeby wydmuchało syf i od tamtej pory problemy zniknęły.

    Jak świeca ciężko idzie, to ją wkręcajcie i wykręcajcie w zakresie, kiedy stawia mniejszy opór. Z biegiem kręcenia zakres zacznie się powiększać i finalnie wyjdzie. Większy masywny klucz też lepiej zdaje egzamin - mniejszy u mnie przeskakiwał (klucze średniej półki).

    Tydzień przed robotą warto zalać gniazda olejem silnikowym.

    W razie urwania, bez paniki - za 200-300zł wyciągają to sprzętem bez ściągania głowicy.

    Gwintu świec nie powinno się smarować. Ja jednak zawsze to robię. Najlepsza jest pasta ceramiczna. Może też być miedziana - nie będzie korodować, bo do tego potrzebna jest wilgoć (to nie instalacja grzewcza, w której miedzi z alu nie wolno łączyć); poza tym przecież podkładki pod wtryskami też są miedziane.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 02-04-2021 o 16:14

Podobne wątki

  1. [pozostale] [E32] Wymiana uszczelek pompy wspomagania do silników M30 (bez NIVO)
    Przez lukiE32 w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-02-2020, 09:27
  2. [silnik] [E65]świece żarowe czy sterownik?
    Przez KleMarine03 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-05-2018, 13:32
  3. [silnik] Świece w 745 E65 - co ile wymiana ?
    Przez Aldik w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 27-04-2017, 07:25
  4. [mechanika] świece żarowe
    Przez daniel78 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 18:05
  5. 740d świece żarowe i ich wymiana
    Przez walczaktomasz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-03-2009, 19:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •