Chcia³em siê podzieliæ moj± przygod± z us³ug± czyszczenio-regeneracjo-regulacji wtrysków do wspomnianych silników.
Jak wiadomo wtryski tego typu bywaj± upierdliwe. Czêsto s³yszy siê, ¿e "lej±" gdy auto jest zgaszone. Gdy czas na zmianê na rynku do wyboru jest albo kupiæ nowe ORI wtryski, albo u¿ywki, albo chiñskie zamienniki z AliExpress. St±d wizja mo¿liwo¶ci regeneracji wtrysku w cenie oko³o 400pln za sztukê w najgorszym scenariuszu brzmia³a kusz±co.
Wtryski zosta³y zdemontowane i wys³ane do zak³adu. By³o to jako¶ w lipcu 2020. Us³uga by³a dwuetapowa. W pierwszym etapie wtryski by³y czyszczone i testowane, po czym wydawany by³ werdykt. W moim wypadku by³o to: 1 wtrysk do ¶mieci, 1 dobry, 4 do "regeneracjo-regulacji".
Na tym etapie powinienem zadaæ kilka odpowiednich pytañ, ale niestety ich nie zada³em. Zak³ad dosta³ zielone ¶wiat³o do dalszych prac. Polega³y one na tym, ¿e 4 wtryski do "regeneracjo-regulacji" zosta³y regeneracjo-zregulowane w sposób znany tylko temu zak³adowi. Oprócz tego wszystkie 5 wtrysków dosta³o nowe kody GCC (kody które wprowadza siê w ISTA po wstawieniu nowego wtrysku).
Po zakoñczeniu us³ugi zosta³em poinformowany o ca³kowitym koszcie i adresie do odsy³ki. Na tym etapie zada³em w koñcu do¶æ wa¿ne pytanie: "Jak± gwarancjê udzielaj± na wykonan± robotê?" W odpowiedzi us³ysza³em, ¿e "wie pan, to jest tylko regulacja, tutaj ¿adne elementy nie zosta³y wymienione, wiêc nie mo¿emy daæ gwarancji, ¿e to siê uda³o" SIC!
£adnie podziêkowa³em, zrobi³em przelew, wtryski przysz³y i zosta³y zamontowane. Oczywi¶cie wpad³ te¿ jeden nowy z ASO.
Poje¼dzi³em mo¿e 2 tygodnie i którego¶ razu przy wyprzedzaniu po mocnym kick-downie, check-engine na zegarach, trzêsie bud±, nie ma mocy. Na szczê¶cie nie rozbijam siê o auto zna przeciwka. Historia powtórzy³a siê kilka razy. W/g kompa wypadanie zap³onu na cylindrze, na którym pracowa³ wtrysk, który jako jedyny nie by³ regulowany, ale dosta³ nowy kod GCC. Fina³ tej czê¶ci historii: auto dosta³o drugi nowy wtrysk z ASO.
Czas mija³. Jesieni± wymieni³em cewki na nowe, ale auto coraz czê¶ciej miewa³o problemy z odpalaniem. Czê¶ciej po krótkim postoju ni¿ po nocnym. W lutym czara siê przela³a. Którego¶ razu auto ledwo wytoczy³o siê z gara¿u. Wypadanie na jednym cylindrze by³o permanentne. Dopiero, gdy delikatnie siê rozgrza³o, to zgaszenie/zapalenie sprawi³o, ¿e zaczê³o pracowaæ na wszystkie cylindry.
Fina³ fina³ów jest taki, ¿e mam ju¿ wszystkie wtryski wymienione na nowe, a do tego jestem l¿ejszy o ekstra kasê, któr± wyda³em na znachorów.
Temat piszê ku przestrodze. Ju¿ latem po us³yszeniu "gwarancji brak" obieca³em sobie, ¿e co¶ takiego stworzê :)
Gdyby kogo¶ interesowa³o co to za zak³ad oferuje tak± us³ugê, to jest to zak³ad z Krakowa pracuj±cy pod szyldem znanej marki produkuj±cej elektronarzêdzia. W Google wpisujecie "Regeneracja Wtryskiwacze benzynowe GDI, FSI, TSI, TFSI" i powinno Wam wyskoczyæ.
Je¿eli administracja forum wyrazi zgodê, to wstawiê link bezpo¶rednio do oferty.
Czo³em!