Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
Chcę zmienić przełożenie z 2,93 na wyższe, chociażby 3,15. Chodzi o lepsze przyspieszenie (ekonomika jazdy mnie nie interesuje zbytnio :-) ) ...oraz to że i tak niedługo muszę już dyfer zmienić.

Niestety:
3,15 (duży) z wersji sport z flanszami 86mm - nie do dostania (chyba że manual, ale to zupełnie inne flansze i długość na wale...) ...wiem że są i z flanszami 94mm, ale jest i z tym problem...
3,46 z wersji 3,5l na ameryke poludniowa itp - nie do dostania


Mam natomiast na oku dyfer 3,15 z polifta 3,5 litra. To typ 188k (czyli trochę mniejszy niż ten 210/215k z mojego 4,4l polift). Nr części to: 33 10 7 504 541
Mój VIN to: DF91653
Flansze półosi pasują (LK 86mm), flasza na wale też (LK 86mm).


Mam więc pytania:
1) Czy ktoś już robił taką operację wymiany dyfra lub podobną? albo inne przełożenie wrzucał - pochwalcie się - chętnie posłucham uwag :-)
2) Rozsypać to się chyba nie powinien - aż taka wielka różnica w wytrzymałości to chyba to nie jest - prawda?
3) Widzicie jakieś inne przeciwwskazania? np. inne mocowanie do belki? inna długość "na wale"? szerokość półosi lub mocowania na belkę, inne mocowanie od strony wału (to ramie)?
4) Na coś jeszcze uważać?

pozdrawiam :)

AKTUALIZACJA:
Rozstaw śrób na moim wale jest 94mm - czyli jednak inny niż w tym dyfrze od 3,5 litra (tam od strony wału jest LK=86mm). Nie idzie tego obejść innym przegubem bo nie pasują ilości zębów (ze 3-4 różne ilości zębów sa robione na wale: 20 25 28 32 zębów, u mnie jest 28 zębów, to tylko średnica 108mm i LK=94mm), tak jakby specjalnie to było robione żeby nie można było tego zamieniać (no bo po co tyle innych wałów produkować do jednego auta, biorąc pod uwagę że jeszcze one się różnią w zależnosci od skrzyni i wersji long.... niemalże jak z szybami przednimi ktrorych jest 8 typów... albo półosiami). ....oby się dało przełożyć flansze do dyfra (ale wątpię, bo uszczelniacze mają inne wymiary), bo tak to pozostaje tylko też wymiana wału...