Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Wątek: E38 750iL 2001 Problem z układem chlodzenia

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    14
    BMW
    nie długo 740
    Skąd
    Białystok
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    a ja myślałem, że nie wywala jak jest OK :) ale może diesel ma inaczej :P nie raz odkręcałem korek powiedzmy z 3-4 minutki po zgaszeniu aby zobaczyć jak tam wygląda płyn i jego poziom, się zlutowało wkurzający czujnik to teraz trzeba patrzeć :D ogólnie powolutku odkręcam i słyszę jak syczy i wiem, że jest ciśnienie ale żeby coś wywaliło? hmmm może dla tego, że nie odkręciłem tego jeszcze energicznie i od razu...
    włąsnie odkręć energicznie to zobaczysz (oczywiście nie polecam)

  2. #12
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    heh ale ja nie mam zamiaru robić sobie ani jej krzywdy :)
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    59
    BMW
    E38 750iL
    Skąd
    Łódź
    To ja powiem tylko tak, jeżeli masz idealnie działający układ chłodzenia w V12, niezależnie od tego czy jest to M70, czy M73 (mam oba :)), to po zgaszeniu silnika, odkręceniu delikatnie tego małego koreczka (odpowietrznika) powinieneś przez kilkadziesiąt sekund słyszeć syczenie związane z ciśnieniem w układzie. Ale to mija dość szybko maks 3 minuty. Po upuszczeniu tego ciśnienia powinno dać się normalnie odkręcić główny korek i nie ma prawa wyrzucać płynu. Niestety V12 są bardzo wrażliwe na zabawy z temperaturą zarówno M70 jak i M73 więc trzeba bardzo uważać. Grunt, żeby węże były miętkie :), jak masz twardego węża to będzie już tylko gorzej :). Ale uszy do góry, ja u siebie dla pewności wymieniłem chłodnice, pompę wody oraz wszystkie elementy gumowe rodzaju "wąż", żebym miał spokój :). Pozdrawiam.
    626 KM i 1010 Nm ....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •