Tamte auta nie miały active steering. Błędy jednoznacznie pokazywały czujnik kąta skrętu
Tamte auta nie miały active steering. Błędy jednoznacznie pokazywały czujnik kąta skrętu
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Moje E61 było z tym nowszym kluczykiem, połowa roku 2006. Czujnik wyglądał na pewno inaczej niż np. w E65, przypominał jakby małą płytę CD, chociaż już niewiele pamiętam, bo oglądałem to jeden jedyny raz. W każdym razie cała ta "tarczka" była uklejona, ale czyszczenie benzyną ekstrakcyjną (pierwszy lepszy brake cleaner) załatwiło sprawę. Ja niestety nie sprawdzałem wtedy, jak wyglądały odczyty live data, po prostu zacząłem od tego, co mogłem najpierw zrobić samemu. Zupełnym przypadkiem okazało się to strzałem w dziesiątkę.
Zrobiłem dzisiaj ponownie kalibracje Active Steering z ustawianiem kata skrętu.
Zauważyłem, ze jeżdżąc po parkingu do prędkości 5 km/h wszystko działa bez błędów. Odczyty kąta skrętu dla HSR oraz kierownicy wyglądają w porządku. Tylko przyspieszę i od razu błąd i blokada kół. Po chwili jazdy zdoła wyprostować koła i nawet błąd z deski znika.
Jak wymiana SZL nie pomoże to rozkładam ręce, zawsze mogę w ślepo podmienić cały HSR i wierzyć, ze jak pracował w bagażniku na sucho to system świrował i nie widział poprawnych odczytów YAW Rate itd.
Następne kroki:
1. Czyszczenie swojego SZL (jak się okażę, że można).
2. Podmiana SZL (czujnik skrętu).
3. Podmiana całego silniczka HSR.
![]()
To jeden z tych tematów że jak go czytam to cieszę się że moje auto nie ma tego ustrojstwa w sobie :)
Wytrwałości i cierpliwości w walce z Panem HSRer
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Wiec tak, czyszczenie dysku nic nie dało. Generalnie nie było czego czyścić.
Zaczął męczyć mnie błąd ''undervoltage''.
Generalnie cos mnie olśniło i zobaczyłem jeszcze raz wtyczki idące do modułu. Co prawda czyściłem je i mierzyłem. Napięcie przechodzi. Test HSR na postoju przechodzi. Może faktycznie w czasie jazdy natężenie prądu rośnie i wtyk jest na tyle słaby i spada napięcie. Włożyłem lekko śrubokręt i wtyk się rozpadł :).
Jak to będzie wina tego wtyku to się normalnie pokroje :).
![]()
Ostatnio edytowane przez rockybor ; 18-02-2021 o 23:41
Weekend idzie. Zamiast się kroić kup sobie w nagrodę jakieś dobre alko :)
Pewnie będzie to wina wtyczki, wygląda paskudnie. Czujnik skrętu jest jeszcze inaczej rozwiązany niż w E60/E61, tam ten dysk był plastikowy. I tak dobrze, że całej tylnej osi jeszcze nie rozmontowałeś. Trzymam kciuki, żeby to była wtyczka!
Cholerka, współczuję... naprawy blacharskie przy tym to pikuś. Trzeba szukać po wiązkach, może jeszcze jest jakaś ugotowana? Jest jakaś wtyczka w lewym przednim nadkolu: X87*1B. Do tego sterownik Active Steering A65 który jest pod nogami kierowcy.