Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Wątek: F01 HSR Błąd tylnej osi skrętnej - Track rod position sensor value incorrect

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2018
    Posty
    337
    BMW
    Bylo: F01 730D, Jest: Tesla S
    Skąd
    Bydgoszcz
    Nie próbowałem. Nie mam sprzętu do zbieżności i nie chce sobie rozkalibrować położenia kierownicy względem ''zera''. Kiedyś się tym bawiłem w zwykłym warsztacie gdzie robili geometrię i było zawsze źle z położeniem kierownicy.

    EDIT:
    Wydaje mi się, ze jakby mu brakowało kalibracji to by wywalił blad jak tp było dla sterownika HSR. Nie sadze tez aby brak kalibracji powodował blokowanie kol na skręcie.

    Tak jak napisałem wyżej w postach. Na podnośniku przechodzi kalibracje HSR. Siłownik skręca koła, 3 razy odbijał lewo i prawo. W garażu dużo manewrowania i tez ok. Po wyjeździe na ulice od razu bląd i skrzywione kola.
    Ostatnio edytowane przez rockybor ; 08-02-2021 o 08:43

  2. #22
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Zrób ponownie uruchomienie hsr, następnie kalibrację active steering.
    Jak geometria jest prawidłowo ustawiona to nie będzie problemu z położeniem kierownicy
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2018
    Posty
    337
    BMW
    Bylo: F01 730D, Jest: Tesla S
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Zrób ponownie uruchomienie hsr, następnie kalibrację active steering.
    Niestety nic dało. Pierwsze wejście w zakręt i koła się blokują. Po paru zakrętach wracają do pozycji 0.


    Test na sucho przechodzi bezbłędnie :). Może dlatego, że w tym teście koła skręcają wolno w porównaniu do szybkości skręcenia kół w jeździe. Tam musi działać dużo szybciej.

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2018
    Posty
    337
    BMW
    Bylo: F01 730D, Jest: Tesla S
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postępy:

    1. Wymiany pękniętej sprężyny z tyłu nie miała wpływu na problem z HSR. Wymienione a dalej to samo.
    2. Podmieniona wiązka idąca z modułu do silniczka też nie pomogła.

    Następny etap to kupno używanego aktuatora HSR i pierw test na sucho czy w ogóle zadziała i przejdzie test. Potem jazda z nim podłączonym w bagażniku zanim spędzę mnóstwo godzin na montaż a się okażę, że nie działa w czasie jazdy. Ciągle dziwi mnie, że na postoju działa ale po przekroczeniu pewnej prędkości i skręcie wywala błąd. Tłumaczę sobie, że na postoju działa wolno a przy jeździe musi reagować szybko.


    Tak wygląda to ustrojstwo w środku. Kupiłem używkę z urwaną łapą ale silnik martwy, nie przechodzi nawet Functional test na sucho (na allegro było, że sprawny).


    Na filmiku widać jak kręcąc wałkiem powoduje jego ruch posuwisty. Normalnie silniczkiem obracając się powoduje jego ruchu posuwisty.
    Ostatnio edytowane przez rockybor ; 14-02-2021 o 14:23

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2018
    Posty
    337
    BMW
    Bylo: F01 730D, Jest: Tesla S
    Skąd
    Bydgoszcz
    Przyszedł do mnie cały inny motor HSR. Podmieniłem na razie w bagażniku i to samo. Ręce opadają.

    1. Moduł używany inny - błąd.
    2. Wiązka z modułu do HSR - błąd.
    3. Inny HSR - błąd (przechodzi test na sucho bez jazdy tak samo jak mój obecny).


    Dzisiaj pojawiło się trochę więcej błędów po tym jak zrobiłem ponowną kalibrację Active steering. Tak sobie myślę, czy to czasami nie czujnik skrętu na maglu.



    Ostatnio edytowane przez rockybor ; 16-02-2021 o 19:39

  6. #26
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Kurde, a przeszło mi jakiś czas temu przez myśl, czy aby to nie jest problem z przodem. W końcu jak robisz test stacjonarnie, to przód się nie rusza. Ciekawe tylko czy to coś w maglu, czy na kolumnie kierownicy.

  7. #27
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice

    Post

    Właśnie też mi się przednia oś zaczęła kojarzyć. Nie wiem jak jest z awaryjnością czujników kąta skrętu w F01, E65 i E60 cierpiały na problemy z nimi. Miałem kiedyś E61, kupiłem je z błędem Active Steering, błędy wracały po kalibracji czasem nawet po przejechaniu kilkuset metrów. Mechanik obstawiał czujnik na listwie lub całą przekładnię do wymiany. Ja najpierw zdjąłem kierownicę i wyczyściłem czujnik kąta skrętu- od tamtego czasu nigdy nie było już z AS problemu. Po udanej kalibracji wszystko było w porządku, chociaż błędy zapisywane w sterownikach nie sugerowały jednoznacznie problemu akurat z tym elementem.

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2018
    Posty
    337
    BMW
    Bylo: F01 730D, Jest: Tesla S
    Skąd
    Bydgoszcz
    Jutro zdejmuje kierownice i czyszczę ten czujnik. Najwidoczniej może wysyłać sygnały to sterownika, że kierownicy ciągle jest skręcona na maxa pomimo, że jadę do przodu.

    P.S. Chociaż przejrzałem teraz nagranie z jazdy i wartości czujnika. Przez cały czas jazdy nie widzę aby czujnik pokazywał dziwne wartości. Czas 0:44 sek pojawia się błąd.
    Ostatnio edytowane przez rockybor ; 16-02-2021 o 22:55

  9. #29
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Czujnik kąta skrętu w Fxx wygląda zupełnie inaczej niż ten z E65.
    E60 z nowszym kluczem to podobne rozwiązanie.
    Bardzo ważne jest ułożenie elementów
    Zdarzyło mi się ze dwa szl w f10 wymienić z powodu czujnika kąta skrętu
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2018
    Posty
    337
    BMW
    Bylo: F01 730D, Jest: Tesla S
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Zdarzyło mi się ze dwa szl w f10 wymienić z powodu czujnika kąta skrętu
    Bledy ewidentnie wskazywaly na blad czujnika czy nie bylo to jednoznaczne?

    Kupilem manetki na podmiane, nie rozbieram swojego. Podmienie, zakoduje, skalibruje i zobacze czy bedzie roznica.

Podobne wątki

  1. [skrzynia] Gearbox Position
    Przez Guslarz w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2020, 07:53
  2. [elektryka] Błąd czujnika O2 add sensor bank1
    Przez spider19447 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-10-2017, 02:22
  3. [elektryka] Road Speed Sensor błąd w DISie / M60B30
    Przez kamal w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-06-2014, 13:45
  4. Błąd - Thermal sensor oillevel defect
    Przez jareczek256 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 15:38
  5. Sensor
    Przez KAMELEONV w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-11-2008, 23:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •