Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: [mechanika] kolektor ssący w E65 3,0d po FL.

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    64

    [mechanika] kolektor ssący w E65 3,0d po FL.

    witam.
    mam pytanie dotyczące klapek w kolektorze ssącym mojego silnika.gdzieś w necie trochę czytałem o ich urywaniu.problem dotyczył e39 i e60 przed liftem.ciekawi mnie jak to się ma do mojego silnika???
    ma ktoś wiedzę na ten temat?
    pozdrawiam.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    64
    :x cisza :x
    szkoda.
    kumpel ostatnio w e60 wysadził silnik jak mu się klapka zerwała.

  3. #3
    Vip Vip
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    886
    BMW
    AC Schnitzer 730d 1999r
    Skąd
    Mlava
    Ja szczerze mówiąc nie znam się na mechanice, ale robię up tematu. Może ktoś odpowie coś na temat tych klapek.
    B M W

    Staram się pisać poprawnie po polsku.

  4. #4
    Z tymi klapkami to jest tak:

    Kolektor ssący ma 2 kanały na cylinder (jeden kanał na 1 zawór) i jeden z kanałów jest dławiony przez system przepustniczek z klapkami i te klapki czasem potrafią się urwać a silnik je zassie :shock:

    Niestety nie ma możliwości obrony przed oberwaniem - no chyba że nowy kolektor (około 1500 PLN- jak dobrze pamiętam)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    64
    a po FL nic tam nie poprawili?

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    Po FL był nowszy silnik i podobno je tam poprawili. Problemy (teoretycznie, bo jak wiemy poliftowe silniki są w miarę świeże i dobrze się trzymają) są popularne wśród jednostek 218KM.