Cytat Zamieszczone przez BBe38 Zobacz posta
Witam mam kilka pytan .
Podejrzewam uszkodzona uszczelke pod glowca w moim m60b30+roczne LPG (lpgtech) objawy sa takie
-nagminne zapowietrzanie sie ukladu chlodzenia
-twarde weze ukladu chlodzenia
-wycieki z ukladu
-nieznacznie wieksze dymienie z prawego wydechu przy porannym odpaleniu

Teraz szukam porady co z tym fantem robic. Warsztat znajacy dobrze temat BMW wycenili naprawe na +/- 5-6tys
stwierdzili koniecznosc wyciagniecia silnika naprawa glowic rozrzad uszczeki itp.
Ale czy ten silnik jest tego wart?
Czy szukac slupkaa m60b30 a moze m60b40
Co myslicie na ten temat ??
przy takiem koszcie warto by było podignozować głębiej i poszperać, zasięgnąć kliku opinii.

wymien najpierw korek chłodnicy (na nowy oryginalny, bmoze stary nie upuszcza)
moze być też nieszczelna cłodnica , alternator (o ile mach chłodzony wada) zbiorniczek wyrównawczy (czesta padaja), lub jais węzyk plasikowy lub kolanko uszkodozny
podokrecaj wszystkie weze, szczegolnie te z opaskami - układ nagrzwewnicy, też jak masz gaz to gazowe przy reduktorach i przy pięciu w uklad nagrzewnicy
odpowietrz ukłąd zgodnie ze sztuką - odpowiednio ustawiajać nawiewy i temperaturę na nich żeby otworzyly się elektrozawory nagrzewnicy
....a moze to tylko miska między V-kami jest nieszczelna (wycieka po obu stronach skrzyni z tylu silnika - poszukaj jak to wyglada), albo kolektor wodny z tylu
Zrob test CO2 i cisnieniowy (wpiecie się specjalnym urzadzeniem cisnieniowym zamiast korka chłodnicy - to może zrobić bardziej ogarnięty mechanik, ale i w aso nie powinno być drogie) i tak też szukaj wycieku.