Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 60

Wątek: E38 jako daily?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Cytat Zamieszczone przez Kecaj Zobacz posta
    Ale nie o kosztach, bo te za same obowiązkowe serwisy będą porównywalne z utrzymaniem pełnoletniej E38 ;)
    Dokładnie, ludzie zapominają, że przeglądy w ASO kosztują w tysiącach i przez okres gwarancji są konieczne. Utrata wartości, znowu jest ogromna. Najlepiej kupić 3 letni wóz, z małym przebiegiem, który jest po największej już utracie wartości i nie będzie generował aż takich strat. Dalej, przy nowych autach, skazanym się jest, wyłącznie na oryginalne części, brak zamienników. Koszty rosną. Nie jest to takie oczywiste. Aczkolwiek czas - tego mniej poświęcamy na naprawy, a nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, że czas kosztuje. No jeszcze zależy kto go ile ma :)

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek

    Post

    Róznica między E38 a innymi nowszymi autami (mam na myśli serię 7) jest taka że E38 jak zrobisz wszystko co trzeba to nie musisz co chwila wyglądać nowych albo co gorsza tych samych nawracających problemów.

    Koszty jeśli chodzi o silnik i napęd na pewno są nieporównywalnie niższe niż serwis i eksploatacja nowszych aut (oczywiście mówię tutaj o samodzielnej diagnozie i serwisie). Ja mam serwis za sobą tj vanosy uszczelnienie motoru zawieszenie i na razie odpukać żaden problem tego modelu póki co nie powraca. Oczywiście wiem jak to jest zrobione więc wiem czy coś spartoliłem czy nie. Jeździć i obserwować tylko tyle robię. A no i cieszyć się jazdą pontonem. :)

    Używam jako daily i jestem zadowolony choć znam ból gruzów E38 bo poprzednia jaką miałem obdarzyła mnie chyba wszystkimi problemami tego modelu. No ale człowiek nauczony na błędach zapobiega im w przyszłości.

    Z tego co pamiętam oto wykaz elementów wymienionych z powodu usterki w obecnej 7mce:

    Zbiornik paliwa
    pompa wody
    wąż chłodnicy
    termostat
    wiskoza
    przepływka
    oleje w skrzyni itp traktuję jako eksploatację

    zapobiegawczo uszczelnienie silnika i wymiana rozrządu wraz z regeneracją vanosa
    co w sumie daje kwotę niezbyt wysoką biorąc pod uwagę fakt że następne takie wydatki mogą spotkać ewentualnego przyszłego nabywcę

    E38 jako daily? Jestem na Tak - oczywiście trzeba naszą bunię do tego przygotować. no i oczywiście dbać , regularnie przeglądać, podłączać pod diagnostykę itp :)) trzymajcie się

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Ja używam e38 jako daily i jeżdżę w zasadzie codziennie. Zrobiłem swoja v8 m60b30 w 5.5 roku 78 tys. km . Auto nigdy nie stanęło na trasie przez ten czas raz zostało unieruchomione - padł czujnik położenia wału. A tak to rzeczy typu wahacze amortyzatory sprężyny termostat i uszczelnienie dolotu , zdechł czujnik ABS lub pompa - nie wiem bo nie działa złącze diagnostyczne. Uszczelnione przewody wspomagania (zakute). Trzeba było wymienić łożysko koła. Poza tym znowu są do roboty amortyzatory tył - zemściło się kupienie najtańszych jakie tylko były bo akurat był okres ze były inne wydatki, ale stan dróg tez nie służy zawieszeniu i szybko leci. Tyl siedzi ale dorobiłem u tokarza podkładki nad poduszki amortyzatora - niedługo wstawie zdjęcia jak już będzie to złożone. 4 razy byłem nad morzem tym autem . Zasadniczo M60 jest dobrym wyborem w silniku i skrzyni wymiana oleju i działa bez zarzutu. Generalnie jestem zadowolony ale stan auta oceniłbym na -4 , nie jest to samochód utrzymany pedantycznie ale wszystko robione w miarę na bieżąco. Ostatnio zepsuło się ogrzewanie tylnej szyby - powodem był bezpiecznik haha. W stosunku do tego ile jeżdżę tym autem i co oferuje uważam ze jest bardzo fajnym wyborem i mimo ze silnik 3.0 jest za slaby, to do zwyczajnej jazdy wystarczy. Tym bardziej ze e38 to jest bardziej samochód dla gentelmana , a nie goovniarzy w czapeczkach i nie wypada nim szaleć. Myślę ze silniki M52B28 oraz m60b30 i m60b40 nadają się na daily najbardziej, m57d30 myślę ze też choć ja nie miałem nigdy diesel 'a, i nie zamierzam.
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 15-01-2021 o 22:10

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2018
    Posty
    254
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    Zdecydowałem i puściłem ten samochód za grosze. Zaczęły wychodzić kolejne mankamenty, już po prostu jakieś fatum nad tym E38 było, a mi wypadały włosy. Straciłem dużo pieniędzy, ale zamieniłem ją na inny wóz, dopłaciłem trochę do zamiany, ale nie żałuję. Poczułem dużą ulgę pozbywając się tego samochodu. Temat wyczerpany, niech zostanie dla tych, którzy mają zamiary kupna E38 z tymi silnikami na daily. Ewentualnie szukać egzemplarzy droższych.
    Ostatnio edytowane przez motobiker ; 22-10-2020 o 20:20

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    799
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Na co zamieniłeś ?
    e38 728, E39 523, E53 3.0i

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    No właśnie, co taki tajemniczy Don Pedro? Mów co kupiłeś ;)

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Passata TDI ;D Też bym się nie przyznał, heehh

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    799
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Tdi się nie będzie psuć. Haha
    e38 728, E39 523, E53 3.0i

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2018
    Posty
    254
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław

    Post

    Nic szczególnego, zwykłe, przedliftowe E60 z 3.0D. Faktury na 18 tysięcy od 2016 roku, ostatnie 5 faktur z ASO BMW we Wrocławu, a dokładnie to przedział sierpień - wrzesień, a w nich między innymi czujnik AUC, czujnik zmierzchu, podkładki mocowania kolektora etc. Skrzynia po regeneracji tak samo jak wtryskiwacze. Zwieszenie po robocie, auto strasznie zadbane.


  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2016
    Posty
    116
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    Lubuskie
    Czyli po prostu monstop sie psuło skoro wymagało tyle wkładu ;-)

Podobne wątki

  1. [E65/66] Nie nowy ale świeży nabytek daily car :)
    Przez Dzuda w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 136
    Ostatni post / autor: 27-03-2018, 10:25
  2. E38 jako wielkomiejski daily driver - czy ktoś tak śmiga na co dzień np. po stolicy?
    Przez ksivvko w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post / autor: 20-02-2018, 15:32
  3. [E38] Nowy daily car E38 728
    Przez KarolTSK w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-10-2016, 08:11
  4. [navi] Jako radio
    Przez lionix w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 18:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •