Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 60

Wątek: E38 jako daily?

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2018
    Posty
    251
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    Powiem Ci Słowik tak, w sumie przewinęło się samych E39 u nas około 6/7 sztuk, wszystko diesle. Jeden TDS, którego świetnie wspominam, reszta 3.0D. Nigdy w te auta nie było wrzuconych dużych pieniędzy, w żadnej nigdy nie robiliśmy skrzyni, ani nie regenerowaliśmy wtrysków, wszystkie jeździły jak należy i cieszyły niezawodnością. Kupione przeze mnie 2.0 za psie pieniądze przejeździło dzielnie i pewnie do dziś by jeździło. Nie oszczędzałem tego samochodu, całą zimą katowane, strzelanie ze sprzęgła, jeżdżone bokiem, kręcone notorycznie do czerwonego pola, wóz kupiony z myślą katowania i brakiem szacunku, nie udało mi się go zabić. Moje był 3.0d z nalotem 502 tysięcy cieszy nadal niezawodnością znajomego, a niestety wóz nie ma lekkiego życia, non stop but, bo ciągle mocy mało. Stąd mogę śmiało powiedzieć, że E39 to niezawodne samochody jeśli są odpowiednio dbane i tutaj mógłbym się wykłócać. Części też tanie, a taka na oryginalnym m pakiecie w ładnym lakierze potrafi skręcić kark, jednak było już tyle sztuk, że po prostu ten model trochę się przejadł.

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Ale jaka różnica między E39, a E38 w konstrukcji? Żadna. Wypadałoby porównywać porównywalne wersje.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    799
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie
    E38 nie ma magla np.
    e38 728, E39 523, E53 3.0i

  4. #34
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Między e39 a E38 różnice są minimalne w utrzymaniu

  5. #35
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Cytat Zamieszczone przez czerwony16 Zobacz posta
    E38 nie ma magla np.
    2,8 też nie ma magla?
    Taak samo można powiedzieć, że E39 nie ma przekładni, tylko magle, a to kwestia silnika.

  6. #36
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    prawda jest taka, że e38 jeździ się super ale jak chcesz mieć bezawaryjne e38 to musiałbyś kupić ładną sztukę a potem jeszcze wywalić motor do uszczelnienia dania nowego rozrządu i vanosów, oraz nowy osprzet najlepiej cały, nowy układ chłodzenia, hamulcowy cały nowy zawias zabezpieczenie przed rudą gdzie się da i wtedy pojeździsz w spokoju tylko to sa koszta rzedu 30-40 tyś wiem o tak robiłem z moim e38 i cieszy nowego własciciela do dzisiaj bezawaryjnie jak jesteś gotowy na takie koszty to klimat e38 jest mega

    jak nie jestes kup cos nowego i zapomnij o problemach

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    (...) kup cos nowego i zapomnij o problemach
    Ale nie o kosztach, bo te za same obowiązkowe serwisy będą porównywalne z utrzymaniem pełnoletniej E38 ;)

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  8. #38
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Cytat Zamieszczone przez Kecaj Zobacz posta
    Ale nie o kosztach, bo te za same obowiązkowe serwisy będą porównywalne z utrzymaniem pełnoletniej E38 ;)
    Dokładnie, ludzie zapominają, że przeglądy w ASO kosztują w tysiącach i przez okres gwarancji są konieczne. Utrata wartości, znowu jest ogromna. Najlepiej kupić 3 letni wóz, z małym przebiegiem, który jest po największej już utracie wartości i nie będzie generował aż takich strat. Dalej, przy nowych autach, skazanym się jest, wyłącznie na oryginalne części, brak zamienników. Koszty rosną. Nie jest to takie oczywiste. Aczkolwiek czas - tego mniej poświęcamy na naprawy, a nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, że czas kosztuje. No jeszcze zależy kto go ile ma :)

  9. #39
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez bombel89 Zobacz posta
    2,8 też nie ma magla?
    Taak samo można powiedzieć, że E39 nie ma przekładni, tylko magle, a to kwestia silnika.

    E38 ma tylko przekładnię.

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek

    Post

    Róznica między E38 a innymi nowszymi autami (mam na myśli serię 7) jest taka że E38 jak zrobisz wszystko co trzeba to nie musisz co chwila wyglądać nowych albo co gorsza tych samych nawracających problemów.

    Koszty jeśli chodzi o silnik i napęd na pewno są nieporównywalnie niższe niż serwis i eksploatacja nowszych aut (oczywiście mówię tutaj o samodzielnej diagnozie i serwisie). Ja mam serwis za sobą tj vanosy uszczelnienie motoru zawieszenie i na razie odpukać żaden problem tego modelu póki co nie powraca. Oczywiście wiem jak to jest zrobione więc wiem czy coś spartoliłem czy nie. Jeździć i obserwować tylko tyle robię. A no i cieszyć się jazdą pontonem. :)

    Używam jako daily i jestem zadowolony choć znam ból gruzów E38 bo poprzednia jaką miałem obdarzyła mnie chyba wszystkimi problemami tego modelu. No ale człowiek nauczony na błędach zapobiega im w przyszłości.

    Z tego co pamiętam oto wykaz elementów wymienionych z powodu usterki w obecnej 7mce:

    Zbiornik paliwa
    pompa wody
    wąż chłodnicy
    termostat
    wiskoza
    przepływka
    oleje w skrzyni itp traktuję jako eksploatację

    zapobiegawczo uszczelnienie silnika i wymiana rozrządu wraz z regeneracją vanosa
    co w sumie daje kwotę niezbyt wysoką biorąc pod uwagę fakt że następne takie wydatki mogą spotkać ewentualnego przyszłego nabywcę

    E38 jako daily? Jestem na Tak - oczywiście trzeba naszą bunię do tego przygotować. no i oczywiście dbać , regularnie przeglądać, podłączać pod diagnostykę itp :)) trzymajcie się

Podobne wątki

  1. [E65/66] Nie nowy ale świeży nabytek daily car :)
    Przez Dzuda w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 136
    Ostatni post / autor: 27-03-2018, 10:25
  2. E38 jako wielkomiejski daily driver - czy ktoś tak śmiga na co dzień np. po stolicy?
    Przez ksivvko w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post / autor: 20-02-2018, 15:32
  3. [E38] Nowy daily car E38 728
    Przez KarolTSK w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-10-2016, 08:11
  4. [navi] Jako radio
    Przez lionix w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 18:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •