Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: zbiornik wyrównawczy

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław

    zbiornik wyrównawczy

    http://allegro.pl/item617095397_zbio...y_bmw_e34.html

    przewód idący z prawej i lewej strony zbiorniczka gdzie dokładnie idzie na aucie?
    do czego one służą?

    czy to jakieś przelewowe przewody które wywalają płyn w razie czego gdzieś pod auto czy one gdzieś łączą sie z układem?

    Mam nowy zbiorniczek ale z przeciętymi tymi przewodami (za krótkie). z kolei nie dają one się sciągnąc ze starego zbiorniczka na aucie żebym mógł je podłączy pod nowy zbiorniczek. Macie jakies sugestie?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    patrzac na zdjecie
    -ten po lewej jest od przelewu,jak za duzo plynu itp
    -po prawej idzie do chlodnicy,odpowietrzenie i powrot
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    rozmawiajac na tematy motoryzacyjne strony rozroznia sie tak jak siedzac za kierownica:

    prawy wezyk (BMW # 17111150232) jest wezykiem przelewowym, plyn przejdzie przez niego tylko wtedy jesli nie zdola sie pomiescic w zbiorniku wyrownawczym

    jego brak nie skutkuje tak naprawde niczym groznym w uzytkowaniu auta
    Czarne e32 w benzynie!


  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Ja dodam od siebie, że wężyk po stronie kierowcy idący od górnego rogu chłodnicy jest kluczowy dla odpowietrzania układu - po uruchomieniu silnika po jakiejś minucie-dwóch powinna z niego lecieć stróżka płynu do zbiornika wyrównawczego - bardzo często jest zapchany a wtedy układ chłodzenia nie będzie działał poprawnie. Jak nie ma stróżki drożność można łatwo sprawdzić odczepiając wężyk od chłodnicy i dmuchając w niego. Stróżkę płynu widać na zdjęciu tutaj:
    http://www.nmia.com/~dgnrg/page_19.htm

    Gdy u mnie wężyk był zapchany objaw był taki że po uruchomieniu silnika poziom płynu na postoju w zbiorniczku z otwartym korkiem systematycznie się podnosił aż do przelania - działa się to dość szybko - kilka minut. W normalnej eksploatacji zdarzało się zamarzanie reduktora LPG lub dziwne działanie ogrzewania wnętrza. Po udrożnieniu leci sobie stróżka a poziom płynu nie podnosi się w mocno zauważalny sposób przynajmniej przez pierwsze kilka minut pracy. Zamarzanie reduktora i dysfunkcje ogrzewania zniknęły :)

    Wężyk po stronie pasażera idzie podszybiem do rogu komory silnika, skręca w dół i kończy się mniej więcej na wysokości kolektora wydechowego - płyn sobie sika tamtędy w dół w razie przelania.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław
    dziękuje za informacje... wyczerpujące wręcz dodam :)
    Jednak mam jeszcze pytanie co do wężyka odpowietrzającego...
    Jak odczepić go ze zbiornika? widać że jest on w jakimś plastikowym czymś oblany z blaszka w środku... jak to ściągnąć bez uszkadzania i mając możliwość powtórnie założyć?

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    77
    BMW
    735iA
    Skąd
    Osobnica
    wie ktoś może gdzie dostane i ile może kosztować wąż ten który idzie od zbiornika wyrównawczego chyba do nagrzewnicy i gdzieś do silnika bo cieknie mi n trójniku ewentualnie czy można to jakoś naprawić

    Pozdrawiam

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław
    Nowy to spooooro kasy. awaryjnie można to naprawic.. popatrz na średnice węży i kup sobie u gazownika zwykły trójnik (pastikowy,metalowy)lub w sklepie sanitarnym trójnik do wody są różne rozmiary i różne przejścia. przetnij ,wstaw i masz do momentu jak bedziesz miał więcej kasy bo to druciarstwem zalatuje.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Koszt zamiennika to około 150 zł, mają go w katalogach w ofercie ale nigdzie nie ma go na stanie. Udało mi się kupić w jednym ze znanych sklepów ostatnią sztukę jakiś miesiąc temu.
    Koszt orginalnego w ASO to powyżej 300 zł i z tego co się dowiedziałem przez telefon w BMW Inchcape Motors w Polsce mają na stanie jeszcze tylko kilka sztuk (bodajże 5 czy 6).

    Na allegro w tej chwili jest używka za 35 zł. (szukaj pod hasłem "wąż e32")

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    77
    BMW
    735iA
    Skąd
    Osobnica
    hmmm.... zastanawiam się czy nie dało by tego jakoś zwulkanizować

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    639
    BMW
    ex E32 735
    Skąd
    Trzebinia
    Cytat Zamieszczone przez micky1987
    hmmm.... zastanawiam się czy nie dało by tego jakoś zwulkanizować
    da sie ale troszke będzie szpeciło po maską-silikon+szmatka bawełniana

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •