Witam, mam nastêpuj±cy problem w swojej e38 3.0d 2000r. na wstêpnie dodam ¿e ju¿ przepatrzy³em ró¿ne fora i takiej jednoznacznej odpowiedzi nie otrzyma³em. Dlatego chcia³bym pisaæ co i jak. Od jakiego¶ czasu trzeba d³ugo krêciæ zanim auto odpali, tak z ok. 8 s. Czasami zaraz po odpaleniu zga¶nie . Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciep³y . Raz zakrêci normalnie a raz d³ugo. Pod³±czy³em pod kompa i pokaza³o nastêpuj±ce b³êdy:
4704 vorförderdruck-ueberwachung
2550 raildruckueberwachung im start
4501 ladedruckregelventil
Mój mechanik powiedzia³ ¿e trzeba sprawdziæ filtr paliwa i jaki¶ czujnik przeczy¶ciæ. Po rozkrêceniu filtra okaza³o siê ¿e jest tam oko³o 100ml. Paliwa wiêc jako¶ zaci±gn±³ paliwo gruszk± i auto mu opali³o. Ale po tym czyszczeniu i wymianie filtra nadal to samo. Wiêc kolejna spraw to wymiana pompy progowej. Wymieniona na now± oryginaln± firmy Pierburg. Objawy nie usta³y, dalej tak samo, b³êdy w inpie te¿ takie same. Jak my¶licie co jeszcze mo¿e byæ przyczyn±. Dodaj ¿e samochód nie ma problemów z przy¶pieszanie, wy³±czanie siê podczas jazdy czy inne takie. Jak siê depnie to wgniata w fotel. Dodam ¿e jaki¶ rok temu mia³em problem z pomp± w baku. By³ tak ¿e jak zosta³o tak z 12 L paliwa to auto odpali³o i gas³o albo trzês³o blokiem silnika. Okaza³o siê ¿e na sitku by³a taka pow³oka jakby z ki¶lu. Wyczyszczone wszystko zosta³o. Po dolaniu wszystko usta³o. Podobno tam w baku jest jeszcze jaka¶ druga pompa i to z ni± mo¿e byæ problem ( tak mówi ¿e to te¿ do sprawdzenia ). Dorad¼cie co¶ bo t± now± pompê to chcê zwróciæ bo chyba nie ma sensu mieæ jej za³o¿onej.