Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: [E38] M62 - puchnie wąż chłodzenia

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2020
    Posty
    12
    BMW
    735
    Skąd
    Pomorskie

    Post [E38] M62 - puchnie wąż chłodzenia

    Witam serdecznie,

    Czy to normalny objaw, że podczas dodawania gazu na rozgrzanym porządnie silniku, na postoju, górny wąż z prawej strony puchnie?
    Typu auto stoi, dodajemy gazu linką przepustnicy, trzymamy chwilę i widać jak go nabija, puszczę gazu i wraca do swojej formy.

    Zauważyłem taki objaw u siebie, dość mocno go nabija (stojąc od przodu, górny, z prawej, ten co idzie od pompy wody do chłodnicy).

    Auto nie dymi, nie gotuje sie itp. tylko zastanawia mnie te zjawisko, węże, jak to w m62 dość twarde, ale nie jak beton.

    Mógłby ktoś sprawdzić u siebie + na przykład podesłać zdjęcie z pod maski jak wygląda u niego ten wąż przy makymalnie nagrzanym silniku?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Nie.

    Jak puchnie, to czym prędzej wymień - bo zaraz Ci pęknie! Autem raczej nie jeździj, bo jak ci woda walnie to na szybę to nic nie będziesz widział i może się różnie skończyć.

    Może być to "normalny" objaw starego węża, spękanego do natychmiastowej wymiany, a może masz jakiś problem z układem chłodzenia - dowiesz się po wymianie (termostat? korek? głowica? nieodpowiednia lub walnięta wiskoza? inne....).
    Przy okazji wymień cały płyn chłodniczy na odpowiedni (są rożne typy/normy - nie można ich mieszać) taki porządny o temperaturze wrzenia > 130stopni, bo jak masz polifta np. 98-2001r. z termostatem sterowanym elektrycznie, to normalna temperatura pracy to 120 stopni (stąd ciśnienie pracy 2 bary).
    Spuść cały płyn nie tylko z węży i z chłodnicy ale tez śrubą na silniku zgodnie z TIS, inaczej nie spuścisz całego i się pomieszają (= konsekwencje mieszania również opisane w TIS).
    Dobrze użyć koncentratu BMW ~35zł za 1,5 litra koncentratu dającego 3l płynu. 150zł załatwia więc sprawę.

    Odpowietrzanie tez potem też dokładnie i zgodnie z TIS, bo inaczej będziesz miał 2l pustkę jak się włączy ogrzewanie....

    ...to tak z moich doświadczeń.

    obejrzyj na youtube jak to działa na kanale Tim's BMW: https://www.youtube.com/channel/UCKi...h_6NR7gaaaFe-g

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2020
    Posty
    12
    BMW
    735
    Skąd
    Pomorskie
    Dziękuje za radę i za link - nowy wąż zamówiony, będę działał jutro. Dam znać czy wszystko przebiegło po myśli.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    87
    BMW
    740i 4.4 1998
    Skąd
    Wrocław

    Post

    Ja mam przedlifta, który miał termostat tzw. thermotronic ... działający prawidłowo ... zmieniłem oczywiście na termostat od diesla 88 C ... z wiadomych względów. Miałem wywalone visco w połączeniu z tym thermotroniciem to chodził elektryk w korkach non-stop ( w zeszłym roku upały były większe niż w tym) a węże nie puchły ... Dzisiaj pałowałem auto w ten upał po zmianie softu skrzyni i miałem max temp 110 C - elektryk zbijał do 104 C - węże normalne ... Jeśli to nie wina starego węża, termostatu lub płynu jak wspomniał Shebi, to ... UPG niestety najprawdopodobniej ... być może ... Ewentualnie niedrożna chłodnica ?
    Ostatnio edytowane przez vilk ; 08-08-2020 o 14:37

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2020
    Posty
    12
    BMW
    735
    Skąd
    Pomorskie
    wymieniłem wąż na oryginalny i zero puchnięcia, trzyma się ładnie. może tamten stracił juz swoje właściwości.

    Ale... zastanawia mnie jeszcze jedno, po dodaniu gazu (zilnik zimny) zaglądam pod korek od chłodnicy i strumień który powinna dawać pompa wody jest widoczny dopiero od jakichś 3-4 tyś obrotów - to normalne?
    Wydaje mi się że już na 1500-2000 powinienem widzieć przelew w zbiorniku, moglibyście sprawdzić u siebie?

    Auto mogę zostawić na 30 minut stania odpalone i nic nie zagotuje sie, temp trzyma na postuju 104-105 stopni, podczas jazdy 99-102
    Dodam ze mam uszkodzona grzalke termostatu (blad na kompie i wraca ciagle po kasowaniu)

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    87
    BMW
    740i 4.4 1998
    Skąd
    Wrocław
    Noto sprawa jasna ... Szybko go wymień ...

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2020
    Posty
    12
    BMW
    735
    Skąd
    Pomorskie
    Cytat Zamieszczone przez vilk Zobacz posta
    Noto sprawa jasna ... Szybko go wymień ...
    wąż wymieniony, wszystko jest dobrze już, tylko ta pompa mnie zastanawia

    moglbys zobaczyc jak to wygląda u ciebie z tym strumieniem płynu

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    87
    BMW
    740i 4.4 1998
    Skąd
    Wrocław
    Chwilowo nie mogę zobaczyć ale pompa pracuje słabo do około 2000 rpm potem jej wydatek rośnie. Wiedzą k tym wszyscy co mieli kłopoty z ogrzewaniem w zimie z powodu padniętej dodatkowej pompki obiegu. Mi chodziło żebyś termostat wymienił szybko bo gotujesz sobie motor bo grzałka go otwiera kiedy dme wykryje obciążenie.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2020
    Posty
    12
    BMW
    735
    Skąd
    Pomorskie
    Termostat planuje wrzucić od razu ten z szybszym otwarciem z 740d / e31.

    Co do slabego strumienia w zbiorniku wyrownawczym, czy moglby ktos jeszcze zerknac u siebie w m60 / m62 / m62tu jak to wyglada i napisac?

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Obejrzyj :

    https://youtu.be/YfREw-nWpFc

    https://youtu.be/XGIk8IXSGIE


    ....A regulowany termostat wymień, bo będziesz mieć wyższe temperatury i gorsze osiągi...
    Sprawdź najpierw opór grzałki - powinien być koło 10-11 Ohm o ile dobrze pamiętam (tylko nie takim multimetrem co ma błąd 5 Ohm :-P ale takim droższym) i wtyczkę bo we Wtyczce też często są problemy.

Podobne wątki

  1. [silnik] Układ chłodzenia.
    Przez Mardenss w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-09-2017, 22:06
  2. [silnik] Układ chłodzenia
    Przez pawianbtv w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 22:25
  3. [e32] Układ chłodzenia
    Przez gilu_e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 07:04
  4. Układ chłodzenia wąż
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 15:02
  5. Układ chłodzenia
    Przez BUMMER w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2007, 19:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •