Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: [ pozostale] W zimniejsze dni - za mną mega para - chmura ja

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    w zimne poranki i ogólnie jak jest chłodno chmura to norma :>

  2. #12
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez greg38

    jak możesz to podaj OE BMW tej części.

    M62:
    - Deckel 11 61 7 501 563 - €40,60
    - Profildichtung 11 61 1 729 728 - €4

    M60
    - Deckel mit RĂźckschlagventil 11 61 7 501 562 - €27,49
    - Profildichtung 11 61 1 729 728 - €4
    - O-Ring 20,0x3,55 11 15 1 736 149 - €1,09

    To ma sie dziac jezeli sa niestabilne wolne obroty lub 2 swiece z tylu sa zalane olejem lub bierze olej lub dymi lekko na niebiesko (spala olej). BMW mowi co 150 000 km wymienic.

    Dojscie jest kiepskie od tylu, ale ze jest pogoda ide sprobowac...


    no niestety bez podnosnika lub kanalu dojscie od dolu, ze niech to szlag trafi....bede robic w polsce u kogos kto ma takie mozliwosci...

    Greg przy M60 i M62 te czesci sa takie same, oczywiscie ich cena tez, koszt niecale 50Eur wraz z uszczelka :) Potocznie w PL nazywane sa "odma"- stosowane sa tylko w silnikach V8 zatem w 728i niestety nie wystepuje. (takze Olejus masz 50Eur w kieszeni ;) )
    Do wymiany nie potrzebujesz kanalu, wystarczy polozyc sie na silniku :] u mnie wlasnie tak zostala wymieniona wiec i u ciebie tez musi sie udac- silniki mamy dokladnie takie same ;)
    Jesli odma jest uszkodzona to w kolektorze ssacym zbiera sie olej- jak sie go zbierze odpowiednio duzo zostaje zasysany wraz z powietrzem do cylindrow i zaczyna sie "zadyma" z tylu :D
    Poza tym z biegiem czasu membrana twardnieje i traci parametry pracy i wtedy zaczyna sie falowanie obrotow dlatego zalecana jest wymiana okresowa pierwsza po 150tys kolejne co 100tys km.


    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #13
    To o czym mowisz boss wymienialem w E39 V8 .. Wtedy owszem kopcila jak szalona , ale olejem :D

    A olejusowi przeszkadza zwykle parowanie :D :D

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    90
    Panowie u mnie para jak z parowozu jak tylko troche bardziej wilgotno na dworzu. :D
    ralfi 730i LAKIERY MIPA WARSZAWA

  5. #15
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Cytat Zamieszczone przez boss740i
    Cytat Zamieszczone przez greg38

    jak możesz to podaj OE BMW tej części.

    M62:
    - Deckel 11 61 7 501 563 - €40,60
    - Profildichtung 11 61 1 729 728 - €4

    M60
    - Deckel mit RĂźckschlagventil 11 61 7 501 562 - €27,49
    - Profildichtung 11 61 1 729 728 - €4
    - O-Ring 20,0x3,55 11 15 1 736 149 - €1,09

    To ma sie dziac jezeli sa niestabilne wolne obroty lub 2 swiece z tylu sa zalane olejem lub bierze olej lub dymi lekko na niebiesko (spala olej). BMW mowi co 150 000 km wymienic.

    Dojscie jest kiepskie od tylu, ale ze jest pogoda ide sprobowac...


    no niestety bez podnosnika lub kanalu dojscie od dolu, ze niech to szlag trafi....bede robic w polsce u kogos kto ma takie mozliwosci...

    Greg przy M60 i M62 te czesci sa takie same, oczywiscie ich cena tez, koszt niecale 50Eur wraz z uszczelka :) Potocznie w PL nazywane sa "odma"- stosowane sa tylko w silnikach V8 zatem w 728i niestety nie wystepuje. (takze Olejus masz 50Eur w kieszeni ;) )
    Do wymiany nie potrzebujesz kanalu, wystarczy polozyc sie na silniku :] u mnie wlasnie tak zostala wymieniona wiec i u ciebie tez musi sie udac- silniki mamy dokladnie takie same ;)
    Jesli odma jest uszkodzona to w kolektorze ssacym zbiera sie olej- jak sie go zbierze odpowiednio duzo zostaje zasysany wraz z powietrzem do cylindrow i zaczyna sie "zadyma" z tylu :D
    Poza tym z biegiem czasu membrana twardnieje i traci parametry pracy i wtedy zaczyna sie falowanie obrotow dlatego zalecana jest wymiana okresowa pierwsza po 150tys kolejne co 100tys km.


    Z tego co widze oleju mi nie pali, ale 2 tylnie swiece sa zalane i wlasnie teraz w zimnych temp. obroty faluja.
    Wybadalem sprawe i raczej nie biore sie za to tylko od gory, poniewaz jest metoda by przechylic silnik do tylu i wtedy spokojnie mozna te 4 sruby za pomoca przedluzek otworzyc. A jest od gory tak ciasno, ze boje sie, ze torx sie zrobi okragly i frytki...potem to juz tylko flex. Wiec sprobuje najpierw przechylajac silnik do tylu. Normalnie musialbym tez cale weze na wode odkrecac...fuck nieprzecietny z tym a jak jest zimno na dworze to calkiem moge zaponac. A w garazu nie mam swiatla.

    Albo zrzuce caly kolektor i bedzie po sprawie, wlasnie zagladalem do TIS-a
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  6. #16
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Witam,

    dzis wymienilem ten deckel z tylu kolektora, od gory i bez sciagania kolektora:

    - sciagnac pokrywe silnika,
    - odlaczyc wszystkie weze podcisnienia, roeniz ten wielki od hamulcu podwazyc srubokretem i wyciagnac.
    - jezeli sa trojniki wody od lpg te rowniez odlaczyc i dac na bok
    - lewy groby waz wody odlaczyc (lepsze dojscie do 2 sruby od dolu lewa
    - najpierw 3 gorne sruby poluzowac, by wyczuc sile odkrecenia (grzechotka mala z torx30)
    - lewa 1 dolna grzechotka, 2 lewa dolna l-ka klucz torx (kupilem w realu zestaw), 3 i 4 od lewej grzechotka
    -spinke z rurki zewn. od deckla po prawej stronie zsunac, wszystkie sruby wykrecic i ostroznie deckel sciagac uwazajac, by rurka wew. i ta lewa nie pozostaly pociagniete, pomagajac se srubokretem.
    -wymienic uszczelke i montowac odwrotnie.

    U mnie lal sie ojej litrami. I ciekawosta, ze nie mialem wewnatrz tej rurki, ktora jest w etk. Moze juz ktos wymienial i nie wsadzil. Ale ja ja tez nie wsadzam jak nie ma...wg. motta don't touch a running system.

    Oleju mialem w kolektorze mnostwo.

    Przy okazji musialem wymienic weze wody LPG po za tydzien mial bym katastrofe.

    za 150000 po zmianie wymienie sruby na nowe.

    Co do samej membrany, jak juz sebek i boss740 i ja slyszelismy od "fachowca", mozna wymienic sama membrane, jezeli ja ktos kupic da rade. Ale ja te wieczko z deckla sciagnalem, by membrane zobaczyc i oplastik byl juz tak kruchy, ze pekal os samosci na 100 kawalkow. Wiec moze lepiej jednak kupic caly deckel...

    A sama mebrana to jak zdechly vetyl rowerowy kruszyla sie na sam dotyk.

    Jutro pare fotek, moze nie tak fajne jak u innych, ale by miec wyobrazebie jak to wygladalo.

    Wynik: obroty jalowe sa jeszcze lepsze jak przedtem (spokojniutko)

    PS. Robilem spokojnie i powoli. Zajelo mi to jakies 3 godz. ze wszystkim a ja nie kladlem sie na silniku tylko kleczalem jednym kolanem na pokrwce od wlewu oleju a drugim kolanem na pokrywce od plusa. Kolana jeszcze teraz bola troche....powodzenia dla innych.
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  7. #17
    a ja juz wiem w czym moze byc problem olejusa :)

    Olejus podjedz na analize spalin na wlaczonym gazie i powiedz mi ile Ci wyskakuje Co2 i HC ...

    Bo cos mi sie wydaje ze tu moze byc problem , jezeli nie to masz calkowicie normalny objaw dymienia :)

  8. #18
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    pare fotek
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  9. #19
    tak tak to samio mialem w 540i

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    416
    Nadeszła zima.

    Auto gotowe do drogi: wymienione koła na zimowe, sprawdzony płyn chłodniczy samochodzik nawoskowany.

    Wracam z firmowej imprezki dzisiaj rano z Kłodzka do Legnicy. Prószy łagodnie śnieg. Jade łagodnie i płynnie łykając powoli wszystkie fiaciki, passaty i skody. Ogólnie przyjemnie jak zwykle.

    Zjeżdzam na "mniej ważną drogę" co oznacza nieodśnieżaną i tutaj zonk!

    Pierwsza górka. ESP szaleje, tył tak zarzuca że zmiatam wszystki śnieg z drogi. Włączam manual, wybieram jak najwyższy bieg i z prędkością żółwia powoli wdrapuje się pod górę.
    Mocno trzymam kierownicę i zastanawiam się czy oby na pewno podjadę. Co kawałem stoi jakiś TIR i widzę nawet starą sierrę.

    Najgorsze jest to, że muszę patrzeć co chwilę w lewe lusterko ponieważ wszystkie ww. passaty, fiaciki i skody (przedninapędowce) tną lewym pasem i łykają mnie jak jakiegość leszcza. Moje zarzenowanie było olbrzymie.

    Jadość z jazdy w tym przypadku przepadła....

    Mam nadzieję że nie będzie śnieżnej zimy bo auto zostanie w garażu. Od żony też nie pożyczę bo to też bmw.

    I tak nadal bardzo kocham swoją beemkę ale następne auto które sobie kupuie raczej będzie napędzane 4x4.


    ps. dobra strona mojego wyjazdu : 9,0 l \100 km.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •