Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Olej 5w50 do N54

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar PaweliGosia
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    454
    BMW
    S8 D2, W221 S500
    Skąd
    Bydgoszcz

    Post Olej 5w50 do N54

    Witam, ktoś zalewa 5w50 do 740i? Nie mam zamiaru jeździć na tłustej wodzie czyli 5w30 i inne, ale chcę poznać opinie. Pozdrawiam

  2. #2
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,410
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Do usunięcia, nie doczytałem że chodzi o F01.
    Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 28-07-2020 o 16:07
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Wątpię czy znajdziesz jakieś 5W50 ze specyfikacją BMW LL04, a to chyba kluczowa sprawa. N54 to już jednak nowoczesny ciasno pasowany silnik. Nie wiem czy 5W50 będzie mu dobrze służył. Grubszy film olejowy ale też gorsza płynność. Może spróbuj 0W40 np. Millersa XF. Będziesz miał i znakomita ochronę i dobrą płynność.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    Jak tak czytam te kombinacje polskich konstruktorów silników to mnie nosi.Po co kombinować z olejem.Wlej może 15w40 i będzie dobry.A w opony napompuj po 1,2bara to nie będzie tłukło zawieszenie.

    Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  5. #5
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    ... i jak auto ma 200k+ km nalotu to sobie lepiej panewki sprawdź, zamiast się zastanawiać nad olejem.

    Albo LL04, które najczęściej są 5w30 lub 5w40, albo LL01 z mieniem z tyłu głowy, że będzie się budował większy (niż normalnie) nagar na zaworach ssących. Przykład LL01 to przytoczony Millers XF.

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez damned1 Zobacz posta
    ... i jak auto ma 200k+ km nalotu to sobie lepiej panewki sprawdź, zamiast się zastanawiać nad olejem.

    Albo LL04, które najczęściej są 5w30 lub 5w40, albo LL01 z mieniem z tyłu głowy, że będzie się budował większy (niż normalnie) nagar na zaworach ssących. Przykład LL01 to przytoczony Millers XF.
    Faktycznie XF 0W40 ma normę 01. W takim razie XF 5W40, ten ma już 04. Chociaż wydaje mi się, że ten 0W40 nie powinien zostawiać więcej nagaru bo jest Mid Saps. Ale faktycznie lepiej trzymać się tego co zaleca producent.

  7. #7
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Screen z oficjalnej instrukcji, dostępnej także w komputerze pokładowym:

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,265
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Dodam jeszcze, że w jednej z czynności PUMA(wewnętrzne dokumenty serwisowe) jest informacja o zmianie oleju dla modeli M. Silniki doładowane nie używają już 10W60 jak starsze, tylko 5W30 lub 5W40(nie pamiętam dokładnie, dawno to było)
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Dodam jeszcze, że w jednej z czynności PUMA(wewnętrzne dokumenty serwisowe) jest informacja o zmianie oleju dla modeli M. Silniki doładowane nie używają już 10W60 jak starsze, tylko 5W30 lub 5W40(nie pamiętam dokładnie, dawno to było)
    Dokładnie w M-kach teraz leja 5W30. Trochę mnie to dziwi w tego rodzaju aucie które z reguły służy do bardzo ostrej jazdy, a temperatura oleju lekko dochodzi do 115 stopni. Nie ma szans żeby taki olej dobrze chronił silnik takiego auta i zachował swoje właściwości od wymiany do wymiany. Kiedyś panewki z M-kach trzeba było wymieniać po 100 tyś to teraz trzeba będzie po 50 tyś km i z tego co słyszałem nierzadko tak się właśnie dzieje.

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar PaweliGosia
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    454
    BMW
    S8 D2, W221 S500
    Skąd
    Bydgoszcz
    Panewki sprawdziłem po zakupie. Kupiłem 5w40 LL04 AMS. Dzięki

Podobne wątki

  1. [silnik] Olej, wszędzie olej
    Przez korzeń w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-07-2018, 08:54
  2. [silnik] Olej 5w50
    Przez miro w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 06-05-2018, 20:01
  3. Zmiana Mobil 10W40 na Mobil 5W50
    Przez SkeYT w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 11:17
  4. [skrzynia] Czy mozna mieszac olej w 5hp24, jaki olej zalac ?
    Przez matraks w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 02:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •