no to mamy przyczyne wybiracji tuleje bananow sa zlom przerabialem temat z MS zmien na poli drgania znikna
no to mamy przyczyne wybiracji tuleje bananow sa zlom przerabialem temat z MS zmien na poli drgania znikna
Witam, ostatnio mia³em problem z biciem podczas jazdy 80-90 itp. Szuka³em przyczyny z ty³u. Okaza³o siê, ¿e mia³em spory luz na wahaczu TY£ tym krótkim prawym oraz mniejszy luz na wahaczu tym d³ugim lewym. Wymieni³em rzecz jasna komplet, dwa górne i dwa dolne. Geometria. Zero bicia.
e38 728, E39 523, E53 3.0i
Te¿ ju¿ gdzie¶ czyta³em, ¿e ty³ mo¿e byæ nawet przyczyn± bicia przodu. Szczerze mówi±c to do ty³u jeszcze siê nigdy nie dotyka³em poza amorami i sprê¿ynami. Ciekawe jest to, ¿e raz bije mocniej, a raz prawie wcale. Przysz³y mi nowe pier¶cienie centruj±ce ale okaza³y siê takim gównem, ¿e bêdê je reklamowa³. Nie mia³y nawet ko³nierza wiêc nie mo¿na ich by³o nawet prawid³owo zamontowaæ w otworze felgi. Za³o¿y³em tylko na przód i wtedy to dopiero zaczê³o siê bicie wiêc wróci³em i za³o¿y³em z powrotem stare które s± du¿o porz±dniej wykonane. Przy okazji oczy¶ci³em dok³adnie piasty. Po ponownym monta¿u bicie znacznie siê zmniejszy³o ale jednak nadal wystêpuje. I o co tu chodzi? Mo¿e sprawdziæ jeszcze piasty...? Nie chcê wymieniæ po³owy samochodu bez sensu.
Zmierz pomiar bicia bocznego tarczy, tylko najpierw j± dobrze przykrêæ ¶rubami do piasty. U mnie na pia¶cie praktycznie nie wystêpuje bicie, a nowe ori tarcze po za³o¿eniu mia³y 0,01.
https://www.youtube.com/watch?v=YkthRbqWSvo
Temat wibracji kó³ przerabia³em w E39. Ostatecznie prawie pomog³o dowa¿anie kó³ na samochodzie. Dalej temat odpu¶ci³em.
W E38 mam nowe opony zak³adane na hunterze i jest perfekt, a wiem ¿e w starym BMW ciê¿ko o taki wynik. Oczywi¶cie 16".
xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponujê blokadami rozrz±du M60, M62, M62TU
Ko³a równie¿ mam wywa¿one na Hunterze. Co prawda kumpel z wulkanizacji powiedzia³, ¿e by³oby wywa¿one idealnie jakby naklei³ mi ciê¿arki na rant zewnêtrzny ale z oczywistych przyczyn tego nie zrobiê. Mo¿e spróbujê jeszcze dowa¿yæ te ko³a na samochodzie i pomierzê te piasty.
No i problem mam z g³owy. Pojecha³em na dowa¿anie kó³ na samochodzie i okaza³o siê, ¿e mimo wywa¿ania na s³awnym Hunterze by³o du¿o do poprawy. Najlepiej obrazowa³ to wykres z amplitud± bicia na urz±dzeniu do dowa¿ania. Do tego przód poszed³ jeszcze raz na wywa¿arkê stacjonarn± i dopiero potem dopieszczony na aucie. Teraz jest rewelacja. Polecam t± operacjê wszystkim z podobnym problemem zanim zaczn± wymieniaæ pó³ samochodu. Czêsto za 150 z³ mo¿na pozbyæ siê tego dokuczliwego problemu. Polecam te¿ przy okazji firmê Autobalans na Pu³awskiej 531/533. Facet ma bardzo indywidualne podej¶cie, robi bez po¶piechu i widaæ ¿e ma du¿e do¶wiadczenie w temacie.
Dodam swoje 3 grosze ... W moim przypadku bicie kierownicy narasta³o po gwa³townym hamowaniu lub wjechaniu w dziurê. Kierownica lata³a tak z 3cm w lewo i prawo ... Zegarek siê szybko nakrêca³. (Masakra) Wymieni³em tarcze przód + klocki, ale problem nie ust±pi³ do koñca tylko zmala³a skala. Z przodu powymieniane tuleje wahaczy ³±czniki stabilizatorów itp... dalej by³ problem. No to do roboty poszed³ ty³ tuleje wahliwe wraz z ich mocowaniami tzw. okularami. Po tym zabiegu nast±pi³a kolejna poprawa. Przyszed³ czas na gumy stabilizatora przedniego po likwidacji ostatniego wycieku ze skrzyni biegów. Okaza³o siê, ¿e jest on mocno skorodowany pod gumami dos³ownie tak jakby go kto¶ zeszlifowa³ 1-1,5 mm. Zakupi³em u¿ywkê z zawieszenia M sport 22 mm ¶rednicy zamiast 20,5 mm do tego gumy w oryginale na 22 mm i problem praktycznie usta³. Powinienem wywa¿yæ teraz ko³a czego nie robi³em. Wszystkie zawieszeniowe sprawy albo OE albo Lemforder dawa³em.
Ostatnio edytowane przez vilk ; 02-07-2020 o 20:16
stabilizator nie ma n8c do telepania