Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Poka¿ wyniki od 11 do 18 z 18

W±tek: Wspornik dr±¿ka kierowniczego a telepanie kierownicy

  1. #11
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    963
    BMW
    e32 m30b35
    Sk±d
    zachpom kalisz pom
    Blog
    1
    no to mamy przyczyne wybiracji tuleje bananow sa zlom przerabialem temat z MS zmien na poli drgania znikna

  2. #12
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2016
    Posty
    799
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Sk±d
    ¦wiêtokrzyskie
    Witam, ostatnio mia³em problem z biciem podczas jazdy 80-90 itp. Szuka³em przyczyny z ty³u. Okaza³o siê, ¿e mia³em spory luz na wahaczu TY£ tym krótkim prawym oraz mniejszy luz na wahaczu tym d³ugim lewym. Wymieni³em rzecz jasna komplet, dwa górne i dwa dolne. Geometria. Zero bicia.
    e38 728, E39 523, E53 3.0i

  3. #13
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Sk±d
    Warszawa
    Te¿ ju¿ gdzie¶ czyta³em, ¿e ty³ mo¿e byæ nawet przyczyn± bicia przodu. Szczerze mówi±c to do ty³u jeszcze siê nigdy nie dotyka³em poza amorami i sprê¿ynami. Ciekawe jest to, ¿e raz bije mocniej, a raz prawie wcale. Przysz³y mi nowe pier¶cienie centruj±ce ale okaza³y siê takim gównem, ¿e bêdê je reklamowa³. Nie mia³y nawet ko³nierza wiêc nie mo¿na ich by³o nawet prawid³owo zamontowaæ w otworze felgi. Za³o¿y³em tylko na przód i wtedy to dopiero zaczê³o siê bicie wiêc wróci³em i za³o¿y³em z powrotem stare które s± du¿o porz±dniej wykonane. Przy okazji oczy¶ci³em dok³adnie piasty. Po ponownym monta¿u bicie znacznie siê zmniejszy³o ale jednak nadal wystêpuje. I o co tu chodzi? Mo¿e sprawdziæ jeszcze piasty...? Nie chcê wymieniæ po³owy samochodu bez sensu.

  4. #14
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Sk±d
    Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez S³owik Zobacz posta
    Mo¿e sprawdziæ jeszcze piasty...? Nie chcê wymieniæ po³owy samochodu bez sensu.
    Zmierz pomiar bicia bocznego tarczy, tylko najpierw j± dobrze przykrêæ ¶rubami do piasty. U mnie na pia¶cie praktycznie nie wystêpuje bicie, a nowe ori tarcze po za³o¿eniu mia³y 0,01.
    https://www.youtube.com/watch?v=YkthRbqWSvo
    Temat wibracji kó³ przerabia³em w E39. Ostatecznie prawie pomog³o dowa¿anie kó³ na samochodzie. Dalej temat odpu¶ci³em.
    W E38 mam nowe opony zak³adane na hunterze i jest perfekt, a wiem ¿e w starym BMW ciê¿ko o taki wynik. Oczywi¶cie 16".
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponujê blokadami rozrz±du M60, M62, M62TU

  5. #15
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Sk±d
    Warszawa
    Ko³a równie¿ mam wywa¿one na Hunterze. Co prawda kumpel z wulkanizacji powiedzia³, ¿e by³oby wywa¿one idealnie jakby naklei³ mi ciê¿arki na rant zewnêtrzny ale z oczywistych przyczyn tego nie zrobiê. Mo¿e spróbujê jeszcze dowa¿yæ te ko³a na samochodzie i pomierzê te piasty.

  6. #16
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Sk±d
    Warszawa
    No i problem mam z g³owy. Pojecha³em na dowa¿anie kó³ na samochodzie i okaza³o siê, ¿e mimo wywa¿ania na s³awnym Hunterze by³o du¿o do poprawy. Najlepiej obrazowa³ to wykres z amplitud± bicia na urz±dzeniu do dowa¿ania. Do tego przód poszed³ jeszcze raz na wywa¿arkê stacjonarn± i dopiero potem dopieszczony na aucie. Teraz jest rewelacja. Polecam t± operacjê wszystkim z podobnym problemem zanim zaczn± wymieniaæ pó³ samochodu. Czêsto za 150 z³ mo¿na pozbyæ siê tego dokuczliwego problemu. Polecam te¿ przy okazji firmê Autobalans na Pu³awskiej 531/533. Facet ma bardzo indywidualne podej¶cie, robi bez po¶piechu i widaæ ¿e ma du¿e do¶wiadczenie w temacie.

  7. #17
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2019
    Posty
    87
    BMW
    740i 4.4 1998
    Sk±d
    Wroc³aw
    Dodam swoje 3 grosze ... W moim przypadku bicie kierownicy narasta³o po gwa³townym hamowaniu lub wjechaniu w dziurê. Kierownica lata³a tak z 3cm w lewo i prawo ... Zegarek siê szybko nakrêca³. (Masakra) Wymieni³em tarcze przód + klocki, ale problem nie ust±pi³ do koñca tylko zmala³a skala. Z przodu powymieniane tuleje wahaczy ³±czniki stabilizatorów itp... dalej by³ problem. No to do roboty poszed³ ty³ tuleje wahliwe wraz z ich mocowaniami tzw. okularami. Po tym zabiegu nast±pi³a kolejna poprawa. Przyszed³ czas na gumy stabilizatora przedniego po likwidacji ostatniego wycieku ze skrzyni biegów. Okaza³o siê, ¿e jest on mocno skorodowany pod gumami dos³ownie tak jakby go kto¶ zeszlifowa³ 1-1,5 mm. Zakupi³em u¿ywkê z zawieszenia M sport 22 mm ¶rednicy zamiast 20,5 mm do tego gumy w oryginale na 22 mm i problem praktycznie usta³. Powinienem wywa¿yæ teraz ko³a czego nie robi³em. Wszystkie zawieszeniowe sprawy albo OE albo Lemforder dawa³em.
    Ostatnio edytowane przez vilk ; 02-07-2020 o 20:16

  8. #18
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    963
    BMW
    e32 m30b35
    Sk±d
    zachpom kalisz pom
    Blog
    1
    stabilizator nie ma n8c do telepania

Podobne w±tki

  1. [zawieszenie] Wymiana dr±¿ka kierowniczego jakiej firmy?
    Przez kociniak08 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-04-2018, 13:31
  2. Koncówka dr±¿ka kierowniczego
    Przez czerwony16 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-11-2017, 16:09
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-10-2016, 13:49
  4. Wymiana dr±¿ka kierowniczego
    Przez kosaaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 16:10
  5. Wspornik ! regeneracja czy wymiana?
    Przez maniek42 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-03-2011, 18:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •