Witam. 7 posiadam ju¿ prawie 2 lata, jest to 728 po swapie na 3,5. Wiem, ¿e mogê tutaj liczyæ na pomoc w doprowadzeniu auta do jak najlepszego stanu. Mieszkam w W-wie.
Witam. 7 posiadam ju¿ prawie 2 lata, jest to 728 po swapie na 3,5. Wiem, ¿e mogê tutaj liczyæ na pomoc w doprowadzeniu auta do jak najlepszego stanu. Mieszkam w W-wie.
Witamy na forum...
Niestety chwilowo nie mogê podzieliæ siê fajnymi aktualnymi zdjêciami mojego auta, ¿artobliwie przez znajomych nazywanego Buni±. Bunia stoi pod Wroc³awiem u polecanego na forach guru od V8. Dodam, ¿e jest to trochê taki nietrafiony zakup. 728, zaczê³a braæ olej i grzaæ siê, podj±³em decyzjê o swapie na 3,5. Jak tylko odbiorê to na pewno bêdê siê dzieli³ na bie¿±co relacj± z ulepszania Buni. W planie zmiana wnêtrza, szyb na podwójne, DSP, niestety te¿ skrzyni, gdy¿ obecna umiera. Wiele tematów na pewno wyjdzie po drodze, liczê, ¿e tutaj znajdê wiele odpowiedzi i pomoc w pracach przy aucie. Mieszkam na Bemowie, mam fajne miejsce gdzie mo¿na co¶ pod³ubaæ i trochê narzêdzi. Jest te¿ dawca 735, s³aby ale zawsze co¶ jest.
Sieeeeemanko, czekamy wiêc na relacjê! Wszystko zamierzasz sam robiæ czy zlecisz robotê specjalistom?
Raczej nie jestem mechanikiem, ale sporo sam potrafiê zrobiæ, liczê te¿ na wsparcie z forum. Sporo tematów jest tutaj ju¿ opisanych. Na pewno powa¿ne rzeczy bêdê zleca³, ale te¿ czê¶æ z nich mogê zrobiæ w znajomym warsztacie pod okiem mechanika.
Witam s±siada, widzê, ¿e jest coraz wiêcej ludzi z Bemowa na forum. Powodzenia z autkiem ;)
W przysz³ym tygodniu bêdê odbiera³ auto. W skrócie streszczê historiê.
E38 kupi³em sobie na okr±g³e urodziny. Nie mia³em porównania jak powinno je¼dziæ takie 2,8. B±d¼ co b±d¼ kole¿anka w starym zajechanym E53 w dieslu, z dzieckiem w foteliku o¶mieszy³a mnie.
Po kilku tygodniach okaza³o siê, ¿e na wolnych wywala p³yn. Sprawdzi³em ch³odnicê, wymiana termostatu jakie¶ rurki, odpowietrzniki Nie mia³em porównania jak powinno je¼dziæ takie 2,8. Do tego potê¿nie ubywaj±cy olej. Kasa by³a, pad³ pomys³, aby kupiæ ca³e auto z V8 i zrobiæ przek³adkê, pocz±tkowo chcia³em siê sam w to bawiæ, ale stwierdzi³em, ¿e brak mi cierpliwo¶ci. Kupi³em 735 przed liftem 96 rok. Znalaz³em na forum kogo¶ kto to zrobi, a przy okazji zrobi serwis silnika, rozrz±d, panewki, uszczelnienia. Przy odbiorze okaza³o siê ¿e auto dziwnie szumi, syczy, co¶ jakby nasypaæ ry¿u do butelki i potrz±saæ. Niestety b³±d mój i odebra³em tak auto. Po odwiezieniu ponownie do tego warsztatu, okaza³o siê, ¿e auto ma nieszczelne zawory dolotowe na trzech cylindrach, po psikniêciu WD40 na zawory pojawiaj± siê b±belki. Czy to mo¿e byæ przyczyn± takiego d¼wiêku, oraz faluj±cych obrotów? Ci¶nienie na cylindrach 5x14, 2x13,5, 1x13, ale to oczywi¶cie do zweryfikowania.
Ostatnio edytowane przez czarnylotos ; 28-05-2020 o 18:59 Powód: b³êdy w pisowni
Ci¶nienie jest w zasadzie wzorowe, wiêc temat zaworów mo¿na pomin±æ. Dziwny szumi±cy d¼wiêk to pewnie nie zrobiony rozrz±d, czyli lu¼ny ³añcuch ociera o pokrywy rozrz±du, a szyna prowadz±ca dawno siê rozlecia³a. Faluj±ce obroty w V8 to temat rzeka. Podsumowuj±c - wygl±da na to, ¿e wje*a³e¶ siê na jak±¶ niez³± minê :/
Rozrz±d nowy, mam nawet szcz±tkow± fotorelacjê z wymiany. Wszystkie ³añcuchy, ¶lizgi, komplet. I nawet jest faktura na to. Je¶li wierzyæ opiniom, to ten warsztat specjalizuje siê w rozrz±dach.
Dodam jeszcze, ¿e ten d¼wiêk nie nie nasila siê wraz z obrotami silnika. No mo¿e w minimalnym stopniu. A po przekroczeniu pewnych obrotów silnik ca³kowicie go zag³usza.
Ostatnio edytowane przez czarnylotos ; 14-05-2020 o 09:00
No to chyba musisz nagraæ jaki¶ film z tym szumieniem.