Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 62

Wątek: [mechanika] Wspomagane?

  1. #51
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez tgracing
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Tym razem dojrzałem coś z tyłu ale nie byłem pewien czy jest to jakaś guma czy może pęknięta sprężyna
    No to 'pkp'. Jak możesz opisz dokładniej gdzie tego szukać, ja tez chętnie przejże zawias i możne w końcu będę się cieszył gładko działającą wspomą. :580: :580: :580: :viva: :viva: :viva:

    A jeszcze mama pytanie odnośnie tego bujani, bo na przykład u mnie przy prędkości ok 60 km/h z okolicy kół dochodzi dźwięk jakbym jechał po bardzo drobnym polbruku (coś jakby zawieszenie dostawało wibracji) i po zwiększeniu lub zmniejszeniu prędkości cichnie (objawia się to tylko tym dźwiękiem, zero wibracji na budzie).
    AD1 Dojrzeć to idzie tylko przy podniesionym aucie i zwalonym kole.
    AD2 Moja pierwsza myśl to opony
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  2. #52
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Moja pierwsza myśl to opony
    Też tak myślałem ale po wymianie oleju w wspomie na właściwy (bo był zalany dextron), ten objaw się znacznie zmniejszył, bo występował przede wszystkim dużo częściej. Teraz się to zdarza dużo rzadziej. A jeżeli chodzi o opony to by to znacznie narastało przy większych prędkościach (ponieważ ten dźwięk to coś w stylu wyjących zimówek, nie zależnie czy jedziesz po niemieckim 'autobahanie', czy po polskich koleinach.)
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  3. #53
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Dziewon
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    236
    BMW
    sprzedane
    Skąd
    Oświęcim
    Podepnę się pod tmt, nie znalazłem nic więcej.
    U mnie problem ze wspomaganiem pojawił się niedawno jak były te mrozy.Rano ciężko było skręcic kierownicą i przy połowie pełnego obrotu coś mi styka w kierownicy.Jak auto jest nagrzane to problem znika.Jedynie rano po nocnym postoju

  4. #54
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Cytat Zamieszczone przez monster007
    Podepnę się pod tmt, nie znalazłem nic więcej.
    U mnie problem ze wspomaganiem pojawił się niedawno jak były te mrozy.Rano ciężko było skręcic kierownicą i przy połowie pełnego obrotu coś mi styka w kierownicy.Jak auto jest nagrzane to problem znika.Jedynie rano po nocnym postoju
    Według mnie zimny olej, który dodatkowo może być już stary. Wymień i wtedy oceń.
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  5. #55
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    27
    BMW
    730d
    Skąd
    Małopolska
    Witam,Panowie mam problem w min E38 samochód myszkuje po drodze a wspomaganie (servotronic ) działa tak samo lekko na postoju jak i przy 150km/h i ciężko jest samochód utrzymać na drodze, wymieniłem cale zawieszenie przednie i tylnie, dokręciłem śrubę na servotroniku i nic, jedynie, gdy wypnę wtyczkę od serwotronika ( przy lewym kole) wspomaganie zaczyna ciężko chodzić i można jeździć. Pozdrawiam

  6. #56
    Prezes626, czy servotronic miałeś od początku czy dokładałeś? Może masz uszkodzony GM3 albo nie dochodzą do niego sygnały o prędkości? Komputer prawdę Ci powie.

  7. #57
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    27
    BMW
    730d
    Skąd
    Małopolska
    Serwotronik mam od poczatku, byłem na diagnostyce nie mam błędów, co to jest GM3?
    w BMW w M-cars Kraków powiedzieli mi ze wszystko jest Ok, Jeździłem kolegi autem prawie takim samym i zupełnie inaczej się prowadzi. Zresztą to nie normalne żeby samochód nie można było utrzymać na drodze bez ciągłej korekcji kierownica toru jazdy.

  8. #58
    A jaki masz rozmiar kół i czy masz dobrą geometrię?

    GM3 to sterownik obsługujący między innymi servotronic. Więcej szczegółów znajdziesz na forum.

  9. #59
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    27
    BMW
    730d
    Skąd
    Małopolska
    Mam 235/55R17 ( orginal felgi ) geometrę ustalwialem w BMW , wiec powinna być ok. Tylko, dlaczego tak jest jak się wypnie ta wtyczkę ze wszystko jest Ok (według mnie).

  10. #60
    Bo wtedy nie masz sterowania zaworkiem w przekładni. Czy tak jest dobrze, to faktycznie sprawa subiektywna. Kierownica kręci się dość ociężale, szczególnie na postoju. Tak jak napisałem wcześniej, to GM3 staruje servotronikiem. Warto oprócz odczytania błędów przyjrzeć się LiveData - widać wtedy, czy sterownik GM3 otrzymuje niezbędne sygnały o prędkości i co się dzieje z natężeniem prądu sterującym zaworkiem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •