Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: nierówna praca silnika

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Martine38
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    32
    BMW
    e38 M52b28
    Skąd
    Zabrze

    Post nierówna praca silnika

    Witam,
    Silnik 2.8. Nierówna praca pojawia się przy temperaturze około 50-60 stopni C. Odpalam na zimnym, jest wszystko ok. Stoje na skrzyżowaniu i trzęsie silnikiem i budą, a jak sie dobrze dogrzeje znów jest dobrze. Inpa pokazuje błąd - fuel trim limit bank 1 i 2 oraz zbyt uboga mieszanka. Dzieje się tak samo na gazie jak i na benzynie. Sprawdzony dolot (brak lewego powietrza). Odma była niedawno wymieniana, świece, filtr paliwa, przepływomierz też ok. Do sprawdzenia jeszcze ciśnienie paliwa na listwie, potem już nie mam pomysłów.

    Proszę o pomoc.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pablo_el
    Dołączył
    Dec 2016
    Posty
    143
    BMW
    e38 744 1997 e36 M50b20nv 1997
    Skąd
    Bialystok
    sprawdz napiecie sondy lambda. Do tego zmierz ciśnienie na dolocie. Ostatnio mi sonda padła i takie same objawy miałem, po rozgrzaniu dawała złe odczyty.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar Martine38
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    32
    BMW
    e38 M52b28
    Skąd
    Zabrze
    Cytat Zamieszczone przez Pablo_el Zobacz posta
    sprawdz napiecie sondy lambda. Do tego zmierz ciśnienie na dolocie. Ostatnio mi sonda padła i takie same objawy miałem, po rozgrzaniu dawała złe odczyty.
    Niby dobre. Oscylują w zakresie 1-5V

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Pablo_el Zobacz posta
    5v to zdecydowanie za dużo. Pozatym czy sprawdzasz w tym zakresie temperatury z jakim masz problem?

    na wolnych igła sonda to 0.5v. Zwykle pracują do 1.1v

    Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
    W tym przypadku to prawidłowe wartości ;)



    Cytat Zamieszczone przez Martine38 Zobacz posta
    Niby dobre. Oscylują w zakresie 1-5V

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    Skasuj adaptację w silniku. Pojeździj na samej benzynie(kilka-kilkanaście kilometrów). Następnie podeślij zdjęcie z zakładki z sondami(powinny być tam też informacje o korektach mieszanki).
    Sprawdź czy po tym wszystkim, następnego dnia problem nadal występuje
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    799
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie
    za bogata: to za dużo paliwa, mało powietrza
    zbyt uboga: za mało paliwa, dużo powietrza
    Czy Twój silnik to m52b28TU ? Czy pojedynczy ?
    Ostatnio edytowane przez czerwony16 ; 09-02-2020 o 20:39
    e38 728, E39 523, E53 3.0i

  6. #6
    Początkujący Użytkownik Awatar Martine38
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    32
    BMW
    e38 M52b28
    Skąd
    Zabrze
    Silnik M52B28 1xVanos - adaptacja zrobiona. Silnik chodził 20min na benzynie i narazie błędu "limit bank" nie pokazało, ale nadal korekty mieszanki krótkoterminowej (test w Inpie analog F4 tam gdzie sondy) za wysokie. Z lewej +69 z prawej +35. Ma być do +8 podobno. czyli zbyt uboga. Dziś pojeżdżę i sprawdzę jutro rano. Postaram się wrzucić foto.
    Swoją drogą odma w oleju, więc już zamówiona nowa.
    Ostatnio edytowane przez Martine38 ; 10-02-2020 o 13:51

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pablo_el
    Dołączył
    Dec 2016
    Posty
    143
    BMW
    e38 744 1997 e36 M50b20nv 1997
    Skąd
    Bialystok
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    W tym przypadku to prawidłowe wartości ;)
    czyli sterownik siemensa a nie boscha ;)


    Podciśnienie warto zmierzyć a nie kasować adaptacje i wróżyć z fusów. Zmierzyć, potem odpiąć sondy i znowu zmierzyć. Sonda jak się kończy też daje różne dziwne objawy i nie wali błędem ale powoduje złe odczyty
    Ostatnio edytowane przez Pablo_el ; 10-02-2020 o 14:00

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar Martine38
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    32
    BMW
    e38 M52b28
    Skąd
    Zabrze
    Aktualne wskazania

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez Pablo_el Zobacz posta
    czyli sterownik siemensa a nie boscha ;)
    A widziałeś kiedyś w M52 lub M52TU(o M54 nie wspomnę) sterownik Boscha w E38/E39/E46?

    Cytat Zamieszczone przez Pablo_el Zobacz posta
    Ja sie nie znam ale jak jedna sonda pokazuje 1.1V a druga 5V to jest problem z bankiem nr2.
    Akurat po zdjęciu to średnio można stwierdzić czy sonda pracuje prawidłowo. Mógł akurat uchwycić taki moment.
    Najlepszy byłby filmik





    Po skasowaniu adaptacji, integratory były na 0 lub 1?
    Ostatnio edytowane przez cursor ; 12-02-2020 o 07:52
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pablo_el
    Dołączył
    Dec 2016
    Posty
    143
    BMW
    e38 744 1997 e36 M50b20nv 1997
    Skąd
    Bialystok
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    A widziałeś kiedyś w M52 lub M52TU(o M54 nie wspomnę) sterownik Boscha w E38/E39/E46?
    człowiek się uczy całe życie i umiera głupi :)

    Generalnie sondy przy pracy na wolnych nie powinny dawać tak różnych odczytów po tym jak skończył się już proces adaptacji. Chyba że znów jestem w błędzie.

Podobne wątki

  1. nierówna praca silnika M60
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 11:28
  2. [ elektronika] E38 nierówna praca silnika
    Przez tomaszeklolek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 11-12-2010, 19:41
  3. Nierówna praca silnika
    Przez Kuki w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 22:38
  4. Nierówna praca silnika m60 e32
    Przez artur_diag w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-09-2009, 20:03
  5. Nierówna praca silnika 3,0 V8
    Przez Rymar w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 07:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •