Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: [mechanika] Silnik m30b35-dziwna sprawa

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    jeśli mechanik włożył inny wałek do twojej głowicy i tłumaczy to tym że "się pomylił" to nie powinien dostać za robotę ani grosza bo zwyczajnie cię okradł

    spadek ciśnienia oleju w górze silnika może być spowodowany nawet bardzo niewielkim i trudnym do znalezienia uszkodzeniem powstałym przy montażu wałka, klawiatury albo jakiś manewrach przy samej głowicy

    nie teoretyzuj i nie szukaj przyczyn w kanałach smarujących na połączeniu blok-głowica bo gdyby tam była niedrożność motor dawno by już stanął a z tego co widziałem to nadal jeździ i nawet pojawiasz się na krakowskich spotach

    rozwiązań jest kilka, albo wstawiasz nowy piec, albo głowica jeszcze raz w góre i tym razem nich ktoś się przyłoży i przepatrzy wszystko po kolei

    pewność będziesz miał składając to na nowych cześciach, poczynając od szpilek

    - odnośnie pytania o pasowanie głowicy z 3.0 do 3.5 głowice te mogą być stosowane wymiennie i pewnie jest to szybka droga wyratowania się z obecniej sytuacji bo znaleźć głowice do 3.5 litrówki na pewno nie będzie łatwo a remont głowy to więcej niż cały motor
    Czarne e32 w benzynie!


  2. #12
    Vip Vip
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    639
    BMW
    ex E32 735
    Skąd
    Trzebinia
    Szukałem jakiegoś konkretnego mechanika co robi przy BMW i dopiero teraz(taka mam nadzieje)znalazłem.To on mi powiedział o tej głowicy ale dla pewności napisałem tego posta.
    To może powiecie gdzie moge dostać w przyzwoitej cenie zestaw naprawczy do głowicy tzn wałek i koniki lub jesli ktoś ma dobrą głowice.(Chciałbym zdążyć przed zlotem)

    A na szpilkach nie oszczędzałem i kupiłem nowe-ale co z tego jak mechanik do ...
    Nic człowiek uczy sie na błędach.....

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Jeśli chcesz kupić wszystko nowe czeka Cię nie mały wydatek.Ja już to przerabiałem.Wałek i 12 dźwigienek w IC firmy Ruville kosztuje 2300zł.Sam wałek ok 800zł firmy Febi,Ruville trochę tańszy.Możesz go również zregenerować poprzez napawanie,wiem,że w Mikołowie robią coś takiego i ponoć w Gliwicach.Znajomy robił w e34 535 wałek i nie dość,że mu go zregenerowali to jeszcze zrobili mu ostrzejszy(tak chciał),zamiast 264 stopnie krzywki miały po 272 tak jak w starych m30,osiągi się polepszyły,lub kupić używany wałek.

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez marek1132
    Jeśli chcesz kupić wszystko nowe czeka Cię nie mały wydatek.Ja już to przerabiałem.Wałek i 12 dźwigienek w IC firmy Ruville kosztuje 2300zł.Sam wałek ok 800zł firmy Febi,Ruville trochę tańszy.Możesz go również zregenerować poprzez napawanie,wiem,że w Mikołowie robią coś takiego i ponoć w Gliwicach.Znajomy robił w e34 535 wałek i nie dość,że mu go zregenerowali to jeszcze zrobili mu ostrzejszy(tak chciał),zamiast 264 stopnie krzywki miały po 272 tak jak w starych m30,osiągi się polepszyły,lub kupić używany wałek.
    to co pisze marek1132 jest jak najbardziej prawdą - ceny wałków w Krakowskich hurtowniach takie same jak podane powyżej, oryginalna jedna dźwigienka zaworowa do M30 kosztuje 120 pln (bez zniżek) w ASO

    napawania wałka bez azotowania nie polecam, w Krakowie wałkami zajmuje się zakład pana Halczyńskiego "Rewar" na Grzegórzeckiej - cene musisz poznać sam

    wsadzenie nowego wałka pod stare koniki raczej zrobi koncert cymbałkowy Jankiela, zakupienie całego kompletu wałka z dźwigienkami zrobi dobrze choć kosztuje to 2300 pln tak jak napisał marek, trzeba zdjąć głowice dochodzi więc koszt montażu tegoż zestawu oraz nowej uszczelki i szpilek a problem niskiego ciśnienia może pozostać bo nie wiesz co ci z głowicą namotali

    dylemacik?
    Czarne e32 w benzynie!


  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    To jest ta firma,którą podał kolega sz4l0ny:
    http://www.pavlus.republika.pl/index.html
    Musiałbyś wyjąć wałek i zobaczyć,które krzywki są wytarte,bo pewnie cena zależna jest od ilości regenerowanych krzywek.Słyszałem,że mają dobrą opinię.

  6. #16
    Vip Vip
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    639
    BMW
    ex E32 735
    Skąd
    Trzebinia
    Dzwoniłem to tej firmy co robią z wałkami(dzieki marek 1123 za link) i koszty wyglądają tak;
    -cena za napawanie pierwszej krzywki 158.60zł,kazda następna 36.60
    -szlifowanie krzywki jak nie trzeba napawać 12.20zł sztuka
    -szlifowanie konika do krzywki 9.76zł sztuka

    Czyli w najgorszej wersji za napawanie wałka(wszystkie krzywki)-561.20
    szlifowanie koników-117.20
    razem daje-678.32
    to w sumie dużo taniej niż nowy sam wałek.
    Teraz doliczć planowanie,nowe uszczelniacze,docieranie zaworów,uszczelka,szpilki no i robocizna może 2tyś wystarczą?
    Mam nad czym myśleć

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Nie ma sprawy :) .Aż tyle nie w powinno wyjść.Ceny z IC:
    Uszczelka głowicy Goetze-185zł
    Planowanie ok 100zł(już nie w IC ;) )
    Zestaw uszczelniaczy zaworowych Goetze ponad 44zł a Febi ponad 43zł.
    Pasta do docierania zaworów http://www.allegro.pl/item630878798_...zopow_itp.html
    Szpilki(śruby głowicy) są bardzo mocne,jak chcesz mozesz zastować stare,nowy komplet kosztuje ok 150zł.Więc wyjdzie ok 345zł,a ze szpilkami ok 495zł.Wątpie,żeby mechanik wziął aż tysiąc złotych za naprawę.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Łukasz otrzymałeś tą cenę napawania wałka z utwardzaniem czy bez?

    szlifowanie koników pod wałek jak najbardziej natomiast szlifowanie samego wałka chyba tylko dla motoru z hydrauliczną regulacją popychaczy?

    (w moim rozumieniu samo przeszlifowanie krzywek bez ich odtwarzania na wałku celem tylko zrównania powierzchni spowoduje zmiane wzniosu zaworów?)
    Czarne e32 w benzynie!


  9. #19
    Vip Vip
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    639
    BMW
    ex E32 735
    Skąd
    Trzebinia
    Byłem dziś u mechanika sciągneliśmy pokrywe zaworów jeszcze raz i diagnoza według niego taka;
    -na wałku niewidać jakiegoś znaczącego zuzycia jest tylko delikatna ryska na pierwszej krzywce
    -jest luz ale na stopkach koników i tamtędy ucieka ciśnienie
    -wałki dzwigienek zaworowych wytarte i nie były zaślepione po planowaniu
    -zgniecony górny przewód olejowy
    -najlepiej jak bym kupił inną głowice bo ta mu sie niepodoba jak już jest tak spier... to co może być jak sie ją rozbierze


    a miało być tak pięknie!!

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Kolego poszukaj dobrego wałka z m30b28 lub b30 starszej gen,one mają ostrzejsze krzywki,wiem iz przerabiałem ten temat i róznica byla znaczna.
    Zalecam tez zakup wzmocnionych spręzynek i ewentualnie konikow.Do tego dobry chip i efekt jest duuuuuuzy,ale z odcinką na 6,5tys-bo przy 7tys seryjne koniki nie wytrzymują :D
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •