Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Wątek: [ pozostale] Koszty po kupnie 10 letniego E38

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    904
    BMW
    E46 328Ci
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez spinacz
    dajcie spokój bo chłopak się załamie i kupi passata :] Koledzy podali Ci pesymistyczną wersję wydarzeń,
    taka jest prawda ;)

    U mnie teraz:

    zawiecha - około 4tyś przód + tył
    opony 2szt 18" - 1500zł (w zeszłym roku drugie 2szt 1500zł)
    2 sondy lambda - 550zł
    świece + uszczelki pod deklami - kilka stówek
    olej - 400zł 5W40 (można taniej z allegro)

    Czasem miło wspominam E36 ;D

    E38 nie należy do aut tanich w utrzymaniu. Chyba że nic nie robisz i po jakimś czasie masz trupa ;)

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    12
    to nie jest wcale tak ja ma e38 z 1994 i po kupnie nic nie dołożyłem trzeba tylko szukać kogoś kto kocha te markę i model i dbał o samochód

  3. #3
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    podam ci ceny takie jak bys to robil umnie,

    olej 5w40 castrol lub neste lub valvoline 38zl za 1L 7.5X38 = 285zl
    filtr oleju przy castrolu gratis, przy innym 26zl (ALCO)
    filtr powietrza (ALCO) 34zl + wymiana 6zl
    paliwa (ALCO) 65zl + wymiana 30zl
    klimka napelnienie 99zl filtry kabinowe (BOGUS) 90zl za 2szt, odgrzybianie 45zl

    + to co dojdzie, przykladowo

    lacznik stabilizatora (trw) 45zl + 25zl wymiana
    wachacz przdni prosty (polcar) 70zl + wymiana 50zl
    tuleja wachliwa tyl (maxgear) 105zl + wymiana 70zl

    SUMA 1019zl

    taka mala symulacja, oczywsicie mozesz wydac 5x tyle jak i 5x mniej,

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Skąd
    Wrocław
    Od kupna (półtora roku):
    -Zawieszenie przód komplet(wszystkie wahacze, łączniki stabilizatorów, drążek środkowy, końcówki) 2400 zł cześci miałem od kolegi po cenach hurtowych + 400 zł robocizna
    -nowe tarcze + klocki przód i tył (oryginalne) 750 zł ATE po cenie hurtowej + 100 zł robocizna dokłądnie nie pamietam
    -pomalowane w kolor progi oraz zderzaki - 750 zł ( wiadomo każdy chce zlikwidować drobne mankamenty lakieru)
    - sprężyny tylne zmienione bo popekały (standardowa przypadłość) 250 zł + 300 zł robocizna
    -dwa razy zmieniałem olej (10w40) 500 zł
    -dwa razy wymienione świece (ngk) 250 zł
    -Olej w skrzyni 600 zł
    -uszczelki dekli zaworowych, odma 350 zł cześci + 300 zł robocizna
    -okładziny hamulca ręcznego 60 zł cześci + 50 zł robocizna
    -wymienione filtry powietrza, oleju, paliwa, gazu 250 zł
    -wymieniony jeden wahacz z tyłu oraz tuleje wahliwe 400 zł cześci 150 zł robocizna
    -letnie oponki 18" 1500 zł
    -wymienione dwa łożyska przednie (dudniły) 600 zł
    - do tego kilka pasków gumowych 200 zł

    Podlicz sobie sam ile to wszystko kosztuje ... nie wiem może trafiłem na trefny model ... ale mniej wiecej musisz się liczyć z takimi kosztami.
    Inna sytuacja bedzie w przypadku kiedy kupisz na prawde zadbany model z książką servisową prowadzoną do końca, wtedy wymienisz oleje ewentualnie kilka pierdułek i bedziesz cieszył się bezawaryjną jazdą ;)

    Pozdrawiam

    PS. dodaj, że wiekszosć cześci kupiłem po hurtowej cenie a całą robote wykonuje u kumpla w warsztacie, wiec koszta są nieco niższe niż w servisie ;)

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    14
    BMW
    nie długo 740
    Skąd
    Białystok
    filtr kabinowy i klimy to ten sam filtr?

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez NikosWariat
    tak
    niedokonca, jest jeszcze osadnik czyli filtr "czynnika chlodzocego"

    ja wymienialem tak od poczatku auta

    laczniki stabilizatora 3szt po oklo 30zl
    osuszacz okolo 60zl
    filtry kabinowe okolo 50zl
    tarcze ham. okolo 300zl SBS
    amorki przod 380zl za szt MEYLE
    amorki tyl 120 zl za 2szt! SRL
    spezyny przod 200zl KAW a pozniej zamiana z neufem na AP
    pompa wody GRAF 150zl (chyba)
    lozyska przod chyba po 150zl
    wspornik przekladni 28zl FEBI
    tuleje wachliwe maxgear co po 55zl
    olej z 3 razy
    powietrze 2 razy cos po 20zl
    koncowka kier NK 60zl
    silownik sprzegla okolo 30zl


    wiecej niepamietam, wyszlo cos 2600 na czesci eksploatacyjne przez ponad 2 lata, nielicze opon, lamp itp

  7. #7
    Nie patrz tylko na te najdroższe wyliczenia ;) Wiele zależy od tego w jakim stanie uda Ci się kupić egzemplarz. Ja przez ponad rok np w zawieszeniu o którym wszyscy takie straszne koszta wypisywali wymieniłem jeden wahacz i drążek środkowy. Oprócz tego sprężyny ale to była tylko moja zachcianka. Także nie można patrzeć tak do końca pesymistycznie. Oczywiście wiadomo że jak kupisz gruza to koszta Cie zniszczą, ale wcale nie musi być tak źle ;)

    Tak jak Krzywy napisał co do lamp, felg czy innych bajerów to już tylko same atrakcje ;D
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    wiesz co damias, to co piszą inni o zawieszcze w e38 ze droga, co tutaj jest drogiego??? 2 wachacze na strone??? niema tuleji wachacza, niema swoznia, niema wachaczy gornych jak w innych autach, glupi golf, czy opel jak wywali mu przykladowo tulejke w wachaczu musisz demontowac wszystko, odpinac stabilizator, amorek, czy swozen i inne duperele, tutaj obojetnie ktory, 2 srobki i gotowe, wymien wachacz gorny w passacie b5, jak dobrze idzie to zrobisz to w 20min, jak cos stoi robisz 2 godziny, a w bmw, 10min na wachacz,

  9. #9
    Ale ja się w zupełności z Tobą zgadzam ;)
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  10. #10
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191
    wiesz co damias, to co piszą inni o zawieszcze w e38 ze droga, co tutaj jest drogiego??? 2 wachacze na strone??? niema tuleji wachacza, niema swoznia, niema wachaczy gornych jak w innych autach, glupi golf, czy opel jak wywali mu przykladowo tulejke w wachaczu musisz demontowac wszystko, odpinac stabilizator, amorek, czy swozen i inne duperele, tutaj obojetnie ktory, 2 srobki i gotowe, wymien wachacz gorny w passacie b5, jak dobrze idzie to zrobisz to w 20min, jak cos stoi robisz 2 godziny, a w bmw, 10min na wachacz,
    Wszystko zależy tylko od kosztu części, bo wymiana to banał....

    Ja w moim TDSie musiałem reanimować zawias z przodu, i czeka mnie koło dwumasowe. Poza tym tanie auto i wszystkie inne wydatki to kaprys. :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •