Brak przelewu, problem z lpg/ układem chłodzenia

Wątek: Brak przelewu, problem z lpg/ układem chłodzenia

  1. rafal1730 powiedział/a:

    Post Brak przelewu, problem z lpg/ układem chłodzenia

    Witam, od 2 lat posiadam bmw e38 2.8 i od zawsze jest ten sam problem, w lato jest okej, a gdy robi się zimno samochód po przełączeniu na lpg szarpie
    Nie mam przelewu w zbiorniczku wyrównawczym, jaka może być tego przyczyna?
    Wymieniłem chłodnicę, obudowę termostatu na aluminiową, odpowietrzniki, przewód między termostatem, a chłodnicą, elektryczną pompkę z zaworkami.
    Po wymianie tych elektrozaworów ogrzewanie na postoju działa, a przelewu dalej brak...
    Wydaje mi się że problem leży w układnie chłodzenia, ponieważ samochód przełącza się na LPG później niż w ciepłe dni (przy wyższej temperaturze na zegarach)
    Po wyłączeniu gazu i ponownym włączeniu nie przełączy się od razu na lpg tylko przez np. minutę chodzi na benzynie i po przełączeniu już nie ma szarpania.
    Ma ktoś jakiś pomysł?
     
  2. Awatar tuczi77

    tuczi77 powiedział/a:
    Ustaw wyższą temperaturę przełączania na gaz, bo ewidentnie jest za niska (pewnie jest 30st).
     
  3. rafal1730 powiedział/a:
    Może to by pomogło ale też nie do końca, bo dalej nie ma przelewu w zbiorniczku, i w lato na gaz przełącza się gdy wskazówka temperatury wychodzi z niebieskiego pola, a w zimę czasami dopiero przy pionie.
    Przestawienie temperatury na wyższą pewnie zlikwidowało by szarpanie ale przełączył by się na gaz pewnie dopiero po jakichś 10-15 km więc według mnie to nie jest rozwiązanie...
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 14-11-2019 o 08:04
     
  4. Awatar tuczi77

    tuczi77 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez rafal1730 Zobacz posta
    według mnie to nie jest rozwiązanie...
    To jest rozwiązanie na szarpiące LPG, żeby nie denerwowało. A dlaczego nie widać strużki przelewu nie wiem i nikt tego za Ciebie nie rozwiąże anie nie poda gotowego rozwiązania. Spróbuj odpiąć wężyk przelewu i sprawdzić czy wtedy leci? Może spuść cały płyn i przedmuchaj układ? Może pompa wody ledwo zipie i nie kręci już tej wody tak jak powinna?
     
  5. Awatar yaz

    yaz powiedział/a:
    Dodatkowa pompka do weryfikacji.
    Jeżeli masz INPĘ to wymuś jej pracę, jeżeli jest sprawna będziesz ją słyszał.
    Jeżeli nie, to do wymiany.
     
  6. rafal1730 powiedział/a:
    Ten cienki wężyk od przelewu odpinałem, próbowałem w niego dmuchać, przy wymianie chłodnicy cały układ był płukany i wymieniany płyn.
    Gdyby dodatkowa pompka była padnięta to na wolnych obrotach po chwili postoju raczej by nie grzała? Przynajmniej tak było przed jej wymianą
    Wiesz może gdzie w inpie znajdę te wymuszanie jej włączenia?
    A co do pompy wody to chyba jedyna najrozsądniejsza przyczyna jaka może mi się wydawać, jak nic nie znajdę to chyba będę musiał ją wymienić profilaktycznie
     
  7. Awatar rosomak79

    rosomak79 powiedział/a:
    Witaj,
    Jaką masz instalacje lpg ?, nie ma błędów w kompie od lpg ?
     
  8. shebi powiedział/a:
    A może lewe powietrze, sparciałe uszczelki kolektora, przepustnicy, odmy?
    ...umów się i podjedz na Słomianą (j-max) - nich ci to sprawdzą
     
  9. Awatar jaro5

    jaro5 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    A może lewe powietrze, sparciałe uszczelki kolektora, przepustnicy, odmy?
    ...umów się i podjedz na Słomianą (j-max) - nich ci to sprawdzą
    Co ma piernik do wiatraka ???? Może koło zapasowe jest w garażu i nie ma obiegu....Jak czytam nieraz takie informacje to jestem za ograniczeniem dostępu do forum dla ludzi co nie wiedza o czym piszą.
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si