Nie mam zielonego pojęcia.
Cursor, dzięki za te wskazówki, dopiero dziś znalazłem chwilę na wykodowanie sprawdzania kondensatorów w module SIM/SGM w tym 535d, ale wartości znalazłem w NCSie bezproblemowo, dziękuję za pomoc raz jeszcze.
Aktualizacja na koniec Października:
![]()
Po wymianie przepływomierza powietrza cały czas wywala błędy z nim związane. Mam zrobić jakąś adaptację tego elementu?
Lampy wszystkie świecą (naprawiłem przeciwmgielne bo nie stykały) i nie wiem o co chodzi z tymi sensorami LM. Cały czas powraca ten błąd. Wyjąłem też prawe przednie przeciwmgielne, sprawdziłem i nie ma tam przerwy w obwodzie - świeci a błąd wraca.
Błąd SSFA wykasowałem po założeniu emulatora maty i za kilka dni dam znać czy pomogło. Po poprzednim kodowaniu błąd powrócił po kilku dniach dlatego chcę poczekać.
Dodatkowa pompa wody - chyba ją wymienię ponieważ z górnych nawiewów leci tylko zimne powietrze ale nie mogę znaleźć numeru części po VIN-ie. Ktoś wie czy pasuje każda od e65?
No i oczywiście po kilku (dosłownie 2-3 minutach) na desce pojawia się RECHARGE BATTERY.
Martwi mnie także, że auto po odpaleniu drży (trzęsie) i słychać jakieś klekotanie. Obroty nie falują.
W pierwszej kolejności muszę jednak wymienić teleskopy maski bo jeden opada i bije o dolną obudowę zagłuszając inne dźwięki.
Co ciekawe, siedząc w aucie, na samym zapłonie, tj. bez włączonego silnika, słychać takie ciche tykanie - ktoś już się spotkał z czymś takim?
Cały czas czekam na termin u mechanika gdzie chcę wymienić czujnik ciśnienia oleju, czujnik ciśnienia paliwa, sterownik świec żarowych i olej (na razie tylko ten w silniku, nie w skrzyni).
Jeśli możecie cokolwiek podpowiedzieć to walcie śmiało bo na kolejny termin u mechanika znowu będę czekał pewnie ze 2 miesiące...
Z góry dzięki!
Ostatnio edytowane przez Pan_Samochodzik ; 30-10-2019 o 12:09
Auto po odpaleniu drży, bo nie grzeją świece żarowe. Zmień sterownik (i świece, jeśli ich nie ruszałeś jeszcze).
Błędy "ride height sensor" dotyczą czujników poziomowania świateł ksenon- przy prawym przednim wahaczu i chyba prawym tylnym są takie czujniki- potencjometry, połączone z wahaczami cięgnami (wyglądającymi jak miniaturowe łączniki stabilizatora). Układ ten odczytuje wysokość zawieszenia samochodu i pozwala na automatyczną regulację wysokości świecenia przednich świateł. Nie masz przypadkiem w tej chwili tak, że po włączeniu zapłonu z włączonymi światłami mijania, lampy chwilę świecą normalnie, a potem od razu w dół, kilka metrów przed maską?
Błąd światła przeciwmgielnego może powodować np. zaśniedziała wtyczka lub gniazdo w lampie- pamiętam jak kiedyś demontowałem zderzak w przedlifcie i wtyczki z gniazdami były mocno utlenione, ciężko było to rozpiąć w ogóle.
Te błędy przepływki mnie dziwią- po podmianie na inną raczej powinieneś mieć to z głowy. W kumpla 535d jest ciągle błąd przepływki z racji zaawansowanego chiptuningu- auto nie korzysta w ogóle z odczytów przepływomierza, bo jego zakres odczytu jest zbyt mały. Może ktoś jednak grzebał w mapach w DDE?
Recharge battery może być wynikiem wymiany akumulatora bez jego zarejestrowania w sterowniku- zmieniałeś aku?
Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 30-10-2019 o 15:01
Dzięki Łukasz za odpowiedź i już odpisuję.
Sterownik czeka na wymianę - dam znać po. Dobrze wiedzieć, że to może być przyczyną drżenia.
Świece wymienione 2 miesiące temu - wszystkie na nowe.
Światła sprawdzę ale wydaje mi się, że to poziomowanie nie działa w ogóle - dam znać.
Właśnie te wtyczki od świateł przeciwmgielnych naprawiałem (metalowe styki były za bardzo wciśnięte i nie stykały). Prawy przedni halogen wyjąłem z kolei w całości bo raz świecił raz nie. Po jego wyjęciu, wydmuchaniu i poprawieniu styków światło świeci bez przerw ale błąd (pomimo kasowania błędów) wraca po każdym uruchomieniu auta.
Odnośnie chipowania i grzebania w mapach to jak już pisałem tym autem od 2007 roku jeździła starsza osoba i raczej na 100% nie było to robione.
Przed wymianą przepływki auto jeździło bez niej - przepływomierz był odłączony bo podczas gwałtownego przyspieszania auto wchodziło w tryb serwisowy (Engine Fault - Reduced Power).
Po wymianie przepływki ten błąd i tak się nadal pojawia ale podczas większego obciążenia niż przed wymianą.
Aku wymieniany ale zarejestrowany - wkodowany.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
A nowa czy używana ta przepływka
Nowa, zakupiona na tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/przeplywom...ZjUzZjRhYmE%3D
No to dopóki nie ogarniesz tych czujników, błędy będą wracać.
Jeśli chodzi o przepływkę, ta nowa może być uszkodzona--tak jak pisałem Ci w innym wątku, nie wierzę w tanie chinole jeśli chodzi o podzespoły elektryczne do BMW. Kiedyś skusiłem się na czujnik wałka rozrządu do 3.0d i oprócz tego, że auto wcale nie odpaliło, to przez pół godziny walczyłem, żeby wypiąć wtyczkę- gniazdo w tym marnie zrobionym czujniku było tak ciasne, że trzema dużymi śrubokrętami było to ciężko zrobić.
Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 04-11-2019 o 09:33
Ty to potrafisz pocieszyć człowieka :)
I co teraz? Mam kupić drugą w ciemno?\
Pewnie muszę mieć inną na przekładkę do sprawdzenia ale skąd ją wezmę?
Chłopie żadna chinska przepływka nie będzie poprawnie czytała . Tylko Bosch. Jak nie masz na nową to kup sprawną używaną ale na milość Boską żadnego takiego chinskiego gowna. Piszę Ci to z doświadczenia bo kiedyś ,kiedyś w DB clk przerabiałem temat z tymi przeplywomierzami i dopiero nowy Bosch dał 100% pozytywne pomiary i auto odzyskało życie i pełny wigor.