Da sie, jest to juz coraz bardziej popularne.
https://www.youtube.com/watch?v=GhdV...hannel=EKOAUTO
Da sie, jest to juz coraz bardziej popularne.
https://www.youtube.com/watch?v=GhdV...hannel=EKOAUTO
Tak da się i widziałem przetaczanie to słabe, jeśli chodzi o hamulce należy wymieniać jeszcze przy takim dużym samochodzie. Jedno tylne koło mi się grzało, winą była korozja bo się nie cofał tłoczek.Pan samochodzik a malowałeś może swoje felgi jeśli tak to czy zdarłeś farbę z tylnej części mocowania felgi? Dodam jeszcze że po takim przetaczaniu zużycie klocków jest dwukrotnie szybsze a może i szybciej.
Ostatnio edytowane przez rudek ; 17-05-2021 o 17:00
Drugi komplet z rzędu po przetoczeniu wytrzymał 2k km. Wcześniej ATE, teraz Ferodo. Nowe wytrzymują 4-6k km.
Obecnych i tak nie ma już co toczyć bo były toczone i aktualnie mają 0,08 stopnia odchyłu.
Uznajmy proszę temat toczenia za zamknięty i idźmy dalej.
Trochę się tego nazbierało Panie toomas.
Ja swój płyn wymieniłem pojedynczo kilka miesięcy temu (ATE DOT4 SL), wymianę wykonywał mechanik więc nie wiem czy robił próżnię.
W jego opinii wtedy oraz w późniejszych opiniach kolejnych mechaników nie ma tam niczego do czego można byłoby się przyczepić i nie będą mi na oślep wymieniać wszystkiego po kolei.
Zwłaszcza, że wiele elementów już jest nowych jak u Ciebie (zawieszenie, drążki, tuleje, sworznie, piasty, itd.).
Nie malowałem felg i nie były malowane wcześniej, są w stanie ori.
Przyleganie piast możemy także wykluczyć ponieważ przed wymianą piast koła były zamieniane miejscami, były wymieniane tarcze z klockami i po wymianie czy to najpierw tarcz z klockami, a później piast bicie pozostało w takiej samej formie. Gdyby było to związane z przyleganiem lub biciem piast to po tych zabiegach powinno ustać lub przynajmniej zmienić charakter.
O zmianie tarcz i zacisków na większe słyszałem już wcześniej i chciałem to zrobić ale mi to odradzono.
Poniekąd, taka zmiana to bardziej obejście problemu niż jego rozwiązanie bo skoro auto jeździło kilkanaście lat i hamulce nie biły a teraz biją i to po kolei różnych producentów, tzn., że coś je gnie i trzeba to naprawić.
Idźmy dalej.
Może servo od hamulców nawala?
Znacie jakieś procedury kalibracji, adaptacji układu hamulcowego w ISTA?
Albo może chociaż da się sprawdzić live data ciśnienie w układzie lub temperaturę płynu hamulcowego?
Cokolwiek o co można byłoby się zaczepić?
Panie samochodzik a prowadnice i te tulejki gumowe wymieniłeś wyczyściłeś kopyta tam nagaru nalepów od groma https://zapodaj.net/c3c7db5f23c64.jpg.html
Co do próżni to chyba nie jest standardowy zabieg. Ja mam pompę próżniową do chłodnictwa i klimatyzacji i zrobiłem próżnię tylko profilaktycznie żeby wyeliminować jakiekolwiek ślady wilgoci w układzie w związku z tymi tłoczkami w pompie ABS/DSC.
Pisałeś wcześniej o grzaniu się tarcz. Próbowałeś zatrzymać się żeby hamulca używać jak najmniej i sprawdzić jak bardzo się te tarcze grzeją? Może faktycznie w jakiś sposób płyn się nie cofa przez co tarcze się przegrzewają i po jakimś czasie krzywią?
Chyba, że faktycznie jest możliwość "podglądu" temperatury płynu czy cuś.
Nie ogarniam tego Panie, piasty, tarcze, zawieszenie ok, wszystko dolega prawidłowo, zaczynam się sam martwić od tego czytania, temperatura nie sądzę u mnie pod maską jest jak w piekle podchodząc do koła można poparzyć gołe nogi. Rozumie ze felgi proste i nie biją?
Doktoryzacji ciąg dalszy. Oto co udało mi się zebrać przez ostatnie tygodnie odnośnie tarcz:
Centrum serwisowe największego producenta tarcz:
-"Dopuszczalne bicie tarcz dla BMW wynosi max. 0,03, a od 0,05 w górę zaczyna się odczuwalne bicie na kierownicy.
Mechanik z ASO BMW:
- Jeśli tarcze do beemki mają więcej niż 0,02 bicia to odstępujemy od montażu (tarcze do reklamacji).
Oficjalny sklep z częściami do BMW:
- Dopuszczalne bicie tarcz dla BMW wynosi 0,08.
Firma od przetaczania tarcz:
- Jeśli tarcze mają 0,08 bicia to wymagają toczenia.
![]()
I w zasadzie wszyscy mają rację.
Zmierzyłeś bicie nowych piast? Piasta ma niższe dopuszczalne bicie od samej tarczy.
My na warsztacie zawsze czyścimy piastę, następnie pomiar bicia. Jak jest ok, to montujemy tarczę, przykręcamy ją kompletem śrub żeby dobrze przylegała do piasty. Pomiar bicia tarczy i jeśli jest ok to dopiero montaż zacisku.
W M5 e60 trafiła nam się tarcza poza normą, a to nie dość że oryginał z ASO, to jeszcze kierunkowa. Tarcza wylądowała w pudełku i poszła na reklamację.
Przedstawiciel ATE(sam fan bmw) opowiadał kiedyś jak walczyli z biciem kierownicy w E39. Winne okazało się zawieszenie, a nie bezpośrednio same tarcze
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms