Strona 46 z 57 PierwszyPierwszy ... 36444546474856 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 573

Wątek: Jak wygląda 16-letnie BMW E65 z przebiegiem 400 000 km?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Plexi36 Zobacz posta
    Aż tak znacząca różnica była po wymianie amortyzatorów? Miałeś je wylane, uszkodzone? To były oryginały? Wymieniam w przyszłym tygodniu górne mocowania amorków i trochę się obawiam, że będą same amorki do zmiany - bo u mnie jeszcze siedzą oryginały. I ciekawe, czy wtedy tył jeszcze żyje, czy też czeka mnie wymiana. To E66 lubi hajs :D
    Cześć Plexi, Tak, miałem jeszcze oryginały i były (choć sam już nie wiem komu wierzyć) sprawdzane przy każdej wizycie u mechaników oraz podczas badań diagnostycznych, i nikt mi nie zwrócił na to uwagi. Na OSKP zawsze, wszystkie, ponad 70% sprawności i tylko raz, w ubiegłym roku, usłyszałem, że -"Poci się Panu lewy amortyzator".
    Dopiero podczas zmiany kół zauważyliśmy ślady po wyciekach. Najprawdopodobniej one wylały już wcześniej i te wycieki zostały po prostu zmyte z biegiem czasu dlatego nie były wyraźne.
    Niemniej jednak mam tutaj pretensje do mechaników bo widząc oryginalny amor w 18-letnim aucie powinni zwrócić na to uwagę (nie zwrócili - żodyn).

    Stare amortyzatory (wszystkie) okazały się kompletnie zużyte - można je wciskać jednym palcem i żaden nie wstaje sam nawet o cm:

    Łożysko rozpadło się samoistnie podczas rozkręcania poduszki amortyzatora, gumy o dziwo wizualnie w nienajgorszym stanie ale w rękach czuć, że to już gąbki. Odboje i osłony również zużyte:

    Sprężyny, jeśli masz w dobrym stanie zostaw oryginalne, są pancerne i podobno na zamiennikach bywa różnie z prowadzeniem.
    A gdybyś jednak decydował się na ich wymianę to nie wyrzucaj tych ori.

    Wymieniłem bo cały czas walczę z bijącymi hamulcami i teraz po wymianie amorów, zmienię jeszcze raz tarcze i klocki i jeśli to nie pomoże, to zostaje przekładnia.
    Aha, no i poliuretany w bananach :)

    [edit] Wg. mnie, w tym aucie, nie jest wcale tak łatwo zorientować się, że coś jest nie tak bo masa auta wiele maskuje/przykrywa. Druga sprawa, że nie każdy z nas ma okazję pojeździć takim samym modelem aby ocenić ewentualne różnice w prowadzeniu czy zachowaniu auta (nawet ciężko to wykonać z uwagi na inne silniki, inne typy zawieszenia, itd.). Więc wielu z użytkowników tego typu aut, wsiada do nich, jedzie i cieszy się jazdą nie wiedząc, że coś jest nie tak.
    U mnie bez amortyzatorów auto pływało i teraz kiedy po wymianie jest sztywne + runflaty nie czułem auta i jechało mi się zupełnie inaczej.
    Ostatnio edytowane przez Pan_Samochodzik ; 12-05-2021 o 09:19

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2019
    Posty
    68
    BMW
    745i
    Skąd
    Lublin
    Cytat Zamieszczone przez Pan_Samochodzik Zobacz posta
    Na OSKP zawsze, wszystkie, ponad 70% sprawności i tylko raz, w ubiegłym roku, usłyszałem, że -"Poci się

    Błędem 99,9% kierowców jest przekonanie że na OSKP ktoś sprawdza amortyzatory i te wskazania mówią cokolwiek o ich stanie. To badanie mówi jedynie o zdolności do tłumienia drgań i nie ma nic wspólnego z badaniem amortyzatora - na nowych amortyzatorach nie będzie nigdy 100%

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Plexi36
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    287
    BMW
    G12 750LiX
    Skąd
    Bełchatów
    Cytat Zamieszczone przez snow Zobacz posta
    Błędem 99,9% kierowców jest przekonanie że na OSKP ktoś sprawdza amortyzatory i te wskazania mówią cokolwiek o ich stanie. To badanie mówi jedynie o zdolności do tłumienia drgań i nie ma nic wspólnego z badaniem amortyzatora - na nowych amortyzatorach nie będzie nigdy 100%
    Doskonale sobie zdaję z tego sprawę, stąd nawet na te wskazania nie patrzę. Na razie sam przód będę tykać, bo walczę z takimi wku*wiającymi wibracjami prawie od dwóch lat i w zawieszeniu już mało rzeczy starych zostało, praktycznie wszystko jest porobione. I nie tylko w zawieszeniu, w sumie.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez Plexi36 Zobacz posta
    Doskonale sobie zdaję z tego sprawę, stąd nawet na te wskazania nie patrzę. Na razie sam przód będę tykać, bo walczę z takimi wku*wiającymi wibracjami prawie od dwóch lat i w zawieszeniu już mało rzeczy starych zostało, praktycznie wszystko jest porobione. I nie tylko w zawieszeniu, w sumie.
    Nienawidzę bmw za takie włąsnie 2 letnie rozkminki.
    W mojej E65 miałem tak że na zimnym przez chwilke drgał, trwało to hmm pare lat !? Sam juz nie pamietam. Kolejny właściciel rozkminił, ze to jakies podciśnienie było i z tego co wiem długo się nie męczył :)

    A tak do Twojego problemu to co to za drgania ?

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar toomas
    Dołączył
    Jul 2017
    Posty
    101
    BMW
    E 65 735i
    Skąd
    boat city
    PanSamochodzik powiedz mi jeszcze taka ciekawostkę. Czy kiedy miałeś stare amorki na samochodzie jeszcze to tył samochodu usiadł jakoś? Ewentualnie odwrotnie czy po wymianie na nowe podniósł się? Pytam bo u mnie tył mocno siedzi i podejrzewam, że sprężyny będę musiał wymienić. Problem jest tylko z nowymi. Bardzo szybko siadają i muszę rozważyć używki z e66 jakiegoś młodego rocznika.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez toomas Zobacz posta
    PanSamochodzik powiedz mi jeszcze taka ciekawostkę. Czy kiedy miałeś stare amorki na samochodzie jeszcze to tył samochodu usiadł jakoś? Ewentualnie odwrotnie czy po wymianie na nowe podniósł się? Pytam bo u mnie tył mocno siedzi i podejrzewam, że sprężyny będę musiał wymienić. Problem jest tylko z nowymi. Bardzo szybko siadają i muszę rozważyć używki z e66 jakiegoś młodego rocznika.
    Siema toomas, właśnie NIE, a mierzyłem.
    Przed wymianą auto stało (wysokość mierzona od środka koła do krawędzi błotnika):
    LP: 41,5cm
    PP: 42 cm
    LT: 43 cm
    PT: 42 cm
    Pomiary na nie do końca płaskiej powierzchni więc zakładam błąd statystyczny.
    Po wymianie z przodu 42cm, z tyłu 42,5 i 42.
    Praktycznie bez różnicy bo dopóki sprężyna trzyma to auto nie usiądzie (przynajmniej z moim zawieszeniem z DD nie usiadło).

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Plexi36
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    287
    BMW
    G12 750LiX
    Skąd
    Bełchatów
    U mnie tył tak dość mocno siedzi i też rozważam sprawdzenie amorków. Problem to to, że trzeba je wyciągać i usługa ciut kosztuje ;) Przód pewnie zrobię bo mam możliwość dostać tanio w sklepie nowe Sachsy (ok. 510 zł sztuka), więc pewnie gumy i cała reszta też wejdzie nowa. Potem do sprawdzenia tył.

    Co do tarcz - u siebie mam od jakichś 2k km komplet ATE (tarcze i klocki) i jestem bardzo zadowolony, zero bicia. Stare tarcze dojeździłem do zera wraz z klockami i jedyne bicie jakie miałem przy hamowaniu, to jak magiel był tak roztrzepany, że kierownicę mi z rąk wyrywało.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Plexi36 Zobacz posta
    U mnie tył tak dość mocno siedzi i też rozważam sprawdzenie amorków. Problem to to, że trzeba je wyciągać i usługa ciut kosztuje ;) Przód pewnie zrobię bo mam możliwość dostać tanio w sklepie nowe Sachsy (ok. 510 zł sztuka), więc pewnie gumy i cała reszta też wejdzie nowa. Potem do sprawdzenia tył.
    Co do tarcz - u siebie mam od jakichś 2k km komplet ATE (tarcze i klocki) i jestem bardzo zadowolony, zero bicia. Stare tarcze dojeździłem do zera wraz z klockami i jedyne bicie jakie miałem przy hamowaniu, to jak magiel był tak roztrzepany, że kierownicę mi z rąk wyrywało.
    Plexi, podjedź i zapytaj bo ja za złożenie amortyzatora zapłaciłem 30 zł - może wcale nie będzie tak drogo za samo wyjęcie i sprawdzenie?
    U mnie wichrowały się po 4k km i też były podejrzenia o magiel ale został dokręcony i sprawdzony, objawami też nie pasuje reszta do magla więc go odpuściłem.
    Możliwe, że ostatecznie i tak go wymienię ale póki co zrobiłem amory, które definitywnie wymagały wymiany.
    Niestety to wyrywanie z rąk kierownicy u mnie właśnie stanowi największy problem więc zobaczymy na ile pomogła w tym wymiana amorów.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Plexi36
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    287
    BMW
    G12 750LiX
    Skąd
    Bełchatów
    I tak zrzucam wydech bo jeden katalizator mam do wymiany, więc przód na 100% będzie sprawdzony. Tył - tutaj nie wiem, ale na pewno podpytam. Też nie uśmiecha mi się znowu zostawić 3k zł u mechanika - ta Bawarka to już spokojnie przebiła dwukrotnie to, co za nią zapłaciłem :P

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Plexi36 Zobacz posta
    I tak zrzucam wydech bo jeden katalizator mam do wymiany, więc przód na 100% będzie sprawdzony. Tył - tutaj nie wiem, ale na pewno podpytam. Też nie uśmiecha mi się znowu zostawić 3k zł u mechanika - ta Bawarka to już spokojnie przebiła dwukrotnie to, co za nią zapłaciłem :P
    Jeśli masz ori to szanse na to, że amortyzatory są sprawne oceniłbym na umiarkowane :)
    No niestety - zachciało się nam nietuzinkowych aut to mamy nietuzinkowe koszty utrzymania :D
    Do wyceny dodaj łożyska, uszczelki i podkładki gumowe - wyjdzie bliżej 3,5k za całość z montażem.

    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Wczoraj jechałem F15. Przy hamowaniu ze 180km/h miałem wibrację całego auta. Po zmianie trybu pracy na sport, problem ustępował(amory EDC)
    Nie mam EDC.
    Jutro sprawdzę zachowanie auta i napiszę coś więcej o tym jak wymiana amortyzatorów wpłynęła u mnie na bicie.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 12-05-2021 o 13:09

Podobne wątki

  1. [E38] Jak wygląda E38 po 622.000 km
    Przez Banol w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-11-2012, 09:45
  2. [audio/video] Jak wygląda to radio?
    Przez Prosiak w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-08-2012, 13:10
  3. Jak wygląda Twój bagażnik? :D
    Przez Michal750 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-04-2012, 22:49
  4. Tak wygląda mieszkanie fanatyka BMW
    Przez marek1132 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-01-2010, 22:43
  5. jak to wygląda?????
    Przez krzywy191 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 10-12-2008, 23:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •