Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 21-10-2019 o 18:37
RUECKFALLEBENE_U_60
i
FEHLEREINTRAG_U60
na nicht_aktiv ;)
Skoro dokodowałeś ryglowanie po ruszeniu, to kodowanie do domyślnych wartości jest jeszcze prostsze ;)Co do airbag, to tak:
1. Błąd ZK1 w SSFA oznacza, że w miejscu gdzie obwód jest wykodowany, sam sterownik coś widzi. Możliwe, że ktoś wcześniej wykodował ten konkretny napinacz, ale go nie odłączył fizycznie(albo odłączył, a ktoś o tym nie wiedział i podłączył). Na początek przekodowałbym moduł SSFA domyślnym profilem.
Niestety nie wiem jak to zrobić?
W ISTA D nie ma opcji kodowania.
Mam NCS Expert i Dummy ale na chwilę obecną zakodowałem jedynie ryglowanie zamków po ruszeniu :)
Driver restraint system fault - oznacza błąd systemu airbag kierowcy, ale nie mówi jednoznacznie co jest nie tak. Ten sam komunikat dostaniemy przy błędzie wewnętrznym modułu SIM/SGM2. To, że wykonałeś test maty, nie oznacza, że rzeczywiście jest ona w pełni sprawna. Problem może być sporadyczny, stąd te błędy. Z resztą, po kasowaniu błędów za pomocą ISTA, nie widać, żeby ten błąd wracał.
Błąd maty, a konkretnie ten Driver restraint system fault jest od bardzo dawna w tym aucie - na pewno od 6 lat wstecz. Wiem też, że auto było naprawiane z przodu od prawej strony wiele lat temu - może to ma jakiś wpływ?
W inpie da się odczytać parametry bieżące masy powietrza, doładowania i ciśnienia na listwie wtryskowej. Niestety nie ma możliwości rejestracji jak w VCDS(program do VAG), więc najlepiej przewieźć się z drugą osobąNie zdziwię się jak nie pojawią się żadne błędy sugerujące cokolwiek i najlepsze wyjście to będzie jazda z odczytem parametrów bieżących.
Odłącz EGR i na biegu jałowym odczytaj jaką wartość widzi przepływomierz.
Ok, chciałbym to wykonać. Odczyt live data jest dostępny w którym programie? Chciałem to już wykonać wcześniej ale nie znalazłem takiej możliwości w INPA ani w ISTA-D.
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Sprawdziłem jeszcze raz. Faktycznie nie masz DPFa. Mój błąd :)
Skoro mata działa, to raczej niepotrzebnie wymieniłeś ten czujnik. Problem masz z napinaczem.
Element nr 8:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...edni/i47771/sA
Tutaj jest komplet emulatorów:
https://allegro.pl/oferta/emulator-m...e65-8552511648
Możesz podpytać gościa, to Ci podpowie, co dokładnie potrzebujesz.
Tutaj znalazłem jeszcze opis błędów po ich numerze (szukaj bez początkowych zer):
https://www.myairbags.com/bmw-airbag...rs-acsm-reset/
Dzięki Panowie,
Co do airbag, to tak:
1. Błąd ZK1 w SSFA oznacza, że w miejscu gdzie obwód jest wykodowany, sam sterownik coś widzi. Możliwe, że ktoś wcześniej wykodował ten konkretny napinacz, ale go nie odłączył fizycznie(albo odłączył, a ktoś o tym nie wiedział i podłączył). Na początek przekodowałbym moduł SSFA domyślnym profilem.
Niestety nie wiem jak to zrobić?
W ISTA D nie ma opcji kodowania.
Mam NCS Expert i Dummy ale na chwilę obecną zakodowałem jedynie ryglowanie zamków po ruszeniu :)
2. To, że wykonałeś test maty, nie oznacza, że rzeczywiście jest ona w pełni sprawna. Problem może być sporadyczny, stąd te błędy. Z resztą, po kasowaniu błędów za pomocą ISTA, nie widać, żeby ten błąd wracał.
Błąd maty, a konkretnie ten Driver restraint system fault jest od bardzo dawna w tym aucie - na pewno od 6 lat wstecz. Wiem też, że auto było naprawiane z przodu od prawej strony wiele lat temu - może to ma jakiś wpływ?
3. Błąd w moduli SIM(błąd wewnętrzny wg ISTA) oznacza problem z kondensatorami w samym sterowniku. Jest to standardowa przypadłość w E65 i starych E60(te na starym, mechanicznym kluczu). ISTA zaleca wymianę modułu SIM. Problem w tym, że nie wiemy jak długo podziała inna używka. Poza tym, są dwa rodzaje tych modułów. Wersja pod servotronic jest wyraźnie droższa. Dodatkowo jakikolwiek nie włożysz to trzeba go zaprogramować, żeby zmienić nr VIN, a następnie dokodować i wystartować czas systemowy.
Dzięki, sprawdziłem i rzeczywiście sam moduł (też staruszek) ok. 200 zł. No i z kodowaniem tez sobie sam nie poradzę.
Jest inna metoda. Da się wyłączyć sprawdzanie obwodu wysokiego napięcia wewnątrz sterownika. Potrzebny jest do tego NCSExpert i np. programi NCSDummy, który bardzo ułatwia ręczne kodowanie.
Kondensatory wewnątrz sterownika tracą swoją pojemność, ale najczęściej mieści się ona w tolerancji producenta kondensatora, więc jest on nadal użyteczny. Po prostu producent sterownika założył mniejszy dopuszczalny próg.
Proszę o podpowiedź jak to zrobić? Spróbuję.
Co do kopcenia, to skasuj błędy w silniku. Przewieź się. Następnie jeszcze raz odczytaj błędy.
Zrobione, niestety bez efektów.
Błędy wracają ale są związane tylko z DDE GLOW CONTROL UNIT (code: 004203).
Nie zdziwię się jak nie pojawią się żadne błędy sugerujące cokolwiek i najlepsze wyjście to będzie jazda z odczytem parametrów bieżących.
Odłącz EGR i na biegu jałowym odczytaj jaką wartość widzi przepływomierz.
Ok, chciałbym to wykonać. Odczyt live data jest dostępny w którym programie? Chciałem to już wykonać wcześniej ale nie znalazłem takiej możliwości w INPA ani w ISTA-D.
Dzięki Cursor!
__________________________________________________ _______
Damned - za te kody błędów to powinieneś dostać tutaj jakąś podwyżkę :)
W rewanżu wklejam dla potomnych manual e65 gdzie pokazano położenie modułów (str. 36/37):
Może komuś się przyda: LINK
![]()
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Cursor - zrobione, tj. expertenmodus - change job, sg codieren, execute job, coding ended.
Bez zmian niestety.
Edit:
na profilu DEFAULT również bez zmian.
Jak WYKODOWAĆ napinacz pasów i tą matę kierowcy?
Edit2:
Teraz moduł SSFA już nie świeci na pomarańczowo ale kontrolka poduszki i pasów oraz komunikat "Function of airbags, belt tensioner...." pozostaje obecny w aucie.
Czyli jak rozumiem uwalony moduł SIM?
Ostatnio edytowane przez Pan_Samochodzik ; 21-10-2019 o 19:14
Co znaczy bez zmian?
Po kodowaniu, skasuj błędy. Wyłącz zapłon na 10-30s. Włącz ponownie i sprawdź czy rzeczywiście pojawił się ten sam błąd. Jeśli tak, to jeszcze może to być kwestia montażu innych foteli niż były fabrycznie(np. komfortów zamiast zwyklych)
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Cursor, fotele są fabryczne. Robiłem dokładnie tak jak napisałeś z zapłonem i bez zmian oznacza, że po włożeniu kluczyka pojawia się ten sam błąd na monitorze + świecą się kontrolki airbag oraz pasów na zegarach.
Nie wiem czy to ważne ale kontrolka poduszki zapala się na zegarach w kolorze czerwonym.
W INPIE w module SIM po skasowaniu i ponownym wczytaniu błędów pozostaje jeden błąd 93DB.
Dzięki Damnedowi wiem, że oznacza on:
93DB Airbag, front sensor, passengerâs side: sensor type incorrect
Ostatnio edytowane przez Pan_Samochodzik ; 21-10-2019 o 19:30