Strona 22 z 58 PierwszyPierwszy ... 12202122232432 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 573

Wątek: Jak wygląda 16-letnie BMW E65 z przebiegiem 400 000 km?

  1. #211
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Odnośnie dymienia: komputer nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych, auto pracuje normalnie ale dymi pod obciążeniem (dym ciemny, nie niebieski), więc do sprawdzenia pójdą wtryski.
    Tutaj także, jeśli możesz coś podpowiedzieć to oczywiście z góry dziękuję.
    Bo tak to często jest.

    Jeśli to nie wtryski to zostają pierścienie tłokowe i remont silnika.
    Przed taką decyzją najpierw wyklucza się podstawowe rzeczy. Włącznie z pomiarem kompresji

    Przy okazji chciałem Cię Cursor dopytać czy wykodowana mata może powodować błędy AUTO Parkingu?
    Czasami nie chce się włączyć - ani z przycisku na kierownicy ani z Menu IDrive. Nie pomaga też wyłączenie i włączenie silnika.
    Następnego dnia działa bez zarzutu.
    Nigdy nie sprawdzałem tego tematu. Chyba klienci w moich rejonach nie używają tego, albo nie mają o tym pojęcia :P


    Co do kopcenia, to inpa i wykonaj następujące czynności:
    1. Odłącz wężyk z EGR i sprawdź jaką masz masę powietrza na biegu jałowym
    2. Zrób jazdę testową, sprawdź jakie wartości maksymalne osiąga przepływomierz
    3. Kolejny test podczas jazdy testowej, to możliwie wysoki bieg(manualnie wybrany), rozpędzasz się z gazem prawie w podłogę(przed kick-down). Obserwujesz jakie są rozbieżności doładowania(między wartością zadaną, a rzeczywistą) w zakresie 1500-2100obr/min
    Następnie uruchom ISTA i w funkcjach serwisowych masz pomiar pracy cylindrów(ten sam co w inpie)(bodaj rough running measurement)
    Uruchom tę funkcję i jedź się przewieźć(normalna jazda). Następnie jak klikniesz dalej, to program pokaże Ci graniczne wartości.
    Jeśli masz rozbieżności między granicznymi wartościami powyżej 2,5-3,0, to można zacząć rozważać ew. wyciągnięcie wtrysków.
    Tyle, że korektry wtrysków mogą rozjeżdżać się z kilku powodów:
    - niewłaściwe odczyty z przepływomierza
    - brudny kolektor ssący
    - problemy z podciśnieniem, co skutkuje niewłaściwie działającymi klapkami(pod warunkiem, że jeszcze są)
    - źle wpisane korekty wtrysków do sterownika silnika
    - problemy ze szczelnością cylindrów(np. podkładka pod wtryskiem)
    - kompresja

    Odnośnie hamulców. Czy po montażu piast został wykonany pomiar bicia piasty, przy pomocy miernika zegarowego?
    Czy tarcza była założona na suchutką piastę czy może użył jakiegoś smaru?
    Ostatnio edytowane przez cursor ; 09-12-2019 o 08:40
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  2. #212
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Dzięki Cursor, jutro podjadę do mechanika i może uda się wykonać te testy.

    Rozumiem, że ten test nr. 3 (drogowy) wykonuję z nadal odpiętym wężykiem od EGR?

    Klapki mam zaślepione.

    Za wtryskami przemawia to, że dym jest czarny co sugeruje problem ze spalaniem paliwa.
    Gdyby dym był niebieski to wskazywałoby to na olej.

    Dam znać jak poszły testy.

    Odnośnie hamulców to niestety nie byłem przy montażu.
    Z tego co wiem teraz (po ich rewizji przy ok. 4k nalotu) to zaciski wymagają oczyszczenia (łożyska są nowe).
    Nie sprawdzałem wcześniej ani tarcz ani starych piast miernikiem zegarowym.
    Ostatnio edytowane przez Pan_Samochodzik ; 09-12-2019 o 17:47

  3. #213
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    że dym jest czarny co sugeruje problem ze spalaniem paliwa.
    Czarny dym oznacza nadmiar paliwa. Może on też wynikać ze zbyt małego doładowania. Może też wynikać z fałszującego przepływomierza, a może też z samych wtrysków
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  4. #214
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Dla zainteresowanych lejącymi wtryskami wklejam dość nowy materiał.
    Nie jest to co prawda BMW ale facet dobrze opisuje cały proces diagnozy i naprawy:
    https://www.youtube.com/watch?v=-hKTwhcvZqU cz.1
    https://www.youtube.com/watch?v=AXMda-ecDbY cz.2
    https://www.youtube.com/watch?v=dRzlGvEyU0Y - bonus - tak wyglądam ja na trasie.

  5. #215
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Co do kopcenia, to inpa i wykonaj następujące czynności:
    1. Odłącz wężyk z EGR i sprawdź jaką masz masę powietrza na biegu jałowym
    2. Zrób jazdę testową, sprawdź jakie wartości maksymalne osiąga przepływomierz
    3. Kolejny test podczas jazdy testowej, to możliwie wysoki bieg(manualnie wybrany), rozpędzasz się z gazem prawie w podłogę(przed kick-down). Obserwujesz jakie są rozbieżności doładowania(między wartością zadaną, a rzeczywistą) w zakresie 1500-2100obr/min
    Następnie uruchom ISTA i w funkcjach serwisowych masz pomiar pracy cylindrów(ten sam co w inpie)(bodaj rough running measurement)
    Uruchom tę funkcję i jedź się przewieźć(normalna jazda). Następnie jak klikniesz dalej, to program pokaże Ci graniczne wartości.
    Jeśli masz rozbieżności między granicznymi wartościami powyżej 2,5-3,0, to można zacząć rozważać ew. wyciągnięcie wtrysków.
    Ok, na tyle na ile potrafiłem zrobiłem ten test, tj. bieg 3, silnik rozgrzany i obroty do trochę ponad 3k max.
    Tak to wygląda:
    https://streamable.com/n6q7q
    https://streamable.com/mnbe4

    Drugi filmik trwa 16 min ponieważ robiłem testy na Drive, manualu oraz w trybie Sport.
    Nagranie bez dźwięku.

    Niestety podczas wszystkich prób cały czas wywalało błąd INPY, który kasowaliśmy na bieżąco.
    Podczas gwałtownego przyspieszania, pomiar albo zatrzymywał się w miejscu i po odjęciu gazu wracał do pomiarów albo wywalało błąd.
    Nie widziałem podczas testów za autem intensywnego dymu co mnie mocno zaskoczyło.

    Proszę o interpretację wyników a jeśli coś zrobiłem źle o wskazówki jak to zrobić lepiej.

    Z góry dziękuję.
    Ostatnio edytowane przez Pan_Samochodzik ; 14-12-2019 o 15:09

  6. #216
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Błędy inpy mogą wynikać ze źle skonfigurowanego portu w menedżerze urządzeń.

    Korekty wydają się znośne. Nie są może idealne, ale trzymają się na granicy dopuszczenia.

    Nie nagrałeś filmu z zakładki pod klawiszem F6(Solll/IST), a tam jest informacja o masie powietrza, doładowaniu i ciśnieniu paliwa na listwie.
    To tam zrobisz odczyt masy powietrza o których pisałem wcześniej
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #217
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Błędy inpy mogą wynikać ze źle skonfigurowanego portu w menedżerze urządzeń.

    Korekty wydają się znośne. Nie są może idealne, ale trzymają się na granicy dopuszczenia.

    Nie nagrałeś filmu z zakładki pod klawiszem F6(Solll/IST), a tam jest informacja o masie powietrza, doładowaniu i ciśnieniu paliwa na listwie.
    To tam zrobisz odczyt masy powietrza o których pisałem wcześniej
    Dzięki Cursor,
    Nie nagrałem ponieważ po wchodzeniu w inne zakładki wywalało błąd za błędem i nie pomagało klikanie OK.
    Sprawdzę porty i może w poniedziałek uda mi się dograć resztę.

  8. #218
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Panowie, biję się z myślami, jakiej firmy kupić nowe tarcze?
    Miałem już 2 razy ATE - pierwsze tarcze padły po 6-ciu a ostatnie po 4-ech tys. km.
    Teraz widzę, że OE także są ATE: https://allegro.pl/oferta/tarcze-324mm-bmw-e65-e66-730-przod-oryginal-ate-7819087475

    Czy jest różnica pomiędzy tarczami ATE a ATE OE?
    Są inne OE?
    Mam na coś zwracać uwagę szukając OE?
    Co zamontować jeśli nie chcę OE od ATE?

  9. #219
    Vip Vip Awatar matsember
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    325
    BMW
    G21 320i, ex E65 745i
    Skąd
    Wrocław
    Myślę, że możesz przeczytać ten wątek. Zauważ, że wątek jest baaaardzo długi więc generalnie nie ma jednej prawdy objawionej i każdy ma swoją rację. Jednej osobie dane tarcze śmigają a u innej się pokrzywią. Gdybym ja się dwa razy naciął na ATE to bym na pewno do nich już nie wrócił.
    Ostatnio edytowane przez matsember ; 17-12-2019 o 09:45

  10. #220
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pan_Samochodzik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    407
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez matsember Zobacz posta
    Myślę, że możesz przeczytać ten wątek. Zauważ, że wątek jest baaaardzo długi więc generalnie nie ma jednej prawdy objawionej i każdy ma swoją rację. Jednej osobie dane tarcze śmigają a u innej się pokrzywią. Gdybym ja się dwa razy naciął na ATE to bym na pewno do nich już nie wrócił.
    Cześć Matsember, czytałem ten wątek i podobne na innych forach.

    Niestety treści z 2013 roku nie zawsze są aktualne, a po drugie - no właśnie, sam to napisałeś - każdy ma swoją rację.
    Z trzeciej strony coś muszę kupić i to najlepiej tak, żeby trzeci komplet nie powiedział dobranoc po kilku tys. km....

Podobne wątki

  1. [E38] Jak wygląda E38 po 622.000 km
    Przez Banol w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-11-2012, 08:45
  2. [audio/video] Jak wygląda to radio?
    Przez Prosiak w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-08-2012, 12:10
  3. Jak wygląda Twój bagażnik? :D
    Przez Michal750 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-04-2012, 21:49
  4. Tak wygląda mieszkanie fanatyka BMW
    Przez marek1132 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-01-2010, 21:43
  5. jak to wygląda?????
    Przez krzywy191 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 10-12-2008, 22:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •