Bo tak to często jest.Odnośnie dymienia: komputer nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych, auto pracuje normalnie ale dymi pod obciążeniem (dym ciemny, nie niebieski), więc do sprawdzenia pójdą wtryski.
Tutaj także, jeśli możesz coś podpowiedzieć to oczywiście z góry dziękuję.
Przed taką decyzją najpierw wyklucza się podstawowe rzeczy. Włącznie z pomiarem kompresjiJeśli to nie wtryski to zostają pierścienie tłokowe i remont silnika.
Nigdy nie sprawdzałem tego tematu. Chyba klienci w moich rejonach nie używają tego, albo nie mają o tym pojęcia :PPrzy okazji chciałem Cię Cursor dopytać czy wykodowana mata może powodować błędy AUTO Parkingu?
Czasami nie chce się włączyć - ani z przycisku na kierownicy ani z Menu IDrive. Nie pomaga też wyłączenie i włączenie silnika.
Następnego dnia działa bez zarzutu.
Co do kopcenia, to inpa i wykonaj następujące czynności:
1. Odłącz wężyk z EGR i sprawdź jaką masz masę powietrza na biegu jałowym
2. Zrób jazdę testową, sprawdź jakie wartości maksymalne osiąga przepływomierz
3. Kolejny test podczas jazdy testowej, to możliwie wysoki bieg(manualnie wybrany), rozpędzasz się z gazem prawie w podłogę(przed kick-down). Obserwujesz jakie są rozbieżności doładowania(między wartością zadaną, a rzeczywistą) w zakresie 1500-2100obr/min
Następnie uruchom ISTA i w funkcjach serwisowych masz pomiar pracy cylindrów(ten sam co w inpie)(bodaj rough running measurement)
Uruchom tę funkcję i jedź się przewieźć(normalna jazda). Następnie jak klikniesz dalej, to program pokaże Ci graniczne wartości.
Jeśli masz rozbieżności między granicznymi wartościami powyżej 2,5-3,0, to można zacząć rozważać ew. wyciągnięcie wtrysków.
Tyle, że korektry wtrysków mogą rozjeżdżać się z kilku powodów:
- niewłaściwe odczyty z przepływomierza
- brudny kolektor ssący
- problemy z podciśnieniem, co skutkuje niewłaściwie działającymi klapkami(pod warunkiem, że jeszcze są)
- źle wpisane korekty wtrysków do sterownika silnika
- problemy ze szczelnością cylindrów(np. podkładka pod wtryskiem)
- kompresja
Odnośnie hamulców. Czy po montażu piast został wykonany pomiar bicia piasty, przy pomocy miernika zegarowego?
Czy tarcza była założona na suchutką piastę czy może użył jakiegoś smaru?