Koledze w E60 545i odlaczylem te siłowniki vvt, to zaczęła mu więcej palić ok 1l. Albo mam za ciężkie buty :-)
Sroksank, silnik masz suchy ? Nie ma żadnych wycieków spod dekli zaworów ?
Koledze w E60 545i odlaczylem te siłowniki vvt, to zaczęła mu więcej palić ok 1l. Albo mam za ciężkie buty :-)
Sroksank, silnik masz suchy ? Nie ma żadnych wycieków spod dekli zaworów ?
Ale to co ja mówię żeby odłączyć, to da inny efekt. Tu Cursor musiałby się wypowiedzieć, czy jak się gasi auto to VVT "parkuje" w z góry ustalonej pozycji, czy przy każdym gaszeniu zostaje w aktualnie nastawionej. Jeżeli to drugie, to jest pewna loteria z odłączaniem siłowników VVT, bo raz VVT zostanie np na 80% otwarty a innym razem np na 40%, a to już faktycznie może mieć wpływ na spalanie.
Odłączenie czujnika powoduje, że sterownik zawsze wysterowuje VVT na 100% otwarcia.