Cytat Zamieszczone przez coboss
sylwekk wisco przy TDSie działa zupełnie inaczej bo z tego co pamiętam ten silnik ma problem z grzaniem się (wszystko musi być sprawne w szczególności pompa wody inaczej będą cyrki) z tego względu że olej nie jest chłodzony cieczą w specjalnej dodatkowej chłodniczce oleju. 3.0d już takie rozwiązanie mają i wydaje mi się że wisco też jest u mnie ciut większe niż było przy TDSie

Podobno jedyny prawdziwy sposób na sprawdzenie wisco jest wyłączenie silnika (po uprzednim rozgrzaniu go) i patrzymy pod maską na zachowanie naszego wisco. Jeżeli po zgaszeniu silnika wisco swobodnie okręca się jeszcze wiele razy to znaczy że działa jak bardzo szybko wyhamuje i okręci się raptem 1, 2 lub 3 razy to znaczy że już podziękowało za współpracę
O budowie TDS-a nie musisz mi mówić, bo takowego posiadam. Pominę kwestię, że po raz kolejny jesteś w błędzie i siejesz zamęt (TDS posiada chłodnicę oleju, stąd choćby różnica w konstrukcji plastikowych osłon w zakolach). Zasada działania wisko jest taka sama we wszystkich autach, które posiadają takowy system). Układ chłodzenia w e38 jest wspomagany przez wentylator elektryczny. Ktoś wcześniej napisał, jak to urządzenie działa, stąd też Twoja informacja na temat stwierdzania jego sprawności jest z logicznej strony błędna.