Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 75

Wątek: [E38] 728i - pojedynczy Vanos - problem z skrzynią oraz inne "usterki"

  1. #41
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2019
    Posty
    33
    BMW
    728i
    Skąd
    Kuba
    Cytat Zamieszczone przez Słowik Zobacz posta
    A czemuż to uważasz, że akurat Motul jest najlepszy do BMW? Robi jakieś specjalne oleje pod silniki BMW? Motul ma w swojej ofercie dobre oleje i ma też takie które niczym szczególnym na tle konkurencji się nie wyróżniają. 5W30 Xcess to zwykły hydrocrack więc szału żadnego nie robi. Po prostu normalny olej. Mam czasem wrażenie że w Polsce jest jakiś kult Motula. Większość ludzi ocenia oleje Motula przez pryzmat 300V, a to olej z zupełnie innej bajki niż Xcess.
    Zanpol ze swojej strony powiem ci tylko: nie lej do tego silnika 5W30. 5W40 będzie jak najbardziej OK. Pamiętaj, że im niższa wartość po W tym cieńszy film olejowy i gorsza ochrona silnika. Na 5W30 będziesz dolewał więcej oleju.

    Słowik,
    W takim razie najtanszy "hydrocrack"?
    Masz racje w tym co piszesz ponieważ Motul jest dobry ale pewnie dla ekstremalnej jazdy, sportowej lub do super samochodow a w przypadku "zwyklych" silnikach wszystke oleje są takie same?!

  2. #42
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Nie, nie jest tak, że wszystkie oleje są takie same. Każda firma stosuje swoje pakiety dodatków i te dodatki robią często dużą różnicę. Chodzi o to, że ludzie jak słyszą słowo Motul to z automatu uważają, że to musi być olej najlepszy na świecie, a nie wiedzą ani na jakich bazach został zrobiony ani jakie ma parametry. Wiele osób w tym nawet mechaników uważa np. że każdy olej 5W40 to syntetyk, a 10W40 to półsyntetyk. Poczytaj trochę w necie o bazach olejowych PAO czy Estrowych grupach olejowych. Ciekawa lektura, sporo się dowiesz. Nie powiem też że oleje hydrocrackowane są złe bo często mają naprawdę świetne parametry. Choćby Mobile 0W40 i 5W50. Ja akurat wybrałem MIllersa bo jest robiony na najlepszych bazach XF5W50 PAO+Ester, a CFS NT+ na potrójnych Estrach i to mnie przekonało. Jest droższy ale dla mnie warto dopłacić.

  3. #43
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2019
    Posty
    33
    BMW
    728i
    Skąd
    Kuba
    To już grubsza gatka widzę ;p
    Nie znam się tak bardzo :)
    mam nadzieje ze skrzynia zacznie mi normalnie działać po wymianie oleju...
    Dzis przyszły tuleje - trzeba bedzie odstawic do mechanika

  4. #44
    Radekk
    Gość
    Żadnych Millersów kolego. Drogie oleje , ciężko dostępne w przypadku 1l baniaczków. Tak jak napisałem. Najlepszy będzie Motul 5w30 x-cess, sam u siebie w m54 go zalewam. Od wymiany do wymiany dolewam ok 1L. Na tym oleju silnik pracuje prawidłowo, Górna klawiatura silnika jest wyciszona.

    Do skrzyni również bym Ci polecił olej Ravenol.

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Radekk Zobacz posta
    Motul 5w30 x-cess
    Nie ma takiego oleju.
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  6. #46
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2019
    Posty
    33
    BMW
    728i
    Skąd
    Kuba
    Pewnie chodzi mu o x-clean :).
    Ravenol czy Mobil ?

  7. #47
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    To jest bzdura że Millers jest drogi. 5w40 to Millers i Motul, to będą 2 najtańsze oleje z bazą w pełni syntetyczną. A reszta to hydrocracki jak wspomniano już wyżej. Mówię oczywiście o tych tańszych co udają full syntetyki. Liqui Moly też robi hydrocracka w 5w40 - technosynteze jakoś tak - czarno-szara butelka. Natomiast dopiero High synthoil w fioletowej to pełny syntetyk. Tylko za cenę 5L LM jest prawie drugie tyle Millersa czy Motula.

    Co do wartiści lepkości dynamicznej jaką jest parametr po w, to zdecydowanie lepiej mieć ten parametr jak najwyższy. Nie bez podstawy do sportu mają w50, w60. Tak samo do starszych silników też tak warto lać. Tylko nowoczesne ciasno pasowane silniki wymagają 5w30 i rzadszych.

  8. #48
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC

    Post

    Ja do 728 leje Valvoline 5W50, dlaczego ? A dlatego, że silnik ma już swoje lata i jeździ na LPG. I Tobie też tak radzę. Poprzedni właściciel łał 5W30, po zmianie na w/w pobór oleju zmalał i silnik ucichł.

    Do skrzyni polecam Ravenol ATF 4/5HP.
    Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 08-08-2019 o 09:20
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  9. #49
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2019
    Posty
    33
    BMW
    728i
    Skąd
    Kuba
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Ja do 728 leje Valvoline 5W50, dlaczego ? A dlatego, że silnik ma już swoje lata i jeździ na LPG. I Tobie też tak radzę. Poprzedni właściciel łał 5W30, po zmianie na w/w pobór oleju zmalał i silnik ucichł.

    Do skrzyni polecam Ravenol ATF 4/5HP.
    Ale to jest Racing VR1 tak? Ogolnie moj silnik nigdy nie miał gazu. ale zakładam za miesiac.
    Dzieki za podpowiedzieć.

  10. #50
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Dokładnie tak jak koledzy wyżej napisali. 5W30 do nowych ciasno pasowanych silników. A ty masz stary silnik z dużym przebiegiem. Olej o lepkości 5W50 dzięki grubszemu filmowi olejowemu dodatkowo doszczelnia taki silnik i poprawia kompresję. Silnik pracuje ciszej i zużywa mniej oleju. Nie mówiąc już o lepszej ochronie silnika i odporności takiego oleju na temperatury. Nawet nie chcę wiedzieć co się dzieje z olejem 5W30 podczas upałów 38 czy 40 stopni, a takie lata są u nas coraz częstsze.
    Millers XF 5W50 w Petrostarze jest za 197 zł za 5L więc nie jest wcale drogo. Z dostępnością też nie ma problemu tyle, że na stacji go oczywiście nie dostaniesz. A no i polecam ci zrobić płukankę przed wymianą oleju. Kup sobie Xado przejedz na niej 20km i od razu wymień olej.
    Ostatnio edytowane przez Słowik ; 08-08-2019 o 10:11

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:35
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 10:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •