Nie, nie jest tak, że wszystkie oleje są takie same. Każda firma stosuje swoje pakiety dodatków i te dodatki robią często dużą różnicę. Chodzi o to, że ludzie jak słyszą słowo Motul to z automatu uważają, że to musi być olej najlepszy na świecie, a nie wiedzą ani na jakich bazach został zrobiony ani jakie ma parametry. Wiele osób w tym nawet mechaników uważa np. że każdy olej 5W40 to syntetyk, a 10W40 to półsyntetyk. Poczytaj trochę w necie o bazach olejowych PAO czy Estrowych grupach olejowych. Ciekawa lektura, sporo się dowiesz. Nie powiem też że oleje hydrocrackowane są złe bo często mają naprawdę świetne parametry. Choćby Mobile 0W40 i 5W50. Ja akurat wybrałem MIllersa bo jest robiony na najlepszych bazach XF5W50 PAO+Ester, a CFS NT+ na potrójnych Estrach i to mnie przekonało. Jest droższy ale dla mnie warto dopłacić.
To już grubsza gatka widzę ;p
Nie znam się tak bardzo :)
mam nadzieje ze skrzynia zacznie mi normalnie działać po wymianie oleju...
Dzis przyszły tuleje - trzeba bedzie odstawic do mechanika
Żadnych Millersów kolego. Drogie oleje , ciężko dostępne w przypadku 1l baniaczków. Tak jak napisałem. Najlepszy będzie Motul 5w30 x-cess, sam u siebie w m54 go zalewam. Od wymiany do wymiany dolewam ok 1L. Na tym oleju silnik pracuje prawidłowo, Górna klawiatura silnika jest wyciszona.
Do skrzyni również bym Ci polecił olej Ravenol.
Pewnie chodzi mu o x-clean :).
Ravenol czy Mobil ?
To jest bzdura że Millers jest drogi. 5w40 to Millers i Motul, to będą 2 najtańsze oleje z bazą w pełni syntetyczną. A reszta to hydrocracki jak wspomniano już wyżej. Mówię oczywiście o tych tańszych co udają full syntetyki. Liqui Moly też robi hydrocracka w 5w40 - technosynteze jakoś tak - czarno-szara butelka. Natomiast dopiero High synthoil w fioletowej to pełny syntetyk. Tylko za cenę 5L LM jest prawie drugie tyle Millersa czy Motula.
Co do wartiści lepkości dynamicznej jaką jest parametr po w, to zdecydowanie lepiej mieć ten parametr jak najwyższy. Nie bez podstawy do sportu mają w50, w60. Tak samo do starszych silników też tak warto lać. Tylko nowoczesne ciasno pasowane silniki wymagają 5w30 i rzadszych.
Ja do 728 leje Valvoline 5W50, dlaczego ? A dlatego, że silnik ma już swoje lata i jeździ na LPG. I Tobie też tak radzę. Poprzedni właściciel łał 5W30, po zmianie na w/w pobór oleju zmalał i silnik ucichł.
Do skrzyni polecam Ravenol ATF 4/5HP.
Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 08-08-2019 o 09:20
Mr. Perfect 4 x K1 World Champion
Dokładnie tak jak koledzy wyżej napisali. 5W30 do nowych ciasno pasowanych silników. A ty masz stary silnik z dużym przebiegiem. Olej o lepkości 5W50 dzięki grubszemu filmowi olejowemu dodatkowo doszczelnia taki silnik i poprawia kompresję. Silnik pracuje ciszej i zużywa mniej oleju. Nie mówiąc już o lepszej ochronie silnika i odporności takiego oleju na temperatury. Nawet nie chcę wiedzieć co się dzieje z olejem 5W30 podczas upałów 38 czy 40 stopni, a takie lata są u nas coraz częstsze.
Millers XF 5W50 w Petrostarze jest za 197 zł za 5L więc nie jest wcale drogo. Z dostępnością też nie ma problemu tyle, że na stacji go oczywiście nie dostaniesz. A no i polecam ci zrobić płukankę przed wymianą oleju. Kup sobie Xado przejedz na niej 20km i od razu wymień olej.
Ostatnio edytowane przez Słowik ; 08-08-2019 o 10:11