Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 24

W±tek: 750Li b³±d skrzyni biegów

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Plexi36
    Do³±czy³
    Mar 2019
    Posty
    260
    BMW
    E66 750Li
    Sk±d
    Be³chatów/£ód¼

    Post 750Li b³±d skrzyni biegów

    Cze¶æ wszystkim,

    W ubieg³ym tygodniu moje auto dosta³o instalacjê LPG. Przed tym zabiegiem automat szarpa³ z 2 na 3, po wrzuceniu biegu szóstego robi³ raz "kangura" i tyle by³o z nim problemów. Jasn± spraw± by³a konieczna wymiana oleju i wymiana simmerringu, poniewa¿ ciekn±³. Jednak¿e tutaj ma³y plot twist - dzieñ po monta¿u LPG, rankiem gdy jecha³em do pracy i doje¿d¿a³em do skrzy¿owania na zegarach zaczê³a migaæ kontrolka "check engine" i pojawi³a siê ikona ¿ó³tego samochodu na ekranie iDrive, by zaraz zamieniæ siê w sta³ego checka i czerwon± kontrolkê na iDrive, a samochód wyrzuci³ b³±d - "Transmission fault. Drive moderately.". Skrzynia oczywi¶cie wesz³a w tryb awaryjny, ale co dziwne, bo posiada³em wcze¶niej auto z automatem i czego¶ takiego nie by³o - samochód strasznie wibrowa³, my¶la³em ¿e co¶ siê zerwa³o, bo takich wibracji nawet w dieslu ze wszystkimi poduchami uwalonymi nie do¶wiadczy³em. Gdy dojecha³em tak do pracy i odpali³em auto pó¼niej - wszystko niby by³o ok, chocia¿ czu³em takie dziwne wibracje przy przyspieszaniu. Nastêpnego dnia spotka³a mnie podobna sytuacja, ale tym razem mia³em czas i zajecha³em na parking, odczeka³em chwilê i ponownie odpali³em samochód - b³±d znikn±³, chocia¿ auto ju¿ dziwnie przyspiesza³o na niskich prêdko¶ciach - z rozpêdzeniem siê na ekspresówce nie by³o problemu i samochód nie wyrzuca³ b³êdów.

    By³em przekonany, ¿e to 100% wina automata, no samochód by mnie nie informowa³ o problemie ze skrzyni±, gdyby by³o inaczej. Tym niemniej zadzwoni³em do kolegi Sebastiana z Klubu, który podpowiedzia³, ¿e mo¿e to byæ problem instalacji gazowej. Kolejnym telefonem by³ telefon do osoby, która to LPG zamontowa³a (Filartech w £odzi) - stwierdzi³, ¿e win± mo¿e byæ wypadanie zap³onu, je¶li silnik wibruje. Auto obecnie stoi w M Fabrics na umówionym ju¿ wcze¶niej serwisie i czekam na jak±¶ informacjê odno¶nie tego, jakie b³êdy odczytali, tym niemniej postanowi³em napisaæ tego (w sumie ma³o konkretnego) posta. Czy kto¶ mo¿e mia³ podobn± sytuacjê i jest w stanie potwierdziæ sugestie gazownika? Facet mówi³, ¿e robi³ silniki z rodziny N62, nie chcê z góry zak³adaæ, ¿e problem wynika z jego b³êdu. Czy faktycznie problem z wypadaniem zap³onu spowodowa³by komunikat dotycz±cy skrzyni biegów? Je¶li nie - to co innego mog³oby staæ za takimi objawami?
    Ostatnio edytowane przez Sebek ; 14-05-2019 o 16:32

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar ARIE(L)
    Do³±czy³
    Aug 2015
    Posty
    397
    BMW
    BMW E66 - 750 LI, FORD TRANSIT 2.0 ECOBOOST
    Sk±d
    DROBIN
    Check i wibracje to bardzo mo¿liwe ¿e która¶ cewka pad³a i nie chodzi na wszystkich garach. B³±d skrzyni mo¿e jest przypadkowy.
    Ostatnio edytowane przez ARIE(L) ; 15-04-2019 o 13:03

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2018
    Posty
    80
    BMW
    n62b44
    Sk±d
    D±browa Górnicza
    N62 jest bardzo wrazliwy na spadek obrotow. Jesli obroty za nisko spadna moze wyskoczyc blad wszystkiego.. skrzyni ,wspomagania kierownicy albo okien. Czesto przerabialem temat jak mialem problem z odpalaniem albo przelaczaniem na gaz. Wszystko wyregulowane i bledy nie wyskakuja. Gaz moze byc ok po prostu jak cewka slaba to na benzynie moze byc git a na gazie juz nie wyrobi.
    Jesli masz wyciek w skrzyni to na bank beda z nia spore problemy. Musisz to uszczelnic przy okazji wymien uszczelnienie pompy adapter i rurki. Bo inaczej niebawem tylko na 3 biegu bedziesz mogl jezdzic. Wibracje u mnie ustaly po wymianie adaptera i rurek.

    Wys³ane z mojego SM-G935F przy u¿yciu Tapatalka

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Plexi36
    Do³±czy³
    Mar 2019
    Posty
    260
    BMW
    E66 750Li
    Sk±d
    Be³chatów/£ód¼
    Wymieni³em ¶wiece, w skrzyni wymieniono olej, filtr z misk±, adapter, rurki i jakie¶ uszczelniacze - nie wiem dok³adnie, po kodzie czê¶ci nie rozczytam - to za³atwi³o problem z szarpaniem przy zmianie na bieg M3 w trybie manualnym, w trybie Auto skrzynia dzia³a tak samo p³ynnie jak wcze¶niej. Tak czy inaczej - problem wypadania zap³onu nie pojawi³ siê ponownie (a by³ zarejestrowany w dzienniku b³êdów komputera), natomiast nadal mam problem z nawracaj±cym "check engine" i dopiero w sobotê kolega @laso pomo¿e mi odczytaæ ponownie (bo na swój kabel jeszcze czekam :) ) co go powoduje, natomiast problem z dziwnymi wibracjami przy przyspieszaniu czy sta³ej je¼dzie (w okolicach 70-120 km/h, powy¿ej ju¿ jest zbyt szybko by by³o to mocno wyczuwalne i sprawdzi³em - tak samo jest na benzynie) nadal jest i dalej sk³aniam siê ku skrzyni. Czy padaj±cy konwerter móg³by powodowaæ takie objawy jak:

    - na biegu M1 (je¿d¿ê tylko w trybie manualnym) przy naci¶niêtym hamulcu (np. przy ¶wiat³ach) obroty skacz± tak na chwilê do góry i auto jakby chcia³o ruszyæ (nie wciskam gazu, nie jest to zale¿ne od tego czy jadê na benzynie czy na LPG)
    - sporadycznie po wrzuceniu biegu M6 i up³ywie kilku-kilkunastu sekund zdarza siê, ¿e skrzynia szarpnie, co¶ w rodzaju jakby chcia³a wrzuciæ bieg do góry, ciê¿ko to opisaæ s³owami
    - auto czasami po zredukowaniu do M1 i próbach przyspieszenia dostaje "kangura", tak jakbym naciska³ i puszcza³ gaz, dopiero jak go faktycznie odpuszczê i nacisnê ponownie to auto przyspiesza normalnie.

    Mo¿e s± te¿ jakie¶ inne prawdopodobne przyczyny, które móg³bym sprawdziæ, zanim czeka mnie ostateczno¶æ, czyli wizytê u kolegi @Sebka? W £odzi nie kojarzê ¿adnego zak³adu, który by wiedzia³ chocia¿ w po³owie tyle o tych automatach, co w³a¶nie Sebek, ale jednak mam do niego prawie 400km drogi :)
    Ostatnio edytowane przez Plexi36 ; 05-05-2019 o 22:56

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2018
    Posty
    80
    BMW
    n62b44
    Sk±d
    D±browa Górnicza

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Plexi36 Zobacz posta
    Wymieni³em ¶wiece, w skrzyni wymieniono olej, filtr z misk±, adapter, rurki i jakie¶ uszczelniacze - nie wiem dok³adnie, po kodzie czê¶ci nie rozczytam - to za³atwi³o problem z szarpaniem przy zmianie na bieg M3 w trybie manualnym, w trybie Auto skrzynia dzia³a tak samo p³ynnie jak wcze¶niej. Tak czy inaczej - problem wypadania zap³onu nie pojawi³ siê ponownie (a by³ zarejestrowany w dzienniku b³êdów komputera), natomiast nadal mam problem z nawracaj±cym "check engine" i dopiero w sobotê kolega @laso pomo¿e mi odczytaæ ponownie (bo na swój kabel jeszcze czekam :) ) co go powoduje, natomiast problem z dziwnymi wibracjami przy przyspieszaniu czy sta³ej je¼dzie (w okolicach 70-120 km/h, powy¿ej ju¿ jest zbyt szybko by by³o to mocno wyczuwalne i sprawdzi³em - tak samo jest na benzynie) nadal jest i dalej sk³aniam siê ku skrzyni. Czy padaj±cy konwerter móg³by powodowaæ takie objawy jak:

    - na biegu M1 (je¿d¿ê tylko w trybie manualnym) przy naci¶niêtym hamulcu (np. przy ¶wiat³ach) obroty skacz± tak na chwilê do góry i auto jakby chcia³o ruszyæ (nie wciskam gazu, nie jest to zale¿ne od tego czy jadê na benzynie czy na LPG)
    - sporadycznie po wrzuceniu biegu M6 i up³ywie kilku-kilkunastu sekund zdarza siê, ¿e skrzynia szarpnie, co¶ w rodzaju jakby chcia³a wrzuciæ bieg do góry, ciê¿ko to opisaæ s³owami
    - auto czasami po zredukowaniu do M1 i próbach przyspieszenia dostaje "kangura", tak jakbym naciska³ i puszcza³ gaz, dopiero jak go faktycznie odpuszczê i nacisnê ponownie to auto przyspiesza normalnie.

    Mo¿e s± te¿ jakie¶ inne prawdopodobne przyczyny, które móg³bym sprawdziæ, zanim czeka mnie ostateczno¶æ, czyli wizytê u kolegi @Sebka? W £odzi nie kojarzê ¿adnego zak³adu, który by wiedzia³ chocia¿ w po³owie tyle o tych automatach, co w³a¶nie Sebek, ale jednak mam do niego prawie 400km drogi :)
    Po serwisie skrzyni przyda³o by siê zrobiæ adaptacje. Wibracje mog± byæ od wszystkiego, na pocz±tek najlepiej prze³o¿yæ wszystkie ko³a na jakie¶ pewne. Pierwszym objawem padaj±cego konwertera wed³ug mnie jest du¿a ró¿nica w obrotach dasz np na 3 dodajesz gazu obroty rosn± prêdko¶æ nie dodasz jeszcze wiêcej gazu robroty jeszcze bardziej wzrosn± a prêdko¶æ nie)

    odno¶nie 1 biegu takie akcje mog± siê dziaæ jak valvetronic nie dzia³a albo jak jest uszkodzona disa. To samo odno¶nie kangura.

    Sprawdz czy valvetronic dziala, b³êdy to jedno bo czasem jest tak ¿e nie dzia³a a b³êdu nie widaæ.

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Sk±d
    Bia³ystok
    Mam u siebie obecnie podobny problem, nawet dwa;) Zaczê³o mi wywalaæ b³±d- komunikat ,, Transmision failsafe" i przy tym wykrzyknik na czerwonym tle. Dodam, ¿e mo¿liwy jest jaki¶ wyciek bo przy parkowaniu zauwa¿y³em ci±g plamek na korytarzu posadzki w gara¿u. Wróci³em w³a¶nie z diagnozy komputerowej i mechanik mówi, ¿e skrzynia widzi prêdko¶æ inaczej ni¿ silnik. Ogólnie auto jedzie, zmienia biegi, ale faktycznie jakby wolniej siê zbiera, d³u¿ej przeci±ga oraz zdarzaj± siê szarpniêcia na pierwszym i drugim biegu. Czy dobrze szukamy?
    Druga sprawa to jad±c do mechanika na diagnozê pojawi³ siê b³±d wypadania zap³onów, który te¿ bêdê naprawia³ pojawia³ siê ju¿ wcze¶niej i nagle pierwszy raz odk±d u¿ytkuje auto wyskoczy³ b³±d, ¿ó³ta kontrolka silnika podobnie jak ,, check engine" i komunikat ,, service engine soon", który pali siê ca³y czas, nie znika jak check. Pytanie czy to mo¿e byæ zwi±zane z b³êdem skrzyni? Czy co¶ dzieje siê z silnikiem?

    Wys³ane z mojego Hammer AXE Pro przy u¿yciu Tapatalka

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2018
    Posty
    80
    BMW
    n62b44
    Sk±d
    D±browa Górnicza

    Post

    Cytat Zamieszczone przez untouchable88 Zobacz posta
    Mam u siebie obecnie podobny problem, nawet dwa;) Zaczê³o mi wywalaæ b³±d- komunikat ,, Transmision failsafe" i przy tym wykrzyknik na czerwonym tle. Dodam, ¿e mo¿liwy jest jaki¶ wyciek bo przy parkowaniu zauwa¿y³em ci±g plamek na korytarzu posadzki w gara¿u. Wróci³em w³a¶nie z diagnozy komputerowej i mechanik mówi, ¿e skrzynia widzi prêdko¶æ inaczej ni¿ silnik. Ogólnie auto jedzie, zmienia biegi, ale faktycznie jakby wolniej siê zbiera, d³u¿ej przeci±ga oraz zdarzaj± siê szarpniêcia na pierwszym i drugim biegu. Czy dobrze szukamy?
    Druga sprawa to jad±c do mechanika na diagnozê pojawi³ siê b³±d wypadania zap³onów, który te¿ bêdê naprawia³ pojawia³ siê ju¿ wcze¶niej i nagle pierwszy raz odk±d u¿ytkuje auto wyskoczy³ b³±d, ¿ó³ta kontrolka silnika podobnie jak ,, check engine" i komunikat ,, service engine soon", który pali siê ca³y czas, nie znika jak check. Pytanie czy to mo¿e byæ zwi±zane z b³êdem skrzyni? Czy co¶ dzieje siê z silnikiem?

    Wys³ane z mojego Hammer AXE Pro przy u¿yciu Tapatalka

    Je¶li masz wyciek ze skrzyni to musisz to zrobiæ. Wyciek mo¿e byæ z miski wtedy sprawa jest prosta gorzej jak cieknie z pompy albo z uszczelnienia wa³u wtedy trzeba zrzucaæ skrzyniê. Te skrzynie s± bardzo wra¿liwe nawet na drobny wyciek oleju.

    service engine soon - trzeba sie podpi±æ pod kompa niema co wró¿yæ

  8. #8
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Sk±d
    Bia³ystok
    Cytat Zamieszczone przez Masters Zobacz posta
    Je¶li masz wyciek ze skrzyni to musisz to zrobiæ. Wyciek mo¿e byæ z miski wtedy sprawa jest prosta gorzej jak cieknie z pompy albo z uszczelnienia wa³u wtedy trzeba zrzucaæ skrzyniê. Te skrzynie s± bardzo wra¿liwe nawet na drobny wyciek oleju.

    service engine soon - trzeba sie podpi±æ pod kompa niema co wró¿yæ
    Cieknie tak jakby z lewej strony, a do mechanika na naprawê mogê dojechaæ czy braæ lawetê?

    Wys³ane z mojego Hammer AXE Pro przy u¿yciu Tapatalka

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar wm10589
    Do³±czy³
    Sep 2016
    Posty
    283
    BMW
    By³o E65 750i jest Dodge Grand Caravan 3.6
    Sk±d
    Miñsk Mazowiecki
    Je¶li z lewej strony to bardziej pasuje na uszczelkê przy podstawie alternatora. Koszt uszczelki w ASO to co¶ oko³o 60 z³, ale ¿eby dostaæ siê do niej to sporo roboty jest.

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2011
    Posty
    170
    BMW
    E66 750LI
    Sk±d
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez wm10589 Zobacz posta
    Je¶li z lewej strony to bardziej pasuje na uszczelkê przy podstawie alternatora. Koszt uszczelki w ASO to co¶ oko³o 60 z³, ale ¿eby dostaæ siê do niej to sporo roboty jest.
    Nie do koñca, z ³amanymi kluczami da siê zrobiæ sprawnie i nawet bez kana³u.

    --
    Pozdr.
    Hubert

Podobne w±tki

  1. B³±d skrzyni biegów nr. 155
    Przez lostami1988 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-04-2022, 20:02
  2. [skrzynia] Zaci±gnie hamulca rêcznego po wrzuceniu na P, a b³±d skrzyni biegów
    Przez HTN w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-04-2017, 20:38
  3. [skrzynia] B³±d skrzyni
    Przez jaro_alfa w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 95
    Ostatni post / autor: 19-01-2017, 22:42
  4. [silnik] BMW e66 750li ¦ladowe ilo¶ci oleju w p³ynie ch³odz±cym, b³±d p0021
    Przez Tiaa92 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-08-2016, 01:48
  5. e38 b³±d skrzyni
    Przez marcinjwp1 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 17:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •