Mo¿e,mo¿e. Spali siê normalnie od wysokich temperatur i UV.
Mo¿esz sobie Radku poczytaæ o tym tu https://www.multichem.pl/pl/post/dla...e-na-florydzie
Mo¿e,mo¿e. Spali siê normalnie od wysokich temperatur i UV.
Mo¿esz sobie Radku poczytaæ o tym tu https://www.multichem.pl/pl/post/dla...e-na-florydzie
A dodaj±c do tego fakt, ¿e auto od nowo¶ci do koñca 2018 roku je¼dzi³o w³a¶nie po Florydzie i ma oryginaln± pow³okê lakiernicz± - no có¿, efekty s± mocno widoczne. Maska jest w stanie tragicznym, bo jeszcze dodatkowo dzia³a³a temperatura silnika. Dach trochê lepiej, najlepiej jest na tylnej klapie. A i tak - wszystko to do malowania, w³±cznie z tylnym zderzakiem i prawym b³otnikiem.
A masz jakie¶ zdjêcie z bliska, ¿eby to zobaczyæ? Tak z ciekawo¶ci pytam.
Miro - nawet nie wiedzia³em ,my¶la³em ¿e takie rzeczy to tylko w Hiszpanii lub Portugalii :D
Plexi36 jakby¶ chcia³ mam kontakt do dobrego blacharza z w³asn± komor± w Brzezinach ko³o £odzi
Radekk - spoko, mam znajomego lakiernika :) Tak czy inaczej - temat lakieru jest bardzo odleg³y, najpierw uporam siê z wibracjami.
damned1 - proszê bardzo:
O ja p....!!!! Wygl±da jakby kto¶ na ³y¿wach po niej je¼dzi³! o_O
A co do wibracji do za³ó¿ nowy temat i opisz te wibracje + co ju¿ zrobi³e¶. Ja w swojej dawnej E65 te¿ trochê z tym walczy³em. Mo¿e uda siê w czym¶ doradziæ.
A ja bym siê sprzecza³ czy to nie by³o malowane... czujnik Ci tak podpowiedzia³? Ja w e32 maskê malowa³em 3x A jest poni¿ej 100 mikronów
Dok³adnie, to jest od UV.
Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 09-09-2019 o 10:20
Auto ma oryginalny lakier i nie, nie jest malowane - stwierdzi³em to zarówno ja, a uwa¿am ¿e mam na ten temat wzglêdne pojêcie, jak i znajomy lakiernik. Stwierdzi³ te¿, ¿e s± to pêkniêcia - nie denerwujmy siê, szkoda nerwów :)
@damned1
Pisa³em ju¿ temat, natomiast problem chyba polecia³ w innym kierunku. Mo¿e opiszê od pocz±tku jaki jest problem i jak siê pojawi³:
No wiêc, na postoju silnik nie pracuje równo - gdy otworzy siê drzwi i trzyma siê za nie, to czuæ dr¿enia, nie s± one regularne, jednak s± - wygl±da to tak, jakby sporadycznie wypada³ zap³on. Czasem jest to z du¿± czêstotliwo¶ci±, czasem z ma³± - ale jest zawsze. Czasem jest ró¿nica gdy pracuje na benzynie, jednak w 90% czasu jest tak samo na LPG i na benzynie. W trakcie jazdy, powy¿ej prêdko¶ci 50 km/h (pewnie wcze¶niej te¿, tylko jest to mniej wyczuwalne) i do prêdko¶ci oko³o 125-130 km/h czuæ wibracje. Powy¿ej 70-80 km/h robi± siê silniejsze, najsilniejsze s± ko³o 95-110 km/h a powy¿ej 130 km/h przestaj± byæ wyczuwalne. S± one na tyle silne, ¿e gdy krêcê wtedy kierownic± to chodzi ona jakby by³a na zêbatce. Dodatkowo czuæ wibracje na fotelu - no dos³ownie wszêdzie. Co¶ w rodzaju jakby ko³a by³y niewywa¿one - tylko wywa¿one s± idealnie, s± ¶wie¿o po regeneracji, w dwóch zak³adach byli w podziwie, ¿e kto¶ tak dobrze zrobi³ te ko³a. Pierwotnie my¶la³em, ¿e jest to wina konwertera, jednak nierówna praca silnika wystêpuje tak samo na biegu jak i na "P". Przy je¼dzie z opisanymi wy¿ej prêdko¶ciami niewa¿nym jest czy przyspieszam (chocia¿ wibracje s± wtedy silniejsze) czy jadê bez gazu - wibracje s± obecne. St±d nie wydaje mi siê, ¿e to wina ASB. Dodatkowo, samochód przy odpalaniu czasami tak dziwnie "strzela", jakby siê zawiesza³, zaraz po tym obroty lec± w górê i siê stabilizuj± - nie wiem czy jest to powi±zane, ale jest to martwi±cy mnie objaw.
Auto po kupnie nie mia³o ¿adnych problemów - bol±czki N62 (rurka, uszczelniacze) zrobione by³y w Zgorzelcu przez Sebka, jeszcze zanim auto kupi³em. Po kupnie poje¼dzi³em samochodem ze dwa tygodnie i dosta³o instalacjê LPG, a cztery dni pó¼niej polecia³o do M Fabric na wiêkszy serwis startowy. No i có¿, po monta¿u gazu odebra³em auto, pamiêtam bo by³ to czwartek, wracaj±c do domu zatankowa³em - auto jecha³o tak, jak wtedy gdy je odda³em - czyli zdecydowanie prawid³owo. Niestety, nastêpnego dnia rano auto zwariowa³o, b³±d skrzyni biegów na zegarach no i samochód siê telepa³ jak serce starej k.... No tak czy inaczej, trzy dni pó¼niej odda³em samochód do M Fabric, wymieniono olej w ASB, adapter i simmerring na wale. Do tego inne, nieistotne dla tematu wibracji rzeczy. No i wszystko fajnie, b³±d ASB nie wróci³, ale wibracje by³y i czasami by³y silniejsze. Pod kompem wyszed³ b³±d wypadania zap³onów - wymieniono ¶wiece i tak silne wypadanie zap³onów jak i b³±d od wypadania zap³onów nie wróci³. Natomiast wibracje pozosta³y. Zrobi³em zawieszenie z ty³u - wymienione wahacze i tuleje p³ywaj±ce na Lemfordera (po prostu stare by³y do wymiany), ze wzglêdu na to, ¿e mechanik stwierdzi³, ¿e to wina zawieszenia. Nastêpnie wymieni³em ca³e ko³a, gdy¿ stare by³y krzywe, dodatkowo mia³em 4x9J zamiast 2x9J i 2x10J. ¯adna z tych operacji nie pomog³a. Dodatkowo mam b³±d zwi±zany z mieszank± na banku 1 - z tego powodu wyskakuje check i muszê sprawdziæ czy to sonda, czy jest to po prostu zwi±zane z LPG. Planujê w nastêpnej kolejno¶ci sprawdziæ cewki i wymieniæ je¶li bêdzie to konieczne. Mam nadziejê, ¿e to nie Valvetronic i ASB, wiadomo - to spory koszt, dlatego chcia³em wyeliminowaæ ca³± resztê. Wszyscy od razu zrzucaj± winê na gaz, tylko na benzynie objawy s± takie same, a zdecydowanie nie mam umiejêtno¶ci i wiedzy, ¿eby samemu sprawdziæ czy to w³a¶nie wina LPG, a wizytê u cz³owieka, który mo¿e bêdzie w stanie powiedzieæ co¶ wiêcej dopiero bêdê umawiaæ.
Ja my¶lê, ¿e wibracje nie maj± ¿adnego zwi±zku z prac± silnika. Rozpêd¼ siê do prêdko¶ci, gdzie je czujesz, prze³±cz skrzyniê w tryb manualny i utrzymuj±c prêdko¶æ zobacz, czy wibracje zmieniaj± siê w zale¿no¶ci od zmienionego biegu. Raz obroty bêd± wy¿sze, raz ni¿sze, ale obstawiam, ¿e wibracje pozostan± bez zmian.
Pytanie po której wizycie siê one pojawi³y?