Mo¿e kto¶ powiedzieæ co takiego czyni ta ch³odniczka ¿e auto staje w p³omieniach? Co siê dzieje i czy mo¿na temu zapobiec?
Mo¿e kto¶ powiedzieæ co takiego czyni ta ch³odniczka ¿e auto staje w p³omieniach? Co siê dzieje i czy mo¿na temu zapobiec?
Przecieka -> p³yn wycieka i siê nagrzewa -> nastêpuje samozap³on -> du¿o plastiku w oko³o -> auto staje w p³omieniach. Zapobiega siê poprzez wymianê na tak±, która nie przecieka. Objawy lekkie: ubywa p³ynu. Objawy krytyczne: gdy auto jest rozgrzane spod maski daje topionym plastikiem.
Mówisz?
A ja my¶lê ¿e BMW postêpuje fair bo auta z mo¿liwo¶ci± wyst±pienia tej awarii s± spisane a ich w³a¶ciciele s± wo³ani do aso na naprawê!
Jedyn± prawda która tu wyartyku³owa³e¶ to to ¿e na ow± czê¶æ nale¿y czekaæ i to d³ugo,
- bo czy spalone bmw spali³o siê przez egr nie wiemy :)
- czy ka¿de bmw serii F ma tym problem tez nie wiemy :)
- czy awaria ta wystêpuje akurat po 10 latach tez nie wiemy a mo¿e po 3 a mo¿e po 6 a mo¿e wcale :)
mo¿liwo¶ci jest od groma i ciut ciut a jako¶ na forum nie s³ysza³em by komu¶ przez t± awariê spali³o lub prawie spali³o siê auto.
Tak ¿e ja akurat wcale pewny nie jestem czy akurat to by³o przyczyn± :) bo mo¿e byæ ich od groma!
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
A sadza jest palna?
A jak wyt³umaczysz przypadek gdzie auto trafi³o na warsztat z dziur± w kolektorze ss±cym, a po zawiewzieniu auta do ASO, klient dowiedzia³ siê ¿e jego nr VIN nie podlega akcji serwisowej?
Dodam jeszcze ¿e auto mia³o ju¿ wymienian± chlodniczkê egr. Data produkcji wskazuje na element, który jest poprawiony(wg ASO), a jednak te¿ nawali³
Ostatnio edytowane przez cursor ; 01-04-2019 o 13:20
Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms
https://pl.wikipedia.org/wiki/Glikol_etylenowy
Mo¿na go rozgrzaæ do takich temperatur, ¿e nast±pi samozap³on. Glikol jest stosowany w p³ynach ch³odz±cych.
W ka¿dym razie trzeba co jaki¶ czas kontrolowaæ sytuacje, jak zacznie ¶mierdzieæ z pod maski to trzeba my¶leæ o ch³odniczce :) :) :) Aby nie przegapiæ momentu :)
Akcja obejmuje N47 B47 N57 na EGR. Z tego co wiem to F01 mia³y montowany silnik diesla N57. Wiêc dobrze wzi±æ telefonik w ³apke i zadzwoniæ do serwisu , podaæ vin i sprawdziæ czy jest objêty akcj± czy nie.
Tak mi siê wydaje czytaj±c ten temat i Wasze wypowiedzi, ¿e siedzicie na piwie w knajpie i poza to miejsce nosa nie wytykacie. W necie grzmi o tym wszêdzie. Ostatnia bawarka zjara³a siê kilka dni temu. A jak kto¶ dalej nie widzi problemu to poczytajcie
https://www.facebook.com/bmwpozewzbiorowy/
Panowie widzia³em gdzie¶ zdjêcie lub filmik z pokazan± prac± i nagrzewaniem siê ca³ej ch³odniczki egr n57 i nie mogê tego namierzyæ, kojarzy kto¶?
Je¿eli tak proszê o wrzucenie tutaj bêdê wdziêczny, co¶ u mnie czuæ w³a¶nie topionym plastikiem lub izolacj± z pod maski, p³ynu nie ubywa ale chcia³bym wiedzieæ w które miejsce laæ wod± w razie W, jestem nad morzem a jeszcze muszê wróciæ. Smród pojawia siê jak siê zatrzymam z kratek wentylacyjnych i trwa chwilê im d³u¿ej stojê tym jakby mniejszy, dziwne ¿e pod mask± mniej go czuæ ni¿ w ¶rodku. Fakt jest taki ¿e pad³ mi te¿ wentylator klimy dzieñ przed wyjazdem na wakacje, niestety okaza³o siê ¿e to sterownik silnika i nie da³o rady naprawiæ przed wyjazdem. Ca³± drogê nad morze jechali¶my bez w³±czonej klimy a test zegarów nie pokaza³ wiêcej ni¿ 97stC i to tylko raz przez chwilê, z regu³y 88 do 93stC. Mam obawy co do rogi powrotnej i chcia³bym zg³êbiæ jak najwiêcej wiedzy co i jak, wszelkie info mile widziane je¿eli mogê co¶ sprawdziæ bez wiêkszego rozbierania to piszcie. Nie wiem czy to mo¿e skutek padniêtego wentylatora ale zapach raczej pojawia³ siê ju¿ wcze¶niej przed tym jak jeszcze wentylator dzia³a³, wcze¶niej my¶la³em ¿e to deska nagrzewa siê od s³oñca i tak ¶mierdzi ale teraz ju¿ sam nie wiem. Jak uda mi siê wróciæ to pierwsze co robiê to czyszczê ca³± ch³odniczkê i jeszcze raz kolektor ss±cy, zawór z klapk± na ch³odnicy egr dzia³a ale nie mam pewno¶ci co z t± rurk± (baypasem) podobno lubi siê zatkaæ a ten filmik to jako¶ obrazowa³, dziêki za podpowiedzi.