Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Ciekawe rzeczy piszesz... :o
Miałem ustawiane całe zawieszenie na hunterze w moim E38, zero luzow kuzow zawieszeniu.
Po ustawieniu niby wszystko jest ok, ale przy ok 170+ autem nie jedzie się fajnie...wrecz boję się jechać z taką prędkością.
Do tej pory myślałem, ze to wina miękkiego zawieszenia i baloniastych opon, ale teraz dałeś mi mocno do myślenia..
Też nie byłem zadowolony z ustawień na hunterze i tym podobnymi wynalazkami komputerowymi w e38, dopiero warsztat który zajmuje się tylko geometrią z katowic i takim starym komunistycznym sprzętem laserowym ustawił jak trzeba i auto zaczęło prosto jeździć. Od tamtej pory jeżdżę tylko do nich.
A ja myślę, że to nie jest kwestia sprzętu, tylko podejścia, wiedzy i umiejętności operatorów
Podstawowy problem, o którym Aldik tutaj nie wspomniał(wyszło dopiero w rozmowie telefonicznej) to brak obciążenia samochodu.
W przypadku E65 TIS wymaga obciążenia łącznego na poziomie 300kg, co nie jest małą wartością.
Kolejna sprawa to podejście do regulacji. Kolega u którego ustawialiśmy E65 od użytkownika Drato z forum, jest bardzo skrupulatny i nie podchodzi do tematu na zasadzie: "a to się mieści w tolerancji" tylko stara się ustawić każdy parametr idealnie
U teścia w znacznie prostszym samochodzie, bo w Mitsubishi Lancer(VIII gen bodajże) myszkował na nierównościach tył. W Aso kilka razy sprawdzali geometrię, uznali że prawdopodobnie amory będą winne, podobnie usłyszał na stacji diagnostycznej. Pojechaliśmy do gościa z Wodzisławia, doregulował geometrię zawieszenia jak należy i problem zniknął
F01 też należy obciążyć:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...ement/BXGahdXx
Tu dane dotyczące ustawień:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...ement/BXq31Lvh
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...ement/BXe0iSXL
Drugie jest dla opcji pneumatyki z tyłu
A tutaj informacje na temat górnego wahacza:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...ement/1LqwHZT4
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...ement/1LJSQZvP
Ostatnio edytowane przez cursor ; 26-01-2019 o 11:42
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Auto Diagnostyka Podwozi Czesław Duda Katowice ochojec ul. Spółdzielczości 9/1 tel 032 202 78 70
www.geometriapodwozi.pl
Byłem u nich chyba dwa razy , znają się na rzeczy ,ale auta mi nie obciążali ,a powinno się oobciążać, dlatego mam mieszane uczucia.
Kiedyś ustawiałem wiele razy geometrię u "BRACIKÓW" w Chorzowie na 3 Maja i auto się najlepiej prowadziło , zawsze obciążali auto. Następnym razem tylko tam pojadę.
Miałem bardzo świeże i zadbane E38 750i, w którym po sprowadzoniu do Polski zmieniłem tylko tuleje w tzw. bananach, reszta zawieszenia była w bardzo dobrym stanie. Nikt w Polsce nie dotykał się do geometrii, a co za tym idzie nikomu nie udało się jej spieprzyć. I od 0 do 250 km/h ta 750tka jeździła jak po sznurku, nawet na fabrycznych szesnastkach. Masz tu zresztą filmik mojego autorstwa sprzed kilku lat, który, wstyd się teraz przyznać, nagrywałem telefonem z ręki.
https://youtu.be/s4FqpAUJTuI
Prowadzenie tego auta podczas wysokich prędkości w ogóle nie wymagało uwagi odnośnie utrzymania wybranego toru jazdy, a o to przecież chodzi kupując takie samochody. To ma pędzić do limitu prędkości jak pociąg po szynach, po to powstała seria 7, Mercedes S i Audi A8. I powiem Ci szczerze, że później E65 750i byłem mooocno zawiedziony, ale tam wymienione było po zakupie trochę więcej gratów i geometria robiona już w Polsce. Długo nie widziałem frajdy z szybkiej jazdy tym samochodem.
Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 26-01-2019 o 19:57