Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 71

Wątek: Różnica w wahaczach -30MIN +30MIN

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Na pewno masz skopane ustawienie tyłu, bo każde z kół powinno być zbieżne, od 4 do 8 minut, co daje zbieżność całkowitą od 8 do 16 minut,a Ty lewe koło masz na -1 minutę (de facto rozbieżne, wyjeżdża to koło na lewo), prawe zbieżne tylko na 2 minuty, co łącznie daje zbieżność całkowitą tylko na 1 minutę, a norma jest, jak pisałem wyżej, od 8 do 16 w plusie, czyli do środka auta. Naprawdę wszyscy ci specjaliści nie widzą, że tam jest coś zrypane i trzeba to ustawić? Pewnie dlatego, że w F01 jest trudniej ustawić tył niż np. w E65, bo przestawiając zbieżność od razu zmieniasz pochylenie (o ile dobrze pamiętam słowa specjalisty od geometrii ze Zgorzelca). W BMW ustawienie tylnej osi jest kluczowe do osiągnięcia dobrego prowadzenia. Jestem pewny, że z tak ustawionym tyłem nawet kilka regulacji zbieżności z przodu nie przyniesie żadnego efektu.
    Próbuje się uczyć tego wszystkiego co dla mnie było czarną magią i cyferkami na kartce :)
    Mniemam skoro tylne lewe koło jest rozbieżne czyli wyjeżdża sobie w lewo to tym sposobem pcha przód auta w prawo ? Dobrze rozumiem ?

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Ja mam nadzieję, że właściciel się solidnie zajmie Twoją F-ką a nie Tobą, a draka to już jest.
    Chyba ze właścicielem okaże się 18tka długonoga blond piękność :D
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 28-01-2019 o 09:30

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Aldik pojedziesz wreszcie na geometrię tam gdzie Ci napisałem, czy będziesz się jeszcze z tematem bujał?
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Aldik się jeszcze z rok lub dwa pobuja i dopiero potem zrozumie ,że ma gramatykę zciulaną. Ja mu tez na początku dałem namiar na fachowca ze sprzętem Huntera 3D ale on jezdzi po czerwonym zagłębiu od specjalisty do specjalisty. :)
    Aldik zajedź se do BMW jak już nie chcesz się od komina daleko oddalać bo suma sumarum i tak to wyjdzie taniej raz a porządnie niż dziesięć razy byle gdzie.

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Miro, z doświadczenia Ci powiem, że na geometrii 3D na Hunterze też ustawiałem siódemkę o której pisałem w innym wątku i dopiero warsztat polecony przez Ttrola (dzięki raz jeszcze, Bartek) ustawił to auto jak trzeba. Co ciekawsze, właściciel warsztatu korzysta ze starego urządzenia Beissbarth (które zresztą były używane m.in. w serwisach BMW), którego obsługa wymaga sporo więcej czasu niż przygotowanie do pomiarów na Hunterze 3D. Nawet między każdym z kół trzeba rozciągnąć linkę od czujnika do czujnika, czego do tej pory nie widziałem na żadnych pomiarach. A auto, mimo, że miało geometrię na Hunterze robioną trzy miesiące wcześniej, okazało się być źle ustawione tyłem (tylna oś, podobnie jak u Aldika, wyjeżdżała w lewo) plus niewielkie poprawki z przodu.

    Pytałem się nawet o Huntera 3D wtedy i właściciel tego warsztatu powiedział mądre słowa. Hunter przyszedł z Ameryki, gdzie wszystko ma być szybko i łatwo (bo faktycznie przygotowanie do pomiarów jest ekspresowe), ale kosztem dokładności. W Stanach nie jest to takie odczuwalne, bo tam są ograniczenia prędkości, które ludzie w zdecydowanej większości respektują. I powiem Ci, że miał rację! Tamto E65 po Hunterze prowadziło się dobrze do ~140 km/h. Trochę powyżej jeszcze w miarę. Ale prędkości >200 km/h, które w 750i przychodzą z łatwością, to była żadna przyjemność, tylko walka o utrzymanie auta. Po ustawieniu geometrii w Łodzi, wskazówka staje na 260, a kierownicy nie musisz kurczowo trzymać dwoma rękoma i ciągle poprawiać tor jazdy, jak wcześniej.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    1,569
    BMW
    E38 750i 1997 rok
    Skąd
    Opolskie
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Miro, z doświadczenia Ci powiem, że na geometrii 3D na Hunterze też ustawiałem siódemkę o której pisałem w innym wątku i dopiero warsztat polecony przez Ttrola (dzięki raz jeszcze, Bartek) ustawił to auto jak trzeba. Co ciekawsze, właściciel warsztatu korzysta ze starego urządzenia Beissbarth (które zresztą były używane m.in. w serwisach BMW), którego obsługa wymaga sporo więcej czasu niż przygotowanie do pomiarów na Hunterze 3D. Nawet między każdym z kół trzeba rozciągnąć linkę od czujnika do czujnika, czego do tej pory nie widziałem na żadnych pomiarach. A auto, mimo, że miało geometrię na Hunterze robioną trzy miesiące wcześniej, okazało się być źle ustawione tyłem (tylna oś, podobnie jak u Aldika, wyjeżdżała w lewo) plus niewielkie poprawki z przodu.

    Pytałem się nawet o Huntera 3D wtedy i właściciel tego warsztatu powiedział mądre słowa. Hunter przyszedł z Ameryki, gdzie wszystko ma być szybko i łatwo (bo faktycznie przygotowanie do pomiarów jest ekspresowe), ale kosztem dokładności. W Stanach nie jest to takie odczuwalne, bo tam są ograniczenia prędkości, które ludzie w zdecydowanej większości respektują. I powiem Ci, że miał rację! Tamto E65 po Hunterze prowadziło się dobrze do ~140 km/h. Trochę powyżej jeszcze w miarę. Ale prędkości >200 km/h, które w 750i przychodzą z łatwością, to była żadna przyjemność, tylko walka o utrzymanie auta. Po ustawieniu geometrii w Łodzi, wskazówka staje na 260, a kierownicy nie musisz kurczowo trzymać dwoma rękoma i ciągle poprawiać tor jazdy, jak wcześniej.

    Ciekawe rzeczy piszesz... :o
    Miałem ustawiane całe zawieszenie na hunterze w moim E38, zero luzow kuzow zawieszeniu.
    Po ustawieniu niby wszystko jest ok, ale przy ok 170+ autem nie jedzie się fajnie...wrecz boję się jechać z taką prędkością.
    Do tej pory myślałem, ze to wina miękkiego zawieszenia i baloniastych opon, ale teraz dałeś mi mocno do myślenia..

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Cytat Zamieszczone przez impex Zobacz posta
    Ciekawe rzeczy piszesz... :o
    Miałem ustawiane całe zawieszenie na hunterze w moim E38, zero luzow kuzow zawieszeniu.
    Po ustawieniu niby wszystko jest ok, ale przy ok 170+ autem nie jedzie się fajnie...wrecz boję się jechać z taką prędkością.
    Do tej pory myślałem, ze to wina miękkiego zawieszenia i baloniastych opon, ale teraz dałeś mi mocno do myślenia..

    Miałem bardzo świeże i zadbane E38 750i, w którym po sprowadzoniu do Polski zmieniłem tylko tuleje w tzw. bananach, reszta zawieszenia była w bardzo dobrym stanie. Nikt w Polsce nie dotykał się do geometrii, a co za tym idzie nikomu nie udało się jej spieprzyć. I od 0 do 250 km/h ta 750tka jeździła jak po sznurku, nawet na fabrycznych szesnastkach. Masz tu zresztą filmik mojego autorstwa sprzed kilku lat, który, wstyd się teraz przyznać, nagrywałem telefonem z ręki.
    https://youtu.be/s4FqpAUJTuI

    Prowadzenie tego auta podczas wysokich prędkości w ogóle nie wymagało uwagi odnośnie utrzymania wybranego toru jazdy, a o to przecież chodzi kupując takie samochody. To ma pędzić do limitu prędkości jak pociąg po szynach, po to powstała seria 7, Mercedes S i Audi A8. I powiem Ci szczerze, że później E65 750i byłem mooocno zawiedziony, ale tam wymienione było po zakupie trochę więcej gratów i geometria robiona już w Polsce. Długo nie widziałem frajdy z szybkiej jazdy tym samochodem.
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 26-01-2019 o 20:57

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Zgadzam się z Tobą. Ja też nie byłem z E65 na Hunterze tylko na dużo starszym urządzeniu. Na Hunterze ustawiałem Phaetona lecz krótko po ustawianiu go sprzedałem więc nie wiem jak się prowadził przy prędkościach 200+ Poleciłem Huntera ponieważ mclaren od szefowej był na nim ustawiany i wszystko jest ok.
    Ja akurat do nich jeżdżę na zmianę opon ponieważ maszyny też mają z Huntera i to jest porządne wyważenie wg mnie.
    Z geometrią nigdy w sumie takich cyrków jak Aldik nie miałem, ale od początku obwiniam złe ustawienia w jego przypadku. Cudów nie ma. To nie jest przecież z plasteliny.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Zgadzam się z Tobą. Ja też nie byłem z E65 na Hunterze tylko na dużo starszym urządzeniu. Na Hunterze ustawiałem Phaetona lecz krótko po ustawianiu go sprzedałem więc nie wiem jak się prowadził przy prędkościach 200+ Poleciłem Huntera ponieważ mclaren od szefowej był na nim ustawiany i wszystko jest ok.
    Ja akurat do nich jeżdżę na zmianę opon ponieważ maszyny też mają z Huntera i to jest porządne wyważenie wg mnie.
    Z geometrią nigdy w sumie takich cyrków jak Aldik nie miałem, ale od początku obwiniam złe ustawienia w jego przypadku. Cudów nie ma. To nie jest przecież z plasteliny.
    No i znów Cie zaskocze, przełożyłem przednie koła i na razie jest ok ! Nie ogarniam systemu :( 3 kol kól w tym dwa nowe i tak samo .

    Tak czy siak pojadę kolejny raz na geometrię jak tylko znajde czas.
    Ostatnio edytowane przez Aldik ; 24-01-2019 o 16:39

  9. #9
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Co tu ogarniać, masz spierniczoną geometrię i tyle, a to, że przełożyłeś sobie opony i wydaje Ci się, że jest lepiej, to tylko efekt placebo.

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Co tu ogarniać, masz spierniczoną geometrię i tyle, a to, że przełożyłeś sobie opony i wydaje Ci się, że jest lepiej, to tylko efekt placebo.
    No właśnie nie do końca to placebo, bo dziewczyna przed przełożeniem jechała do Wawy i mówiła ze coś ściąga ją w prawo, a dzisiaj jechała do pracy 40km i mi mówi jak wróciła czy coś robiłem bo nie ściąga hmm
    Na trzepakach byłem u kumpla i mówi że chyba mam część nr2 do wymiany ale pewny nie jest, bo ciężko tam oko wsadzić aby zerknąć, wydawało mu się że guma jest popękana https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1454.
    W przyszłym tygodniu to wymienie i wtedy sie ugadam na geometrię. Tylko czas żeby mieć:)

Podobne wątki

  1. Moment dokręcania śrub w wahaczach BMW F01
    Przez mk37475 w dziale Seria F01 / F02
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 15-05-2018, 22:37
  2. [silnik] Różnica obrotów na cylindrach?
    Przez lukassolski w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2018, 22:04
  3. Różnica we wzmacniaczach DSP
    Przez ROBERTO w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2016, 23:40
  4. [karoseria] Różnica polift przedlift
    Przez serekkox w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 07:54
  5. różnica w czujnikach ABS
    Przez czubek124300 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-03-2014, 15:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •