Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: [NAPRAWIONE] Wentylator wnętrza wariuje

  1. #11
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    zmierz pin 5 do masy auta. W opcji max tam jest napięcie aku, w opcjach pośrednich napięcie pomiędzy w zależności od ustawień. Jednak tranzystory potrzebują prądu, żeby się otworzyć, więc wypadałoby tam dać jakiś rezystor do masy, chociażby 1k Ohm, bo rezystancja wejściowa miernika jest za duża.

    Jeżeli ten pomiar będzie ok to trzeba szukać w połączeniach do wentylatora lub w nim samym. Pozostają również nie kontaktujące konektory, możesz prysnąć KONTAKTEM w spraju i wyczyścić.
    pozdrawiam Bartek

  2. #12
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,707
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14

    Post

    Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale pin5 wtyczki miecza to jest właśnie masa. Tak jak napisałem w poprzenim poście.
    Mostkowanie tego pinu do masy nic nie da.


    Ja bym zrobił tak. Dostał sie do wtyczki wentylatora. Wsadził w nią miernik na napięcie i wcisnął przycisk max nawiewu.
    Jeżeli wtedy na wtyczce pojawi się napięcie to winny wentylator. Jeżeli nie to będziemy myśleć dalej.

  3. #13
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    ok
    miałem trochę niewyraźny schemat tego miecza
    to jest sterowanie od dołu, a myślałem, że od góry

    natomiast jeżeli woltomierz będzie mierzył pin 5 względem masy to przy max pokaże zero jeżeli wszystko będzie ok i jak silnik ruszy, ale pokaże też zero patrz niżej :)

    przy wyłączonym nawiewie i sprawnych szczotkach silnika będzie pokazywał napięcie akumulatora. Brak tego napięcia to szczotki, silnik lub przerwa w układzie

  4. #14
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    ok
    miałem trochę niewyraźny schemat tego miecza
    to jest sterowanie od dołu, a myślałem, że od góry

    natomiast jeżeli woltomierz będzie mierzył pin 5 względem masy to przy max pokaże zero jeżeli wszystko będzie ok i jak silnik ruszy, ale pokaże też zero patrz niżej :)

    przy wyłączonym nawiewie i sprawnych szczotkach silnika będzie pokazywał napięcie akumulatora. Brak tego napięcia to szczotki, silnik lub przerwa w układzie
    Cytat Zamieszczone przez yaz Zobacz posta
    Ja bym zrobił tak. Dostał sie do wtyczki wentylatora. Wsadził w nią miernik na napięcie i wcisnął przycisk max nawiewu.
    Jeżeli wtedy na wtyczce pojawi się napięcie to winny wentylator. Jeżeli nie to będziemy myśleć dalej.
    Chłopaki, błagam... Do mnie trzeba łopatologicznie, bo ja nie ogarniam prunduf...

    Mam miernik i 2 jego końcówki - czarną (-) i czerwoną (+). Napiszcie co mam gdzie włożyć i przyłożyć. Kostkę miecza mam w zasadzie na wierzchu, więc nie mam problemu z dostaniem się do pinów na niej, tylko czy mam ją odpiąć od miecza i wtedy mierzyć piny czy zostawić zapiętą i wbijać się w kable?

  5. #15
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    kostka zapięta

    czerwona pin 5

    czarna masa

    wentylator OFF miernik ma pokazać V aku

    MAX wentylator ma chodzić i miernik ma pokazać zero V

    to są normalne stany, napisz jakie będą u Ciebie, zapewne inne, bo nie działa :D ale będzie podstawa do dyskusji
    pozdrawiam Bartek

  6. #16
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    i jak te pomiary?
    pozdrawiam Bartek

  7. #17
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Bartek, czekam na sprzyjające warunki atmosferyczne (bo garażu nie mam) i czasowe (żeby było w miarę jasno). Ponoć w tym tygodniu ma być ciepło, więc mam nadzieję, że uda mi się to ogarnąć.

  8. #18
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Rano jak jechałem do szwagra wentylator o dziwo działał, ale pod koniec trasy zaczął charczeć tak jak zwykle. Wszedłem do szwagra, wypiliśmy kawę, i z powrotem do auta żeby jechać do garażu grzebać. Wentylator cisza. Pomiary na Pin5 i masa pokazują 0V. W momencie przełączania 0/MAX na moment pokazuje się jakieś minimalne napięcie w wysokości od 0,01 do 0,04V (skacze) i potem znowu 0. Radźcie co dalej, a ja w tym czasie zabieram się za dojście do wentylatora, bo w przypływie desperacji kupiłem nowy Bosch'a. Miecz mam już z powrotem na stole, mogę go pomierzyć.

    EDIT: Czy termistor na zimnym mieczu powinien przepuszczać prąd przez siebie? Bo to jedyny element, który na mieczu na teście nie "piszczy"
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 02-03-2019 o 10:55

  9. #19
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Rano jak jechałem do szwagra wentylator o dziwo działał, ale pod koniec trasy zaczął charczeć tak jak zwykle. Wszedłem do szwagra, wypiliśmy kawę, i z powrotem do auta żeby jechać do garażu grzebać. Wentylator cisza. Pomiary na Pin5 i masa pokazują 0V. W momencie przełączania 0/MAX na moment pokazuje się jakieś minimalne napięcie w wysokości od 0,01 do 0,04V (skacze) i potem znowu 0. Radźcie co dalej, a ja w tym czasie zabieram się za dojście do wentylatora, bo w przypływie desperacji kupiłem nowy Bosch'a. Miecz mam już z powrotem na stole, mogę go pomierzyć.

    EDIT: Czy termistor na zimnym mieczu powinien przepuszczać prąd przez siebie? Bo to jedyny element, który na mieczu na teście nie "piszczy"
    póki na pinie 5 nie pokaże Ci się V aku w momencie OFF, to nie masz co grzebać w mieczu. Jeżeli na tym pinie nie ma napięcia to albo silnik wentylatora nie przepuszcza, albo on nie dostaje tego napięcia, albo wiązka nie kontaktuje. Może też nie kontaktować gniazdo bezpiecznika F19.

    na stole testuje miecz bardzo prosto, ale potrzebujesz elektryka do tego :)

    pin 5 obciążenie połączone z drugiej strony do 12V. Może być żarówka 5W dla przykładu.

    pin 4 masa

    pin 2 12V na stałe

    pin 3, jak podasz 12V ma się włączyć na maksa, czyli pin 5 ma pokazać 0V, a żarówka świecić

    pin 1 to wejście control, napięcie w zakresie od 0V do 4.3V względem masy. Płynnie powinna się żarówka rozświecać, wraz ze zwiększaniem napięcia. Nie przekraczaj tutaj 4.5V względem masy. Pin 5 ma wtedy pokazywać napięcie płynne również, ale zmniejszające się od 12V w dół.

    ten termistor to NTC, nie wiem jaką ma rezystancję charakterystyczną dla 25 stopni C, ale jak to NTC ma iść na zwarcie dla wysokiej temperatury. Dla niskiej około zera tak kilkadziesiąt ohmów lub kilkaset. On pracuje w zabezpieczeniu miecza przed przegrzaniem.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 02-03-2019 o 17:11
    pozdrawiam Bartek

  10. #20
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Nie odzywałem się, bo sytuacja była dynamiczna - grzebanie w aucie, a potem sprawy rodzinne i pół dnia w aucie. Generalnie wygląda na to, że sprawę rozwiązał nowy wentylator. Założyłem i od razu wszystko wróciło do normy (choć ze szczęścia zapomniałem pomierzyć prądu na p5). Potem jeździłem po mieście (krótkie odcinki + krótki postój) i nie ma żadnych objawów, które były wcześniej (charczenia, pływania obrotów, zacinania czy też zupełnego braku pracy), a które powinny w takim przypadku się pojawić.

    Dopiszę za parę dni jeszcze czy nadal wszystko w porządku.

    Na razie dziękuję Wam za jak zwykle nieocenioną pomoc ;)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2018, 09:56
  2. Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 27-10-2015, 13:34
  3. Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 20:18
  4. elektryka wariuje
    Przez japan_fred w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 07:50
  5. Wariuje elektronika!
    Przez dawiddo w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-12-2009, 19:45

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •