Zrobiłbym na Twoim miejscu dwie rzeczy:
1. Wyjął zbiorniczek i skoro jest w nim jakiś filtr, to spróbowałbym przepłukać go w jakiś sposób, najlepiej benzyną ekstrakcyjną (tzw. Brake Cleaner albo inaczej odtłuszczacz do hamulców- robi robotę przy czyszczeniu części samochodowych, bo ekspresowo rozpuszcza brud, a nie ma ryzyka chemicznego uszkodzenia czegokolwiek).
2. Próbował dobrać się do tego zaworu na pompie i odczytać z niego jakieś numery- może go się da dokupić. W dokumentacji przesłanej przez Ciebie jest informacja, że ten zawór to solenoid- podobne są w mechatronice skrzyni biegów- mają sitko, pełniące rolę filtra- może ten zbudowany jest podobnie i okaże się, że go trzeba wyczyścić po demontażu. Z reguły solenoidy wytrzymują bardzo długo.
Co do teorii, że kończy się pompa i na gęstym oleju daje o sobie znać, raczej nie byłbym tego zdania. Gęstszy olej= większe ciśnienie, więc to bardziej w temperaturze roboczej, kiedy olej jest rzadki, pompa nie dawałaby rady. Myślę, że coś blokuje przepływ zimnego, gęstego oleju. Konieczność wymiany całej pompy może zaistnieć, jeśli okaże się, że zawór w niej jest niewymienny.