No i mniej więcej podzielam Twoje zdanie. Nie wierzę, że ktoś eksploatuje stare auto (a zwłaszcza bardzo zadbane, stare auto) na co dzień i kręci nim 20+ tys. km rocznie. Od tego ma się tzw. daily car. Stąd nie ma co porównywać E32 do F01 czy G11, bo w E32 człowiek się delektuje, a w nowym 7er "połyka" kilometry.
@Dzuda, Miro: no właśnie coś nie mogę znaleźć info o rozwiązaniu Mercedesa jako alternatywy do DD od BMW. Jedyne co znalazłem, to że na Allegro można kupić taki stabilizator do GLE.
No bo jak zwykle Dzuda chciał zabłysnąć i wyszło jak ?........Jak zwykle. :)
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Zawieszenie ABC w MB dawało ten sam efekt co DD w BMW, choć nie robiło tego przy użyciu aktywnych stabilizatorów. ABC zostało wprowadzone w 1999 roku, a DD w 2001 w E65. Aktywne stabilizatory w MB (Active Curve System) zostały wprowadzone w 2011.
No więc właśnie. Ja pisałem o aktywnych stabilizatorach a nie o hydraulicznych amortyzatorach.
Czy działało podobnie czy nie to nie istotne bo aktywne stabilizatory wymyśliło właśnie BMW a nie Mercedes. Jeżeli już o tym wspominamy to nie Mercedes był pionierem w hydraulice zawieszenia a Citroen który w 1989 roku wprowadzając drugą generację zawieszenia hydroactiv II stosując elektronikę sterująca, opanował zachowanie się auta można rzec do perfekcji nie wspominając Hydroactiv III w 2000 roku. Jeżeli ktoś miał okazję jezdzić Citroenem z takim zawiasem to wie o czym piszę. Miałem i Merca z ABC i C5 więc wiem na czym to polega i jakie są odczucia.
Suma sumarum to jednak BMW jako pierwsi zastosowali aktywne stabilizatory .
BMW nie było pierwsze, a właśnie Citroen w 1994 roku.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-r...Active_systems
No proszę . Tego nie wiedziałem ,że Citroen to wprowadził między drugą a trzecią generacją co daje do myślenia ponieważ wygląda na to ,że samo sterowanie hydraulicznymi amorkami nie dawało aż takiego efektu jak sterowane stabilizatory. Nie zmienia to jednak faktu ,że Mercedes zastosował to dopiero w 2011 roku.
E38 miała zwykły stabilizator i dlatego przy jej masie i gabarytach jeżeli ktoś ma chorobę morską może niestety doświadczyć dyskomfortu w tym modelu 7er szczególnie podczas górskich serpentyn i szybkiego pokonywania zakrętów .
Ostatnio edytowane przez miro ; 19-01-2019 o 23:49
Ja tam nie widziałem specjalnie różnicy na zakrętach miedzy e38 a e65 mimo iż to drugie miałem jeszcze obniżone i ząłożone dystanse. Było lepiej ale bez przesady :)
Co do citroena to chwile jeździłem xsantią z 98r i ... i powiem Wam że jechałem z gębą otwartą po dziurach . To jest niesamowite jak to auto jeździ. Polną drogą jedziesz jak po równym asfalcie.
Czyli przesiadamy się na Citroena :) :) :)