Szanowni, wiem że to forum o serii 7 ale motorki mamy takie same więc proszę o nie zninczowanie mnie :-)
Zakupiłem swoje E60 545 w maju tego roku, na początek po zakupie poszła wymiana uszczelniaczy oraz wszystkich płynów i wszystko jest ok, ale ostatnio z ciekawości sprawdziłem w inpa oraz ukrytym menu temperaturę silnika i okazało się że oscyluje ona w przedziale 75C. Myślałem ze oszukuje czujnik temperatury, ale pomiary góry chłodnicy termometrem zbliżeniowym potwierdzają ten odczyt.
Wentylator włącza się przy temperaturze 75C i schładza auto do temp ok 65C. Gdyby nie wentylator to stawiał bym że to na 100% termostat.
W DME brak jakichkolwiek błędów, czy przy uszkodzonym termostacie nie powinno być błędów?
Czy to możliwe że oprócz termostatu "walnięty" jest również czujnik wentylatora chłodnicy lub ktoś obniżył w DME temperaturę roboczą silnika? Przy tego typu termostatach jest to chyba możliwe.
Pomiary zrobiłem po przejechaniu 20km, po czym auto stało na wolnych obrotach ok 15 minut. Auto nagrzewa się po przejechaniu ok 2km, kreski na obrotomierzu pozostają tylko dwie lub trzy (nie pamiętam dokładnie).
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.