Ostatnio edytowane przez Sebek ; 21-01-2019 o 19:12
No ale Łysy trochę dramatyzuje. Silnik nowy, czy po remoncie będzie się układał i będzie "produkował" opiłki. Więc chcąc nie-chcąc te opiłki "przejdą" przez silnik. Wpadną do miski. Zassa je pompa i zostaną na filtrze. Więc najbardziej narażona jest właśnie pompa oleju. Jak widać na filmie, filtr dobrze sobie z tym poradził i nie puścił syfu dalej. Nie bronię "longlife'ów", ale jedynym sposobem na ułożenie się silnika w dzisiejszych czasach, to jego eksploatacja. Mam obawy, że proponowane 1000km to za mało, aby wszystko się ładnie ułożyło. Trzeba gdzieś znaleźć kompromisowy przebieg. Myślę, że zaprezentowany egzemplarz nie ucierpiał aż tak strasznie, jak jest to przedstawione.
Na pewno silnik się nie ułoży po 1000 km. Ja już w 3 nowym aucie zaobserwowałem, że mniej więcej po 10000 km zauważalnie spada zużycie paliwa. Moim zdaniem świadczy to o tym, że właśnie przy tym przebiegu silnik ostatecznie się układa. Wymiana oleju po 1000 km dla mnie mija się z celem.
Olej mineralny traci swoje właściwości nawet przy 3-5k km. Olej syntetyczny odpowiednio dłużej. 10k km to optimum do zmiany moim zdaniem.
... a hydrockrack, czyli większość olei "full synthetic" to nic innego, jak mineral na sterydach.
damned1, twardogłowy jesteś ;). Powinniśmy zrobić na forum jakieś przypięty temat z kwotowymi rekordzistami za naprawę. 17 koła i tak nie jest źle... Znam historię pewnej 750i F01, która poszła na serwis i wymianę rozrządu w ASO - kwitek na 40.000zł opiewał... Auto nie miało usterki - zwykły maintenance.
Ostatnio edytowane przez HTN ; 07-03-2019 o 10:08
Ej, ale twardogłowy to raczej perioratywne określenie :(
Hydrocracking to technologia wytwarzania oleju syntetycznego. Nazywanie oleju, którego baza została wyprodukowana w technologii HC, "mineralem na sterydach" jest błędem. Warto trochę poczytać -> google "olej hc czy pao".
Niekoniecznie zaraz perioratywnie - w kontekście sytuacji chodzi o to, że nie jesteś podatny na wpływ negatywnej sytuacji. Dwa minusy dają plus ;).
No ja przez 3 lata wydałem 20.600zł, ale kupiłem auto w nieco opłakanym stanie i po tej kwocie było zrobione bez rozrządu i przekładni kierowniczej naprawdę na niemal tip-top.
Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-03-2019 o 16:53