Strona 13 z 25 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 259

Wątek: Historia smutnej panewki, czyli nagła śmierć eFy N54

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Interwałów olejowych nie zmniejszą, bo to dobre dla ekologii i ekonomii - w obu przypadkach w myśleniu krótkoterminowym.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Obstawiam, ze są w stanie zrobić silnik tak aby jeździł milion km bez problemu przy wymianach oleju co 100tyś km - ale po co ? Czy sprzedałbyś (ktokowliek z Was) produkt który będzie działał latami po tym jak go sprzedacie ? Automatycznie skazujecie się sami na godówkę, no chyba że za mega wygórowaną cenę ale wtedy nikt tego nie kupi ! Każdy chce 300KM żeby paliło 7l i najlepiej za 20 tyś euro :) Coś za coś :) To taki mój alternatywny punkt widzenia, chociaż bardziej skłaniam sie ku temu co pisałem post wczesniej czyli chodzi o kase, miejsca pracy itp a można by w podobnej cenie zrobić coś trwałego . W bmw często płacićie za nowinki lub za logo, bo jak inaczej wytłumaczyć np 25-30 tyś dopłaty do lepszego audio ? Które aż tak lepiej nie gra ;)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.

    Post

    Tylko że to zaszło za daleko w tym momencie. I nie tylko w wykonaniu BMW. Natomiast czemu w/g mnie 2007. Bo do tego czasu robili silniki rodziny M-serii które nie zrywały łancuchów po 100.000 i nie obracały panewek po 100.000. Natomiast elektronika wcale nie jest jakaś kosmicznie zagmatwana jeszcze w E65 czy E60. Nie są to jakieś kosmiczne koszty w naprawach i rebusy nie do rozwikłania. Co jest teraz w F widzimy w tytule tego tematu i wielu, wielu innych tematach. Sam wymysł szatana, aby mikry, awaryjny rozrząd dać od strony koła zamachowego to już dla mnie jakieś niepojęte kuriozum jest. Ale po co to wszystko. Oczywiście dla kasy. Żeby się uwaliło, żeby nie naprawiać, żeby iść kupić nowe, jeździć na gwarancji i serwosować a ASO. Dlatego BMW i inne premium stały się autami dla pierwszego właściciela. Rynek wtórny klientów na te auta się mocno kurczy, a z czasem się skończy. Będą za bezcen nie do sprzedania z nalotem 200.000.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez senio Zobacz posta
    Tylko że to zaszło za daleko w tym momencie. I nie tylko w wykonaniu BMW. Natomiast czemu w/g mnie 2007. Bo do tego czasu robili silniki rodziny M-serii które nie zrywały łancuchów po 100.000 i nie obracały panewek po 100.000. Natomiast elektronika wcale nie jest jakaś kosmicznie zagmatwana jeszcze w E65 czy E60. Nie są to jakieś kosmiczne koszty w naprawach i rebusy nie do rozwikłania. Co jest teraz w F widzimy w tytule tego tematu i wielu, wielu innych tematach. Sam wymysł szatana, aby mikry, awaryjny rozrząd dać od strony koła zamachowego to już dla mnie jakieś niepojęte kuriozum jest. Ale po co to wszystko. Oczywiście dla kasy. Żeby się uwaliło, żeby nie naprawiać, żeby iść kupić nowe, jeździć na gwarancji i serwosować a ASO. Dlatego BMW i inne premium stały się autami dla pierwszego właściciela. Rynek wtórny klientów na te auta się mocno kurczy, a z czasem się skończy. Będą za bezcen nie do sprzedania z nalotem 200.000.
    Ja już to samo słyszałem 10 i 20 lat temu ;)
    W mojej f na razie ogarniam to co właściciel poprzedni już olał . Większość kosztów to oleje opony i ubezpieczenie co w moim przypadku wyszło z 13-14 tys plus Hmm 2-3 to naprawy , boli ale w sumie chyba nie jest zle patrząc na to ze No opony się wycierają a oleje trzeba zmieniać ;) Jednak jeszcze 10 tys Km nawet nie zrobiłem to więcej nie powiem co do awaryjności - auto ma 200 tys wiec stać się może wszystko . Ale oby nie wyszło nic wielkiego . Widziałem już takie co miały 300-500 i jeździły i nikt W nich pół auta nie zmieniał .

  5. #5
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Spotkałem się z takim stwierdzeniem, że rozrząd poszedł na tył, aby bardziej równomiernie obciążyć wał korbowy. Przód napędza osprzęt. Tył napędza wałki zaworowe. Inna kwestia to inaczej wygląda kubatura silnika i łatwiej jest go zmieścić pod maskę. A łańcucha nie oceniałbym tylko po tym jak wygląda i że jest (przynajmniej wizualnie) jakby zdjęty z roweru. Technologicznie może być bardziej wytrzymały niż taki 2x większy ze starszych modeli. Z ciekawości porównam jak będzie wyglądał mój stary łańcuch przy nowym. Czy będzie rozciągnięty i o ile.

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    To jest bardzo naciągane a powidział bym nieprawdziwe stwierdzenie. M57 530D nie musiał być równowarzony żeby pyknąć ponad milion

    https://www.sadistic.pl/1187-mln-km-...c-vt253751.htm

    Popatrz też ile plastiku i różnych atrap jest wcisnięte pomiędzy silnik a chłodnice. Więc o jakiej kubaturze mowa ?

    https://trends.com.pl/najgorszy-turbodiesel-bmw/

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Zgadzam się że teraz robią auta dla pierwszego właściciela. Np Wymiana oleju w ASB - gdzie olej określany jest jako lifetime. Jednocześnie taki ZF określa że lifetime, = 100 000 mil czyli 160 000 km. I dla pierwszego włąściciela który pojeździ kilka lat - to faktycznie jest lifetime. A o kolejnych już się nie martwią. Oni sami się muszą martwić.

    Jeśli chodzi o umiejscowienie łańcucha, to to co napisałeś w sumie nawet ma sens. Jednak nie zgodzę że z tym że jednorzędowy cieniutki łąńcuch taki jak w N54 będzie mocniejszy od jakiegoś starego dwu czy trzy rzędowego i zwyczajnie grubszego. Wytrzymałość wychodzi w prostej lini z dwóch czynników - wytrzymałości materiału jako takiej oraz jego ilości. Jeśli zmniejszy się ilość materiału, trzeba wykonać super wymyślną konstrukcję, ze wzmocnieniami, użebrowaniem itd. Lub trzeba mocno zwiększyć jego wytrzymałość. Materiał jest generalnie od lat ten sam. Może być poddany lepszym obróbką i być w jakimś stopniu wytrzymalszy, ale fizyki nie oszukasz aż tak dalece. Nie może być cienki jak w rowerze. Chociarz z drugiej strony tak sobie przypomniałem, to w moim N54 była kolizja rozrządu, zębatka na wale korbowym się obróciła, a łańcuch nie pękł. Więc może coś w tym jest że jest mocny.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Byłem na prezentacji elektryków i hybryd bmw. Rozmowa i pytania o np wymianę bateri lub cokolwiek co miałoby się wydarzyć np za 100 tys km zawsze kończyła się odpowiedzią „...ale to już Państwa nie dotyczy”. Było to dla nnie odzwierciedleniem tego o czym myślą w Monachium czyli właśnie o pierwszym właścicieli - potem to już bez znaczenia i w sumie trudno się dziwić ;) A jak już kogoś nie stać ma nowe i nie da zarobić na aucie to przynajmniej na częściach go skroimy ;)

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    I do tego cały czas nawiazuję. Ilu chłopaków z tego forum kupiło nowe G ?. A ilu zbudowało to forum kupując 10 letnie er7 seri E32, E38, E65 ?. Zamiast kupić skarbonkę w stylu F czy G kupią jakiegoś Peugeota czy innego budżetowca gdzie da się go ogarnąć nie topiąc co miesiąc w niego całej wypłaty. O to chodzi właśnie, że skończyła się era aut premium dla "Kowalskiego". Przykre to, ale lepiej nie będzie bo dobrze to już było.

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez senio Zobacz posta
    I do tego cały czas nawiazuję. Ilu chłopaków z tego forum kupiło nowe G ?. A ilu zbudowało to forum kupując 10 letnie er7 seri E32, E38, E65 ?. Zamiast kupić skarbonkę w stylu F czy G kupią jakiegoś Peugeota czy innego budżetowca gdzie da się go ogarnąć nie topiąc co miesiąc w niego całej wypłaty. O to chodzi właśnie, że skończyła się era aut premium dla "Kowalskiego". Przykre to, ale lepiej nie będzie bo dobrze to już było.
    Ale auta premium nigdy nie były dla Kowalskiego ;) Zawsze naprawy takich aut rujnowały niejeden budżet . Teraz jest Allegro fora internetowe,youtube co mega pomaga. Pomysł co ja miałem np w 2000 r jak miałem e32 i jednego mechanika co to ogarniał , jak On nie miał części to albo nowe albo szukanie jeździć po Śląsku po jakiś sklepach. Dobrze ze chociaż miał modika jaka jeden z nielicznych . Teraz każdy za grosze może mieć na laptopie iste i kabel z Allegro za pare dych. Te auta były wtedy jak f01 teraz i myślicie ze się nie psuły ? Tez padały skrzynie i silniki, krzywiły się tarcze, ciekl olej i padały sterowniki których nigdzie nie było i nikt ich nie umiał naprawić . Teraz pyk Allegro i kurier z nowym na drugi dzień .

Podobne wątki

  1. [silnik] Panewki??
    Przez krzycholina w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 15-10-2014, 15:19
  2. Historia z morałem, czyli "polski Janusz vs. inżynierowie BMW"
    Przez tuczi77 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 13:13
  3. Śmierć na autostradzie 07.07.2010
    Przez ArekLand w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 16-08-2010, 10:11
  4. [mechanika] Nagła awaria!! Pomocy! wyciek + urwany czujnik
    Przez mogewszystko w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 13:44
  5. Alkohol + brawura + bezmyślność = śmierć - tragiczny wypadek
    Przez bitek-bitek w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-05-2009, 21:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •