Strona 12 z 25 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 259

Wątek: Historia smutnej panewki, czyli nagła śmierć eFy N54

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Idzie łatwo. Będziesz musiał jeszcze odkręcić smok i dodatkową osłonę wału. Potem wymieniasz panewki korbowód za korbowodem. Przy skręcianiu korbowodu z powrotem do wału (korbowód z jego stopą) wypada użyć nowych śrub. Popatrz na te serwisówki co wcześniej podesłałem. Dokręcać trzeba z odpowiednim momentem + obrót o kąt. Jak skręcisz za mocno, ryzykujesz obrócenie panewki. Jak skręcisz za lekko, może ją wyklepać.

    A! I musisz odczytać parametry wału i odpowiednio dobrać panewki. Kolory są ważne.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    I ważne, aby składać korby w ten sam sposób. Korby są robione z jednego kawałka materiału i potem łamane na pół. Więc jak odwórcisz w drugą stronę fragment korby będzie lipa. Po skręceniu, wyglądają, jakby były z jednego kawałka materiału zrobione.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    418
    BMW
    BMW 740i F01
    Skąd
    Warszawa
    Jak odczytać parametry wału?

    Górne panewki rozumiem wymieniam w taki sposób, że wypycham korbowód z tłokiem do góry, wrzucam panewką (na środek stopki) i smaruję olejem silnikowym od strony łączenia panewka-wał?

  4. #4
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez mk37475 Zobacz posta
    Jak odczytać parametry wału?

    Górne panewki rozumiem wymieniam w taki sposób, że wypycham korbowód z tłokiem do góry, wrzucam panewką (na środek stopki) i smaruję olejem silnikowym od strony łączenia panewka-wał?
    Nadrukowane są na wale:
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...arings/GbBVRRF

    Mowa o panewkach korbowodowych. Panewek głównych nie wymienisz bez wyciągnięcia wału.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    418
    BMW
    BMW 740i F01
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Głównych nie chcę ruszać, tylko korbowodowe. Czy odczytam te parametry wału nie ściągając go, tylko ściągając miskę?

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Taki przykład starszego auto i to audi które się nie psuje :) https://spidersweb.pl/autoblog/pytan...ochodu-powody/

    A co do tematu to jak idą sprawy ?

  7. #7
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Jeżeli plany się nie pokrzyżują, to w przyszłym tygodniu słupek jedzie do speca, który mi go ogarnie. Równolegle wtryski jadą do sprawdzenia. Głowica jedzie do planowania. Zastanawiam się czy turbin nie wysłać na kontrolę. Kwestia jak to czasowo wyjdzie. Kosztami się podzielę, czemu nie, tylko jak mi będziecie biadolić potem "olaboga tyle piniondzów" to osobiście do moderatora na Was doniosę ;)

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Donosić nie wypada :D Dość długo się schodzi z tym wszystkim aby to naprawić. Zobaczymy ile to potrwa finalnie.

    Fakt faktem, ja po N54B30 w E60 wróciłem do M52B28 w E39. Ogólnie mniej problemów. Ale też masa. Jednak każdy jest przeważnie o 60% tańszy niż w E60 i N54. Co by nie gadać, to jednak kopa z N54 brakuje. To moc taka, no.. w sam raz do miasta ;)

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Będzie cicho. Ciekaw jestem ile realnie to kosztuje dla takiego silnika ?

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    W zależności od warsztatu, zakresu wymian, to taka naprawę jak tu trzeba liczyć od 5-15K PLN.

Podobne wątki

  1. [silnik] Panewki??
    Przez krzycholina w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 15-10-2014, 14:19
  2. Historia z morałem, czyli "polski Janusz vs. inżynierowie BMW"
    Przez tuczi77 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 12:13
  3. Śmierć na autostradzie 07.07.2010
    Przez ArekLand w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 16-08-2010, 09:11
  4. [mechanika] Nagła awaria!! Pomocy! wyciek + urwany czujnik
    Przez mogewszystko w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:44
  5. Alkohol + brawura + bezmyślność = śmierć - tragiczny wypadek
    Przez bitek-bitek w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-05-2009, 20:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •