Tuleje mostu nie wp³ywaj± na geometriê, chyba ¿e rozpiêli pó³ zawiasu.
200km to do¶æ du¿o jak na takie ciê¿kie auto, ¿eby zawias by³ idealny.
Nie musi byæ nic bite, po prostu wszystko siê poddaje. Ja w e32 buja³em siê z geometri± latami, cykaj±c wymiany po trochê z ty³u, a¿ siê wkurzy³em, zrzuci³em belkê I za³o¿y³em wszystko nowe I teraz jest super.
Nie wiem co mam Ci poleciæ, zmierzyæ raz jeszcze gdzie indziej, spróbowaæ ustawiæ ponownie, a jak nie to co¶ trzeba wymieniæ :)
Ale musia³o siê nie prowadziæ przedtem nie¼le :)
A to mo¿e byæ dobry trop, jak zrzucili belkê do wymiany tuleji I poskrêcali j± nieco inaczej ni¿ by³a, a to nie trudne. W sumie belkê raczej musieli zrzuciæ. Nie znam budowy tych nowych BMW, ale zak³adam, ¿e jest nie mniej skomplikowana ni¿ e38, a tam ju¿ przy zrzucaniu belki pokusi³bym siê o nowe jej tuleje.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 24-09-2018 o 16:38
pozdrawiam Bartek
hahah no to wymieniam te wahacze. Zobaczymy :)
Co ciekawe dwa dni temu jecha³em panamer± kolegi która ma 100 ty¶ przejechane i jest m³odsza chyba o 3 lata i ¶ci±ga mu jeszcze bardziej i co ciekawe te¿ nie zawsze z tego co mówi³ :)
EDIT A uwa¿asz, ze ta geometria jest ¼le ustawiona ?
Wyjeli most i zdjeli wydech ale reszta by³a na aucie. A co ciekawe jak dla mnie to przed czy po zbieznosci prowadzi sie tak samo, czyt dobrze. I to jest pozytywnie ciekawe :)
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 25-09-2018 o 08:54
K±ty pierwotne s± ok, no ale nie popada³bym w euforiê, a k±ty wtórne ju¿ nie. Oczywi¶cie nie ustawia siê ich bezpo¶rednio, ale musi nierównoleg³o¶æ osi byæ jak najmniejsza, milimetr, dwa, ale nie 26.
Auto stoi super równo z lewej I prawej, przód I ty³, bo jak zawias ma tendencjê do migrowania przód ty³ przy ró¿nej wysoko¶ci to to te¿ zmieni nierównoleg³o¶æ osi? W e32 na przyk³ad przód wêdruje w ty³ w funkcji obci±¿enia.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 24-09-2018 o 16:43
pozdrawiam Bartek
Nie wymieniaj na pa³ê, mo¿e to da siê ustawiæ. Wymienisz wahacze I bêdzie tak samo :)
https://pl.*****************/pl/kata...541/L/0/2010/0
zawias podobny jak w e38, tuleja 16 I lub 15 to regulacja pochylenia ko³a ty³, ale ZARAZEM przesuwanie osi tylnej pojazdu. Zbie¿no¶æ regulacja na tulei 11. Koniec. Pochylenie z ty³u ruszali, wiêc ustawili pochylenie nie bacz±c na o¶ pojazdu, a potem doregulowali zbie¿no¶æ.
Zacznij od zrobienia tego ponownie, najpierw o¶ pojazdu z ty³u, a potem korekta na pochylenie kó³, a na koniec zbie¿no¶æ. O¶ pojazdu nawet jest wa¿niejsza od pochylenia kó³, które zazwyczaj po prawej stronie jest ni¿sze, bo sprê¿yna bardziej zmêczona, ale to nie ma znaczenia przy prowadzeniu. Inaczej kto¶ by siad³ za Tob± w aucie I by¶ musia³ kontrowaæ ca³y czas :)
A matko blokuje Litwê znowu :) Musisz znale¼æ sam :)
A teraz do¶æ wa¿ne, jak sworzeñ na wahaczu 10 jest s³aby to sobie mo¿na regulowaæ zbie¿no¶æ :)
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 24-09-2018 o 16:54
pozdrawiam Bartek
Ju¿ kupi³em :)
EDIT No to ju¿ wymieniê i zobaczymy co bêdzie, tak czy siak s± miêkkie, potem zaczne walczyæ z geometri±. Pojadê tam gdzie by³em i zobacze co wymy¶l±.
Zwróci³em im na to uwagê jak zaczynali robiæ ale Pan siê zdziwi³ ¿e mog³o ¼le siê je¼dziæ ale nie ¿e ¶ci±gaæ.
Ostatnio edytowane przez Aldik ; 24-09-2018 o 16:56
Jakie wahacze kupi³e¶?