tak jak drugi post odma odpowietrza skrzynie korbowa. po co? a no po to ze teoretycznie przy sprawnym silniku kompresja w misce nie powinna sie tworzyc tzn pierscienie kompresyjne sa tak idealnie dopasowane do tulei cylindra ze nie przepuszczaja przy sprezaniu pow w dol czyli do szkrzyni korbowej. teoretycznie jesli masz sprawny silnik idealnie a to nawet fabryka nie gwarantuje zakladajac zuzycie oleju na 1000km to mozesz zeaslepiac i luz. wraz ze zurzyciem nierownomiernym gladzi cylindra czyli rysy itd kompresja bedzie sie przedostawala do skrzyni korbowej a olej spalal sie bo nie bedzie calkowicie zgarniany i tak az bedziesz kpcil. wyobraz sobie ze poj cylindrow pojdzie cala w miske olejowa a nie zostanie sprezona odma pow wpusci spowrotem w kanal dolotowy i zostanie spalona w nastepnym cyklu wraz z szczatkami oleju ktore pow zabierze ze soba. jesli zaslepisz w tym momencie odme moze ci rozszczelnic miske olejowa lub pokrywe zaworow. bo odma jest odpowietrzeniem wsumie pow zaworowej ale nadmiar cisnienia z miski pojdzie kanalami olejowymi w gore. domniewam ze chcesz zatkac bo pluje ci olejem w kanal dolotowy i przytyka przepustnice lub przeplywke tak? wiec lepiej zrobisz jak odme od str silnika zdejmiesz i wypuscisz na dol gdzies a krociec wystajacy z kanalu dolotowego zatkasz zeby nie ciagnal lewego pow. rozwiaze to na chwile problem ale bedzie czuc spaliny i smrod z silnika w kabinie co jest niebezpieczne. rozw jest chwilowe i nic ci nie da w takim wypadku remont silnika morowany. mam nadzieje ze pomoglem pozdrawiam