A więc jestem po wymianie tych uszczelek, napiszę kilka wskazówek, jak to zrobić w silniku N54B30. Ja przy okazji zmieniałem olej, więc zacząłem od jego spuszczenia.
- demontujemy osłonę górną silnika, tam są węzę od podciśnienia więc rozpinamy je
- demontujemy puszkę filtra powietrza
- odkręcamy rury od chłodnicy oleju, tam są dwa oringi, które wymieniamy na nowe - numer części 17227800958
- odkręcamy tą frontową część od podstawy filtra, trzy śruby torx, łatwy dostęp. Po jej zdjęciu już widać pierwszą uszczelkę
- odkręcamy wszystkie śruby od kolektora ssącego, jedna ze śrub od podstawy filtra oleju jest pod nim i nie ma jak jej odkręcić bez luzowania kolektora
- jak juz odkręcimy śruby kolektora, jest ich 7, delikatnie ciągniemy go do siebie, żeby zrobił miejsce dla odkręcenia tego jednego torxa. Nie trzeba mocno go wyszarpywać, delikatnie z wyczuciem
- odkręcamy część podstawy filtra oleju, która jest przykręcona do bloku. Ta dolna, najmniejsza śruba jest najtrudniejsza, ponieważ obok jest rura. Da się ją odkręcić bez demontażu rury, trzeba użyć odpowiedniego klucza
- demontujemy całość, czyścimy, demontujemy uszczelki, czyścimy miejsce na uszczelki, zakładamy nowe uszczelki i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Numery uszczelek - 11428637821 oraz 11428637820.
Ja to robiłem pierwszy raz, zajęło mi to w sumie z 5 godzin, ale u nie już trochę ten olej cieknął i dosyć długo to czyściłem wszystko. Co więcej zdemontowałem całość i wyjąłem, łącznie z tą rurą od układu chodzenia z prawej strony. Inaczej nie udałoby się tego dobrze wyczyścić, tam na silniku. Stare uszczelki praktycznie nie istniały ;)
![]()




Odpowiedz z cytatem