730d konwerter i skrzynia

Wątek: 730d konwerter i skrzynia

  1. Michal_S powiedział/a:

    Post 730d konwerter i skrzynia

    Witam

    Mam takie pytanie ile przebiegu wytrzymuje konwerter i skrzynia 6hp26. Lub przy jakim przebiegu pojawiaja sie objawy zużycia?

    Kupilem niedawno 730d z 11/2006 przebieg 173tys km i czytajac o skrzyni i problemach z nia zwiazanych cos mi mowi ze lepiej w dlugie trasy sie nie wypuszczac.
    Nie mam objaw zużycia nic nie kopie nic nie szarpie ale dla wlasniej ciekawosci probuje ustalic od czego zaczac przygode z kupowaniem czesci zanim cos pojdzie...

    Z gory dzieki za refleksje

    Pytam sie dlatego ze kupilem sobie zestaw z zf (olej 7L , miska , tulejka wtyczki ,uszczelka mechatronic i 4 male rurki) i zastanawiam sie czy jest sens to rozkladac i zalewac bez rozbierania mechatronica i wymiany tloczkow. Dlatego tez moje pytanie o dolegliwosci przy przebiegach waszych aut bo skoro konwertery padaja i biegi kopia to jak mam grzebac to wyjme z auta wszystko i wymienie na raz. Auta nie uzywam na codzien wiec moge sie pobawic.

    Podpowiedzcie nie trzymajce wszystkiego dla siebie ;)

    czy takie cos sie nada?
    https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-ZF-OE...IAAOSwo4pYUpws
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 11-04-2018 o 07:43
     
  2. Awatar krzysiek89

    krzysiek89 powiedział/a:
    Witam, zagadaj do Sebka z forum, posiada oryginalne części do skrzyń ZF i ceny dobre i pewne źródło.
     
  3. Michal_S powiedział/a:
    Zdecydowałem sie na kupno orginalnych części ZF wraz z olejem. Dokupilem dodatkowo słynne tulejki gumowe , kwadratowa uszczelke i tuleje do kontektora.
    Po wyjęciu miski byłem miło zaskoczony bo miała datę z 2015 więc ktoś wymieniał wcześniej. Po wyjęciu mechatronika ,wyjołem uszczlkę kwadratowa i była pęknięta.
    Mam nadzieje ze fotki się wyświetla

    https://flic.kr/p/23eVHdN


    i nowa obok orginalnej
    https://flic.kr/p/GkCfKc



    Miałem jeden problem podczas wymiany a mianowicie tuleja od konektora(kabla) nowa nie chciała wejść za żadne skarby, po 10 próbach wziełem stara i założylem gumki z nowej....weszla odrazu. wiem że ktoś powie za mało ciśnięte było ale za probowalem na kazde sposoby.

    Zamierzam skasowac adaptacje i mam pytanie bo moja inpa jest po niemiecku i nie chce mi sie cudowac a dziala mi dobrze DIS. robil ktos to właśnie w DIS? jesli tak to prosze o podpowiedź.
    Ostatnio edytowane przez Michal_S ; 09-04-2018 o 19:38
     
  4. Awatar BOSS

    BOSS powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez Michal_S Zobacz posta
    Witam

    Mam takie pytanie ile przebiegu wytrzymuje konwerter i skrzynia 6hp26. Lub przy jakim przebiegu pojawiaja sie objawy zużycia?

    Kupilem niedawno 730d z 11/2006 przebieg 173tys km i czytajac o skrzyni i problemach z nia zwiazanych cos mi mowi ze lepiej w dlugie trasy sie nie wypuszczac.
    Nie mam objaw zużycia nic nie kopie nic nie szarpie ale dla wlasnej ciekawosci probuje ustalic od czego zaczac przygode z kupowaniem czesci zanim cos pojdzie...
    Wszystko zalezy od tego jak poprzedni wlasciciel uzytkowal auto... pierwsze objawy zuzycia moga pojawic sie juz przy 150tk, z reguly sa to okolice 250tkm

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!
     
  5. Awatar HTN

    HTN powiedział/a:

    Post

    U mnie było tak, jak BOSS pisze - ok. 270.000km konwerter zaczął szarpać przy lekkim przyspieszaniu --> zużyty lock-up. Dwójka od 220.000km wskakiwała dosyć agresywnie na zimnym oleju, ale jeden tłoczek był ciut bardziej "ubity". Po wymianie spokój. Konwerter zakładałem regenerowany w nieautoryzowanym warsztacie. Ten regenerowany z ZF wibrował przy 1400-1600obr/min, że mówić nie można było. Poszedł na reklamację i po kilku niepotrzebnych dyskusjach i ok. 2 miesiącach dostałem kasę z powrotem. Poza tym skrzynia jak najbardziej w porządku.

    Gostek, który właśnie ode mnie chce kupić BMW, zrobił 550i e60 540.000km. Poddał się silnik 99,99% długie trasy.

    Adaptację skrzyni jedziesz jak na filmie. Niemiecki aż tyle inny nie jest:
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 11-04-2018 o 18:53
     
  6. KraseK powiedział/a:

    Post

    To ja się podepnę pod temat. E65 730d 2005r 218KM 287kkm przebiegu. Przy spokojnej jeździe wszystko ok. Przy dynamicznej - uślizg na 5 biegu, kwik konwerter i błąd - 4F85 ratio monitoring clutch e. Oraz na 6 biegu (sporadycznie) podobnie, z tym że błąd - 4F96 Ratio Monitoring Clutch C-E. Skrzynia przesoftowana. Poziom oleju ok. Skrzynia zaadaptowana. Miał ktoś podobne objawy?