Witam
e65 3.6
Z rana przy minus 16 po odpaleniu, za¶wieci³a siê kontrolka ci¶nienia oleju.
Zgasi³em i czekam a¿ bêdzie temperatura na plusie.
Witam
e65 3.6
Z rana przy minus 16 po odpaleniu, za¶wieci³a siê kontrolka ci¶nienia oleju.
Zgasi³em i czekam a¿ bêdzie temperatura na plusie.
Ostatnio edytowane przez MAXBOLO ; 05-03-2018 o 15:14
Nikt nie ma pomys³u jaka mo¿e byæ tego przyczyna i czy plusowa temperatura pomo¿e?
Niestety plusowa temperatura nie pomog³a.
³añcuch w pompie olejowej, tryby w pompie?
mia³ kto¶ taki przypadek?
co jeszcze mog³o siê zepsuæ?
Mia³em tak w st220 ze jak pocisnelem to sie zapala³a a po niedlugim czasie silnik padl nawet noe bawilem sie co bylo przyczyna silnik poszedl na stolik ;)
Wys³ane z mojego SM-G389F przy u¿yciu Tapatalka
u mnie siê co¶ dosyæ trzaska
Tydzieñ temu mia³em dok³adnie taki sam temat. -19st o 8mej rano i zapali³a siê lampa Alladyna. Jak przygazowywa³em, gas³a, ale co¶ by³o ¼le. Oczywi¶cie podejrzewa³em temperaturê jako przyczynê. Rozgrzanie silnika, kilka minut na 4000obr/min, nic nie da³o. Olej do bañki, miska w dó³. Rado¶ci mojej nie by³o koñca jak ujrza³em nakrêtkê w misce i i lu¼ny lañcuch pompy. Regulacja, czyszczenie, klej, sk³adanie. Odpalam... i dalej DOOPA!!! Czarne my¶li o panewkach, ale przecie¿ powinny byæ ok. Za³o¿y³em, ¿e problem jest w obudowie filtra oleju. Wyj±³em wk³ad, ale tam nic nie widaæ. Filtr ma mo¿e miesi±c, ale taki zassany, wiêc mo¿e wymieniê, pó¼niej za³o¿ê now± obudowê... tak sobie pomy¶la³em. Jecha³em do kuzynki, po drodze s± do niej p³yty betonowe i jako¶ tak przelecia³em po nich 50km/h. I co?? A no jak stan±³em... przesz³o, Alladyn usn±³. Dzisiaj odpalam, -12, i nic, wszystko w porz±dku. We¼ postukaj w obudowê filtra lub raczej w ca³y zespó³ filtra, mo¿e Ci siê zaworek zawiesi³.
U Ciebie jest trochê inaczej ni¿ w E38, ale pewnie w "oil filter unit" (nr 1) jest zaworek reguluj±cy maksymalne ci¶nienie http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3273
Jak siê zaci±³ otwarty, to na wolnych obrotach nie dobija ci¶nienie.
Ostatnio edytowane przez ArekB ; 05-03-2018 o 17:46
Generalnie powody zapalenia siê konewki w ka¿dym aucie s± mniej wiêcej takie same, wiêc trzeba po kolei sprawdzaæ.
Zacz±³bym od sprawdzenia manometrem czy przypadkiem nie czujnik - mia³em z moj± by³± N62B44 taki przypadek - pêk³ czujnik ci¶nienia 1500km od domu, panikowa³em zdrowo :)
Oczywi¶cie nie próbowa³bym tym autem nawet wyje¿d¿aæ z gara¿u w tym stanie ani odpalaæ na d³u¿ej ni¿ to potrzebne do sprawdzenia. No i da³bym auto komu¶ ogarniêtemu, bo samodzielna rze¼ba mo¿e powiêkszyæ szkody...
@ArekB - Ty tak serio? Pali siê konewka, ale spokojnie sobie je¼dzisz "do kuzynki"?
EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07, Corvette C3 '77, Ford Thunderbird '60
móg³by byæ zaworek filtra lub czujnik, ale jest jedno ale - z silnika dochodzi trzask
Jak nie ma ci¶nienia to i smarowania nie ma chodzi na sucho ca³y zespó³ moze trzaskaæ pierwsze nanometr i ci¶nienie !!! Moze w misce smok sie zapcha³ nie odpalaj jak nie musisz nie masz warunków zeby to zrobiæ to do mechanika ogarniêtego w obudowie filtra chyba nie ma ¿adnego zaworka zawór chyba jest z pompa oleju
Mo¿e niedok³adnie opisa³em problem. U mnie lampka gas³a ju¿ przy ok. 1000 obr/min. Zaczyna³a mrygaæ jak spada³o do ok 500 obr/min, bo tyle mam na rozgrzanym bez w³±czonych ¶wiate³. Czyli problem by³ TYLKO na wolnych obrotach, co jest klasycznym objawem poluzowanej pompy, szczególnie jak s³ychaæ dodatkowe klepanie. W E38 w silnikach M60/M62 s± zaworki reguluj±ce ci¶nienie w obudowach, co¶ jak regulatory ci¶nienia paliwa tyle, ¿e w przypadku oleju to chodzi mi po g³owie warto¶æ 4 BAR. O tych zaworkach wyczyta³em na któryms anglojezycznym forum, nawet by³y zdjêcia pokazuj±ce ten zaworek (lub brak, bo komus siê po³ama³ czy co¶).
Reasumuj±c... zimno (-19st)-lampka zgas³a po 1,5sek (normalnie po 0,000001sek); na ciep³ym pow. 1000obr/min- OK; zaczyna³a mrygaæ/¶wieciæ pon. 600-700 obr/min; zdjêta miska, dokrêcona nakrêtka, napiêty ³añcuch pompy; dalej mryga/swieci poni¿ej 700obr/min; przejazd po wertepach (lampka nie ¶wieci, bo obroty 2500-3000); zatrzyma³em siê i kilka minut siê gapi³em na lampkê, obroty prawie do przygaszenia, nic nie mryga- KONIEC PROBLEMU!! Czyli co¶ siê wytrzês³o i odblokowa³o
Filmik idealnie pokazuje co mi dolega³o, tyle, ¿e u mnie w misce by³a tylko nakrêtka, resztê poprzednik dokrêci³ na Loctite:
https://www.youtube.com/watch?v=jVdHST-sKK4
@MAXBOLO, jak masz jakie¶ dodatkowe d¼wiêki to od razu miska na glebe i ogl±daj pompe. Oczywi¶cie nie odpalaj silnika zanim tej pompy nie sprawdzisz....
Ten filmik chyba nie dotyczy 3,5l, ale pokazuje, ¿e trochê jest tam zaworków :)
https://www.youtube.com/watch?v=qUzxHPRlx4I
Od razu dopiszê, bo te¿ szuka³em, luz ³ancucha pompy ma wynosiæ 10mm, mierzony na ¶rodku ³añcucha miêdzy skrajnymi odchyleniami z prawej strony.
Ostatnio edytowane przez ArekB ; 05-03-2018 o 22:39