No to hop:
Jechałem tym silnikiem w X50M. Wskazówka wędruje na 200 bardzo chętnie. Turbo jak turbo - jak dobry olej będziesz lał (Liqui Moly, Millers, Motul) i będziesz dbał (nie butować na zimnym, chłodzić po długiej jeździe) to będzie dobrze. Do aut z turbosprężarkami trzeba przywyknąć.
Do 750i też obie turbosprężarki kosztują 17.000zł, a turbo w benzynie bardziej jest obciążone termicznie i bardziej dynamicznie się kręci (więcej spalin w bardziej dynamiczny sposób); tyle, że prostsze, bo z klapą Wastegate, a nie ze zmienną geometrią (choć to sprawia też niewiele problemów - co najwyżej zaciera się, jak ktoś nie przegoni auta raz na jakiś czas po długim muleniu w mieście).
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...m/i55015/kL/sA
Nie ma co zaraz zakładać, że się zepsuje, bo jakieś tam zawieszenia, przekładnie kierownicze, Dynamic Drive'y, xDrive'y... Wszystko jest bardzo drogie w naprawie, a mimo to kupujemy te samochody i większość jednak cieszy się samochodami, bo idziemy w wyższe modele.