Potwierdzam. Sam z tym walczyłem i sporo przejrzałem najrozmaitszych forum (krajowych i zagranicznych). Sterownik skrzyni i konwertera muszą ze sobą precyzyjnie współpracować. To samo tyczy się oleju - konwertery wymagają innych płynów. Jeden oznaczony normą (powszechniejszy w zastosowaniu i dostępności na rynku) LT71141, drugi (trudny w zdobyciu): LA2634. Użycie niewłaściwego połączenia skutkuje "złą jakością zmian biegów", w najgorszym przypadku prowadząc do uszkodzenia skrzyni.
Dla przykładu moje zapiski rozważań nad przekładką:
Moja (czarna tabliczka) ZF 1055.000.029 Soft: GS 9.2 (EGS) lub 9.22 (AGS) ?
kumpla (zielona tabliczka) ZF 1055.000.016 Soft: GS 9.22 do M60
Konwerter:
T26 - czarna tabliczka na skrzyni, norma oleju: LA2634
inne konwertery stosowane w tej skrzyni
R13 (Japan), 24.40.1.421.429, (22.lip.1992 - 1.cze.2010) ENDED
interchageable retrospectively with:
G13, 24.40.1.421.211 (15.kwi.1992 - 24.lut.2010) ENDED