Dzięki za odpowiedzi. Moje zainteresowanie tymi olejami po rozmowie ze znajomym troszkę bardziej pobudziło moją ciekawość i nie ukrywam ,że trochę poczytałem o nich. Porównując np. wskaznik lepkości oleju popularnego Motula 5W40 8100X-cess z olejem Mobila 5W50 w dwóch temperaturach 40*C i 100*C oraz temperaturę płynięcia to wszystko przemawia żeby z tych dwóch produktów stosować Mobila 5W/50.
Tak to wygląda:
Motul x-cess 5W40
Gęstość w 15oC 0,853
Lepkość w 100oC 14,2mm2/s
Lepkość w 40oC 86.2 mm2/s
Wskaźnik lepkości 170
Punkt zapłonu 230oC
Punkt płynięcia -33oC
TBN 10,3 mg KOH/g
HTHS 3.73 mPa
Olej Mobil 5W50
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l] 0,86
cSt w temp. 100º C 17,4
cSt w temp. 40ºC 104,6
Wskaźnik lepkości 180 / 184
Temp. zapłonu, [°C] 228 / 231
Temperatura płynięcia -45C do -54 C
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) 11,8
Lepkość HTHS, [mPa.s] 4,3 / 4,4
Wg tabelki na zimę wychodzi dużo lepiej a i latem w upały nawet przy normalnej jezdzie również będzie lepiej chronił silnik nie wspominając ,jeżeli kogoś poniesie ułańska fantazja z częstszym wciskaniem pedału gazu do oporu to również lepiej będzie chronił silnik. Nie wspomnę o zakorkowanych miastach.